Banner, video en social media creatie inspiratie & tips

Haal je inspiratie voor je volgende banner of video campagne met ons platform waarop we regelmatig innovatieve, unieke en effectieve banner, video en social voorbeelden en tips posten. Get some inspiration!

(je ontvangt er max 1 per maand)

Overstappen van Display banners naar Rich Media banners - UitgelichteAfbeelding overstappen 2
Overstappen van Display banners naar Rich Media banners 1200 700 DSlab

Overstappen van Display banners naar Rich Media banners

‘IAB banners’ is een veelvoorkomende en overkoepelende term voor een heleboel banner advertenties die je online tegenkomt. Deze IAB’s kun je vullen met de content die je maar wilt of wenst.  Wel ben je afhankelijk van het systeem waarmee je adverteert, deze hanteren allemaal hun eigen regels, specificaties en tarieven. Een van de bekendste advertentiesystemen…

lees meer
Rich Media banner formaat uitgelicht: Interstitial - UitgelichteAfbeelding interstitial 2
Rich Media banner formaat uitgelicht: Interstitial 1200 700 DSlab

Rich Media banner formaat uitgelicht: Interstitial

In deze ‘Formaat uitgelicht’ reeks, nemen we je elke blogpost mee in een van de vele bannerformaten en creatives waar DSlab mee werkt. Er is ook zoveel keuze, dat wij heel goed begrijpen dat je niet precies meer bijhoudt welke formaten er allemaal zijn, wat ze doen en hoe ze werken. In deze updates vertellen…

lees meer
Het aanleveren van materiaal, assets en andere benodigdheden voor een goede HTML5 banner - UitgelichteAfbeelding laptop
Het aanleveren van materiaal, assets en andere benodigdheden voor een goede HTML5 banner 1200 700 DSlab

Het aanleveren van materiaal, assets en andere benodigdheden voor een goede HTML5 banner

Yes! Wij mogen jou gaan helpen met het opzetten van een mega vette campagne, leuk! We staan op het punt om te beginnen maar er ontbreekt nog wat… Het materiaal! Niet geheel onbelangrijk natuurlijk want zonder materiaal kunnen we niks. (Dat is niet helemaal waar, ook met slechts heel weinig materiaal kunnen wij toffe creaties…

lees meer
Uitgelichte creatives: Spotify Homepage Takeover, Overlay en Leaderboard - UitgelichteAfbeelding spotify 1
Uitgelichte creatives: Spotify Homepage Takeover, Overlay en Leaderboard 1200 700 DSlab

Uitgelichte creatives: Spotify Homepage Takeover, Overlay en Leaderboard

In deze ‘Formaat uitgelicht’ reeks, nemen we je elke blogpost mee in een van de vele bannerformaten en creatives waar DSlab mee werkt. Er is ook zoveel keuze, dat wij heel goed begrijpen dat je niet precies meer bijhoudt welke formaten er allemaal zijn, wat ze doen en hoe ze werken. In deze updates vertellen…

lees meer
DSlab's eigen Conversation banner techniek voor interactieve Rich Media ads - UitgelichteAfbeelding conversation 1
DSlab’s eigen Conversation banner techniek voor interactieve Rich Media ads 1200 700 DSlab

DSlab’s eigen Conversation banner techniek voor interactieve Rich Media ads

Bij DSlab stoppen wij nooit met het doorontwikkelen en uitvinden van nieuwe technieken. Wij doen er alles aan om onze (interactieve) banners zo uniek en gaaf mogelijk te maken. Dat betekent dus dat we regelmatig aankomen met nieuwe toepassingen voor diverse HTML5 banner formaten. Zo zorgen wij ervoor dat onze klanten altijd vernieuwend zijn en…

lees meer
Inspiratie update #12: 3D Banners, Multivideo Ads en een gave Campage landingspagina! - Featured Image 12@2x
Inspiratie update #12: 3D Banners, Multivideo Ads en een gave Campage landingspagina! 1200 800 DSlab

Inspiratie update #12: 3D Banners, Multivideo Ads en een gave Campage landingspagina!

De tijd vliegt voorbij dit jaar en zo hebben we alweer de laatste inspiratie update van 2022 klaar staan. Ditmaal met een zeer gevarieerd aanbod aan mooie cases zoals een interactieve 3D banner voor Mline, een prachtige multivideo ad voor National Geographic en een Duo-case met een doeltreffende Campage landingspagina voor de Energietrainer. Aanmelden voor…

lees meer
Rich media banner formaat uitgelicht Interscroller
Rich Media banner formaat uitgelicht: Interscroller 1200 800 DSlab

Rich Media banner formaat uitgelicht: Interscroller

In deze ‘Formaat uitgelicht’ reeks, nemen we je elke blogpost mee in een van de vele bannerformaten en creatives waar DSlab mee werkt. Er is ook zoveel keuze, dat wij heel goed begrijpen dat je niet precies meer bijhoudt welke formaten er allemaal zijn, wat ze doen en hoe ze werken. In deze updates vertellen…

lees meer
Rich media bannerformaten voorbeeld
Welke Rich Media banner formaten zijn er eigenlijk allemaal? 1200 800 DSlab

Welke Rich Media banner formaten zijn er eigenlijk allemaal?

Alle Rich Media formaten en Rich Media benamingen op een rijtje Het zijn er veel, héél veel. Rich media types komt in alle vormen en maten en hebben allemaal nét weer een andere naam. Wij snappen wel dat je dan een beetje de weg kwijt raakt. Want wat is wat? En welke benaming hoort nou…

lees meer
GIF banners of HTML5 banners, wat is beter? - HTMLvsGIF 1
GIF banners of HTML5 banners, wat is beter? 1200 800 DSlab

GIF banners of HTML5 banners, wat is beter?

GIF vs HTML5 banner animaties. Waarom we GIF altijd afraden GIFjes, je kent ze vast wel, het zijn die korte video’s die iedereen altijd naar je stuurt op Whatsapp. Of die leuke stickers die je in je Instagram stories kunt plakken. GIF’s zijn een makkelijke en laagdrempelige manier om animatie toe te voegen aan je…

lees meer
toepassingen van interactieve 3d elementen in rich media
Interactieve 3D elementen in 3D Rich Media banners 1200 800 DSlab

Interactieve 3D elementen in 3D Rich Media banners

3D elementen verwerken in 3D Rich Media banners?  Dat kan zeker! Wat ontwikkelt de techniek zich toch snel. Waar een banner voorheen slechts een stilstaand plaatje was, is er tegenwoordig zoveel meer mogelijk. Video, animatie en interactie waren we al heer en meester, maar nu hebben we ons ook verdiept in de toevoeging van 3D-toepassingen…

lees meer
Inspiratie update #11: 3D DOOH, interactieve social ad en <150kb campagnes - Featured Image 11@2x
Inspiratie update #11: 3D DOOH, interactieve social ad en <150kb campagnes 1200 800 DSlab

Inspiratie update #11: 3D DOOH, interactieve social ad en <150kb campagnes

We zijn dit jaar als een raket van start gegaan, zo hard dat ik helaas nu pas tijd heb voor een update. Voordeel: ik heb een keuze kunnen maken uit veel leuke cases die jullie hopelijk inspirerend zullen vinden. Zo hebben wij begin dit jaar een gave bannerset voor Specialized x Fjällräven gemaakt en hebben…

lees meer
Inspiratie update #10: Ons succes na de exitclick, Campages. - Featured Image 10@2x
Inspiratie update #10: Ons succes na de exitclick, Campages. 1200 800 DSlab

Inspiratie update #10: Ons succes na de exitclick, Campages.

Het allerbelangrijkste van een campagne is het uiteindelijke succes ervan toch? Dit succes wordt niet alleen bepaald door de performance van de advertenties die we vanuit DSlab met je maken. We hebben daarom onze expertise ook beschikbaar gemaakt voor NA de exitclick/clickthrough middels Campage. Voor een perfecte aansluiting op je campagne en een zo groot…

lees meer
Inspiratie update #9: EK-inhakers, TV-commercials en interactieve Social Ads. - Featured Image 9@2x
Inspiratie update #9: EK-inhakers, TV-commercials en interactieve Social Ads. 1200 800 DSlab

Inspiratie update #9: EK-inhakers, TV-commercials en interactieve Social Ads.

Hierbij weer een dosis mooie cases die hopelijk je creativiteit prikkelen. Allereerst een mooie case gericht op het EK en een TV commercial + instream video + bumper ad. En tot slot: ben je al op de hoogte van de mogelijkheden om interactieve video ads in te zetten? Aanmelden voor deze updates? Schrijf je hier…

lees meer
Inspiratie update #8: Lancering nieuwe website, nieuwe social video's en award winning interactie - Featured Image 8@2x
Inspiratie update #8: Lancering nieuwe website, nieuwe social video’s en award winning interactie 1200 800 DSlab

Inspiratie update #8: Lancering nieuwe website, nieuwe social video’s en award winning interactie

We kunnen met trots melden dat onze nieuwe website live staat. Deze vertelt niet alleen beter waar we voor staan maar staat ook bommetje vol waardevolle informatie en inspiratie. In deze update licht ik o.a. twee aanraders uit: Advergame banners en Verticale video en portrait ads (o.a. tbv je social advertising). Maar natuurlijk ook een…

lees meer
Inspiratie update #7: Super interactie, dynamic feeds en Creative Agency 2020 verkiezing - Featured Image 7@2x
Inspiratie update #7: Super interactie, dynamic feeds en Creative Agency 2020 verkiezing 1200 800 DSlab

Inspiratie update #7: Super interactie, dynamic feeds en Creative Agency 2020 verkiezing

Een goed begin is het halve werk! (lees met brabants accent) Ik start dit jaar met een lekkere inspiratie update waarin ik, naast onze inzending voor Weborama Creative Agency 2020, in ga op het gebruik van dynamic feeds en multi video toepassing. Enjoy! Aanmelden voor deze updates? Schrijf je hier in. Next level inspiratie? Vraag…

lees meer
Inspiratie update #6: Swibecute Alternatieven, Interactie en Choice Ads - Featured Image 6@2x
Inspiratie update #6: Swibecute Alternatieven, Interactie en Choice Ads 1200 800 DSlab

Inspiratie update #6: Swibecute Alternatieven, Interactie en Choice Ads

Of je nu flink druk bent met de laatste loodjes of alles voor dit jaar al in kannen en kruiken hebt en focust op 2021: inspiratie komt altijd van pas! In deze update aandacht voor alternatieven voor de swipecube, dynamic feeds, choice ads en interactie op een hoger level.  Enjoy! Aanmelden voor deze updates? Schrijf…

lees meer
Inspiratie update #5: Green screen video, Story ads en A-B testing - Featured Image 5@2x
Inspiratie update #5: Green screen video, Story ads en A-B testing 1200 800 DSlab

Inspiratie update #5: Green screen video, Story ads en A-B testing

Nieuw jaar, nieuwe mogelijkheden! Ook dit jaar zal ik (Bosse) namens DSlab weer een lekkere stroom aan inspiratie verzorgen. In deze editie aandacht voor green screen content, Hotspot banners, interactieve storylines en keiharde kwaliteit. Ook de categorie Wie-O-Wie krijgt weer een plekje en kijk ook even naar DSlab’s gratis A/B testing service, kan handig zijn!?…

lees meer
Inspiratie update #4: Vertical video's, de impact van takeovers, DOOH en Advergames - Featured Image 4@2x
Inspiratie update #4: Vertical video’s, de impact van takeovers, DOOH en Advergames 1200 800 DSlab

Inspiratie update #4: Vertical video’s, de impact van takeovers, DOOH en Advergames

Inspiratie tijd! Namens DSlab mag ik (Bosse) jullie weer een inspiratie update voorschotelen waardoor jullie lekker in mogelijkheden kunnen (blijven) denken. Topics die ik deze editie bespreek: Mobile video (TikTok), hoe je meer uit een takeover kan halen, waarom een game meer is dan een spelletje, Digital Out Of Home (DOOH/OOH). Naast een aantal inspirerende…

lees meer
Inspiratie update #3 met Video ads, DOOH, Programmatic en Pre-fill - Featured Image 3@2x
Inspiratie update #3 met Video ads, DOOH, Programmatic en Pre-fill 1200 800 DSlab

Inspiratie update #3 met Video ads, DOOH, Programmatic en Pre-fill

Inspiratie tijd! Hieronder weer een aantal mooie cases die ik om verschillende redenen uitermate relevant vind en daarom graag met jullie deel. Deze keer aandacht voor video ads, programmatic, prefill en interactie. Denk vooral in mogelijkheden en manieren waarop jouw bedrijf van onderstaande creatieve/functionele mogelijkheden gebruik kan maken en aarzel niet om er vrijblijvend met…

lees meer
Inspiratie update #2 met Interactieve video, Takeovers en Playable ads - Featured Image 2@2x
Inspiratie update #2 met Interactieve video, Takeovers en Playable ads 1200 800 DSlab

Inspiratie update #2 met Interactieve video, Takeovers en Playable ads

Bosse hier, accountmanager bij DSlab. Wat leuk dat je een kijkje neemt op deze inspiratie pagina! De barabassen van creatie hebben me ook deze keer weer voorzien van een aantal opvallende cases. Doel van deze update #2: zorgen dat jij op de hoogte bent van de mogelijkheden binnen de wereld van display zodat we samen…

lees meer
Inspiratie update #1: 3D banners, Interactie ads en beperkte assets - Featured Image 1@2x
Inspiratie update #1: 3D banners, Interactie ads en beperkte assets 1200 800 DSlab

Inspiratie update #1: 3D banners, Interactie ads en beperkte assets

Bosse hier, Accountmanager bij DSlab (jullie premium Digital ad Studio). Wat leuk dat je een kijkje neemt op deze inspiratie pagina! De Barabassen van de creatie-afdeling hebben me voorzien van een aantal opvallende cases die hopelijk je creativiteit zullen prikkelen. Doel van deze pagina: zorgen dat jij op de hoogte bent van de mogelijkheden binnen…

lees meer
Safe zones 150 150 DSlab

Safe zones

Safe zones – wat zijn het eigenlijk? Een belangrijk element van het opmaken van onze banners en social video’s, is dat deze inzetbaar zijn voor verschillende apparaten. We hebben nu eenmaal niet allemaal de nieuwste iPhone of een 4K scherm 😉 . Banners en social video’s hebben dus altijd te maken met schaalbaarheid doordat we…

lees meer
Basic Banner vs de DSlab standaard 150 150 DSlab

Basic Banner vs de DSlab standaard

De DSlab standaard vs Basic banners Wie het maximale uit zijn campagne wil halen raden we altijd te gaan voor onze premium standaard, maar wanneer er een keer weinig tijd of budget beschikbaar kunnen we ook basic banners ontwikkelen tegen een scherper tarief. Basic banners betekend echter ook dat er gelimiteerde invulling mogelijk is zoals…

lees meer
Takeover scalable skin mogelijkheden 150 150 DSlab

Takeover scalable skin mogelijkheden

Weborama standaard template De Weborama templates werken het beste op grotere schermen. Daarnaast speelt het ook mee dat hoe breder de content van een website van de vendor is, hoe meer dit van invloed dus zal zijn op de skins voor jouw campagne. Zeker bij bijvoorbeeld het template van Telegraaf.nl is er weinig ruimte over…

lees meer
Aanleverkorting – hoe zit dat eigenlijk? 150 150 DSlab

Aanleverkorting – hoe zit dat eigenlijk?

Aanleverkorting – hoe zit dat eigenlijk? Wanneer je bij ons een creatie aanvraagt, vinden we het fijn om zoveel mogelijk materiaal te ontvangen! Dat maakt ons werk niet alleen makkelijker, maar ook een stuk sneller. En omdat wij tijd besparen, bespaar jij natuurlijk kosten! Daarom geven we je graag korting wanneer er voldoende en het…

lees meer
Werkwijze efficiënt samenwerken 150 150 DSlab

Werkwijze efficiënt samenwerken

Gaaf dat we voor jullie een campagne mogen vertalen naar een paar gave creatives. Op deze pagina vind je extra uitleg waar wij voor staan en hoe we te werk gaan. Helderheid over onze werkwijze Wie houdt er nou niet van duidelijkheid en transparantie? We leggen je graag uitgebreid uit wat onze werkwijze is zodat…

lees meer
Feedback over browser issues 150 150 DSlab

Feedback over browser issues

Feedback over browser issues Bij het delen van feedback is het altijd fijn als wij printscreens ontvangen van wat er mis gaat. Maar wat wij bij een printscreen vaak niet kunnen achterhalen is in welke browser(versie), schermresolutie en operating system (Windows/Mac/Linux) deze issues gebeuren. Het is dus belangrijk dat wij deze informatie krijgen zodat wij…

lees meer
Hoe moet ik de creatives downloaden via Adpiler? 150 150 DSlab

Hoe moet ik de creatives downloaden via Adpiler?

Hoe download ik de creatives uit Adpiler om in te zetten? Banners die ingezet worden bij o.a. Google leveren wij aan via Adpiler. Je kunt deze banners (met backup images) eenvoudig downloaden vanuit Adpiler en daarna uploaden op Google. Dit kun je op drie manieren doen. Optie 1: alle files in één keer downloaden Je…

lees meer
NU.nl takeover – menu issue 150 150 DSlab

NU.nl takeover – menu issue

NU.nl – de content in de skins wordt bovenaan afgesneden bij scroll Soms lijkt het in de previewer van Weborama – NU.nl dat de content bovenin wordt afgesneden wanneer je naar beneden scrollt. Dit komt, doordat Weborama niet altijd de meest actuele website van de vendor tot zijn beschikking heeft. Recent heeft NU.nl het menu…

lees meer
Live gaan vs. aanmelden bij Weborama: welke stappen volgen nog nadat wij de goedgekeurde creaties bij Weborama aanmelden 150 150 DSlab

Live gaan vs. aanmelden bij Weborama: welke stappen volgen nog nadat wij de goedgekeurde creaties bij Weborama aanmelden

Hoe snel is mijn campagne live na het aanmelden van de Weborama creaties? Wanneer wij de creatives aanmelden bij Weborama is de campagne nog niet live, hierna volgen nog een aantal stappen: Weborama maakt de tags aan voor de campagne. Als zij nog dingen missen zoals exitURLs/landingpagina’s of trackers, dan zal Weborama contact opnemen met…

lees meer
Takeover – zoom issue 150 150 DSlab

Takeover – zoom issue

De content in de linker- en rechter skin is onleesbaar Check altijd of je webpagina is ingezoomd. Soms neemt je browser bij het openen van een nieuwe tab deze instellingen over, omdat je net in een ander tabblad hebt ingezoomd. Controleer met CTRL + 0 (CMD + 0 voor Mac) of de pagina op 100%…

lees meer
De feedback is niet aangepast – cache probleem 150 150 DSlab

De feedback is niet aangepast – cache probleem

Cache probleem: Mijn feedback is niet aangepast Voor onze creatives maken we altijd slechts één previewlink aan. Updates en verwerkte feedback kunnen altijd via dezelfde link bekeken worden. Soms kan het aan de cache instellingen (het geheugen van browser) liggen dat bepaalde aanpassingen voor jou nog niet te zien zijn. Door de link in een…

lees meer

Bosse Zaal
Product expert & Account Manager

Brainstorm of inspiratiesessie?

Wil je samen sparren over een mogelijke opdracht, heb je een dosis inspiratie nodig of heb je een vraag? We helpen je graag op de manier die het fijnste werkt voor jou. Een video call, fysieke afspraak, mailconversatie of telefoontje zijn allemaal goed!

Weet je al wat je wil? Neem dan contact op om een offerte op te vragen! Als nieuwe klant krijg je bij ons altijd een welkomstkorting, omdat wij overtuigd zijn dat wij na de eerste succesvolle campagne samen blijven werken!

Of schrijf je in voor de inspiratie updates mailing!

Ontvang enkele keren per kwartaal een innoverende inspiratie update per email met gave cases, nieuwe technieken/formaten, slimme tips en nog veel meer!

Inspiratie Update
    Cookie instellingen

    Wie optimaal van onze website gebruik wil kunnen maken moet onze cookies accepteren. Je kunt hieronder instellen wat je wel en niet wil accepteren:

    Wie wil er nou niet meer van de meest interessante content? Met Analytics weten wij hoeveel bezoekers we hebben en waar de interesses liggen om je in de toekomst nog beter te helpen met juiste content.
    We maken gebruik van partnertools om onze website optimaal te laten presteren in het belang van jou als bezoeker.
    required
     
     
    Wie lust er nou geen cookies? Zelfs je browser heeft ooit honger dus laat hem ons voeden met wat lekkers :)