We raken er maar niet over uitgepraat… Rich Media is en blijft een interessant en snel ontwikkelend onderwerp waar we in elke inspiratie update wel weer wat nieuws over kunnen vertellen! Deze week hebben we het over Mobiele Rich Media, want wist je dat er behoorlijk wat mobiele Rich Media formaten bestaan?
Enne… Is jouw tuin al lente-proof, of staat dat jaarlijkse tripje naar de bouwmarkt of het tuincentrum nog op de agenda? Want nu de lente haar intrede doet, ontwaken ook de doe-het-zelvers weer uit hun diepe winterslaap! Het perfecte moment om het eens te hebben over deze bruisende branche: Bouwmarkten, klussen en gereedschap. 🔨
Natuurlijk delen we ook weer enkele van onze meest opvallende cases van de laatste tijd. En geloof ons maar, er zit een héél creepy geval tussen waarvan ook jij gegarandeerd de rillingen krijgt! 😯🕷️
Mobiele Rich Media banners met HTML5
Hoe zet jij je mobiele Rich Media in? Vaak wordt dezelfde content gebruikt als op desktop en tablet, maar wist je dat er ook specifieke mobiele Rich Media formaten zijn? Deze zijn speciaal ontworpen om grote impact te maken op kleine schermen.
Neem bijvoorbeeld de impactvolle Mobile Page Takeover. Waar op desktop al lange tijd met page takeovers geadverteerd wordt, is dit nu ook mogelijk op de smartphone! Dit formaat bestaat vaak uit verschillende (grote) mobiele formaten die alle advertentie slots op een webpagina bezetten. Je kunt de verschillende posities op dezelfde manier inrichten, of ze elkaar laten aanvullen voor een compleet verhaal.
Een ander opvallend, mobiel formaat is de Mobile Interstitial: een extreem impactvolle ad dat als een groot en soms zelfs full screen banner, over de content van een website of app heen komt te liggen. Dit type creative wordt vooral ingezet bij mobiele apps en mobile games (bijvoorbeeld tussen de levels door) omdat het zo hij zo zichtbaar is. Je kunt hier als gebruiker écht niet omheen.
En er zijn nog veel meer Rich Media formaten op te noemen die jouw mobiele campagne tot een succes kunnen maken, denk aan Inapps, Mobile Portraits en Expandable Banners. Ongeacht welk formaat je kiest, je kunt ze altijd vullen met de vertrouwde Rich Media content, van animatie tot video en van interactie tot advergames.
Bouwen, klussen en tuinieren
Met de lente in het vooruitzicht, zijn velen alweer druk bezig met alle klusjes die al een tijdje op de to-do lijst staan. Of het nu gaat om een fris kleurtje op die ene muur of de laatste hand leggen aan dat tuinhuisje, de huis-, tuin- en keukenklussers zijn weer volop actief. Een mooi moment om deze branche eens in het zonnetje te zetten! 🌞
Als je ons portfolio bekijkt zul je zien dat wij al aardig wat gave projecten hebben opgezet voor deze branche. En we barsten nog steeds van de ideeën om jouw merk, winkel of product te laten opvallen! We vertalen bijvoorbeeld jouw bestaande (video-) reclames door naar impactvolle Page Takeovers of testen het bouwkundig inzicht van de gebruiker in een leuke puzzel-advergame.
Want of het nu gaat om Rich Media, Social Media creatives of IAB ads, al onze creaties zorgen ervoor dat je opvalt. Zo blijft jouw winkel of merk zo lang mogelijk top of mind bij de doelgroep en zullen ze bij hun volgende klusproject meteen aan jou denken. 💭
Succesvolle Rich Media set voor Marktplaats
Voor de Marktplaats Mobility campagne ontwikkelden we een succesvolle set aan Rich Media banners want uit cijfers van Weborama blijkt dat deze campagne de hoogste CTR rate had van alle Weborama campaigns in de maand maart!
Van elk formaat zijn verschillende varianten opgemaakt met elk een andere storyline. Zo heeft vertelt elke creative een eigen verhaal en vormen ze samen een compleet geheel.
Omdat we de banners zo hebben ingericht dat ze makkelijk hergebruikt kunnen worden, waren de doorvertalingen zo gemaakt.
Grootschalige IAB campagne voor DAF Trucks
Om de nieuwe generatie DAF Trucks onder de aandacht te brengen hebben we deze campagne, bestaande uit drie fases met elk 100 formaten, opgezet. Zo’n grootschalig project als dit hebben we nog niet eerder gehad! 🚚
De ads zijn doorvertaald in tien verschillende talen om zo de boodschap door heel Europa te kunnen verspreiden.
Elke fase bestaat uit twee varianten: Construction en Municipal. Beide varianten hebben hun eigen opzet en inhoud. Er wordt onder andere gebruikgemaakt van video in combinatie met opvallende mouse-over effecten en er worden zelfs 3D modellen van de trucks ingeladen! 📏
Opvallende choice ad voor Videoland
Het nieuwe seizoen van The Bachelor kreeg een bijzondere twist met zich mee, in plaats van één man, gingen er dit keer twee mannen op zoek naar de liefde. 💏
Deze twist konden wij niet aan ons voorbij laten gaan en hebben we dus ook op een leuke manier weten te verwerken in deze bannerset bestaande uit verschillende IAB en Rich Media formaten.
We hebben er een zogeheten Choice Ad van gemaakt waarin de gebruiker zelf zijn/haar favoriete Bachelor kan kiezen. Hierna volgt een bijpassende eindkaart met heerlijk zwoele rozenblaadjes. 🌹
Angstaanjagende Page Takeover voor DFW
We krijgen niet vaak zo’n creepy project voorgeschoteld als deze voor de horror-film ‘Sting’. We hebben daarom alles uit de kast gehaald om van deze APTO een angstaanjagende belevenis te maken. 🕷
De creative opent nietsvermoedend met een donker artwork van een klein spinnetje. Maar na een aantal seconden verschijnt er ineens een grote spin die over het hele beeldscherm heen loopt. Een echte nachtmerrie voor iedereen met een spinnenfobie! 🕸
Een super opvallende banner omdat de creative letterlijk doorloopt over de gehele website! Dit is een custom invulling en is zeker niet altijd toegestaan omdat het zo intrusive is. benieuwd naar de mogelijkheden voor jouw merk? Vraag ons waar en hoe dit ingezet mag worden!
Wist je dat…
Interscrollers het beste presteren met een eigen, unieke invulling?
Vaak worden interscrollers ingezet als doorvertaling op de rest van de campagne. Wat betekent dat de inhoud en content allemaal gelijk zijn aan elkaar. Het is goed om consistent te blijven, maar toch blijken interscrollers beter te presteren wanneer ze een eigen, op de interscroller ingespeelde, invulling krijgen. Dit omdat interscrollers anders werken dan de reguliere bannerformaten. Zo kan het namelijk zijn dat de boodschap maar gedeeltelijk wordt ingeladen of dat een video niet (goed) werkt. Dit gebeurt vaak omdat de website waar een interscroller op draait, deze invulling niet aan kan, het bestand is dan te groot waardoor er problemen ontstaan.
De beste oplossing is om te werken met een scroll- of parallax-effect, hiermee zorg je voor een opvallende creatie die er door zijn unieke invulling extra uitspringt. En zo maak je optimaal gebruik van de voordelen van de interscroller.
Wil je toch werken met video of interactie? Dan is een mobile vertical / mobile portrait een geschikter alternatief.
Jouw campagne door creative studio DSlab laten maken?
Benieuwd wat wij voor je kunnen betekenen? Of op zoek naar écht persoonlijk advies voor jouw digitale campagnes met o.a. HTML5 banners en video ads? Plan een gratis (online) inspiratie sessie in, dan brainstormen we samen verder over de vele mogelijkheden van impactvol adverteren!
En dat was hem dan alweer voor vandaag. Het was weer een flinke bak informatie en inspiratie! Wij hopen je weer wat frisse ideeën mee te hebben gegeven voor jouw volgende campagne. En wie weet vind je jouw unieke advertentie de volgende keer terug in onze inspiratie update. 😁
Neem direct contact op en dan spreken we elkaar snel 👋