Voor wie succesvolle campagnes wil draaien
Als creative agency helpen wij bedrijven die zelf campagnes bedenken, opzetten en/of beheren. Bedrijven die het ondanks veel moeite niet lukt om continu succesvolle campagnes te realiseren en hun concurrenten te verslaan. Daarnaast helpen we ook bedrijven die gewoonweg klaar zijn voor de volgende stap in digitaal adverteren.
Ons team van gepassioneerde specialisten maakt de meest creatieve, interactieve en innovatieve ads, maar we inspireren, adviseren en denken ook met je mee voor én tijdens het opzetten van je campagnes.
Doordat we jou in mogelijkheden laten denken, weet jij wat er allemaal kan en ga je op een hoger creatief, innovatief en technisch campagne niveau nadenken. Zo zet jij de meest impactvolle campagnes op waarvoor wij de perfecte creatives ontwikkelen. Hierdoor behaal jij succesvolle campagneresultaten, krijg je meer naamsbekendheid, ben je langer top of mind, stijgt de omzet en versla je je concurrenten.
“Zie een campagne als een Formule 1 wedstrijd tegen je concurrenten waarbij het advertentiebudget de auto is en de creatives de banden. Je kan nóg zoveel geld uitgeven aan de auto, maar als je deze laat rijden op fietsbanden ga je de race nooit winnen.”
Inspireren, meedenken en creëren
We inspireren, adviseren en denken met je mee op verschillende manieren. We brainstormen, sparren en geven advies over je aankomende campagne per mail, telefoon en/of video call. We laten je in mogelijkheden denken door onze uitgebreide inspiratiesessies bij jou op kantoor of per video meeting (meer over inspiratiesessies). Ook houden we je continu geïnspireerd door onze inspiratie updates mailing (je kunt je hier inschrijven).
Daarnaast heeft ons team van in-house experts enorm veel creatie ervaring. Leren we voortdurend bij op design, video, techniek en andere innovatieve vlakken. Zijn we ijzersterke doorvertalers van campagneconcepten naar de gaafste creatives. En weten wij met onze kennis en ervaring voor ieder type creatie het maximale uit de werkruimte en specificaties te halen.
Wat ons een sterke creative agency partner maakt
Naast het inspireren, meedenken en creëren van sterke creatives (wat je hierboven hebt kunnen lezen) hebben we als creative agency meer te bieden voor een sterke relatie.
Passie voor ons vak
We zijn experts geworden door onze passie voor animatie, interactie, video en innovatieve technieken. We zijn dan ook altijd bezig met leren en innoveren om nóg gavere creatives te maken voor jouw volgende campagne. Zo weten wij ook altijd wat er (technisch) mogelijk is en wat de laatste ontwikkelingen zijn in ons vakgebied. Wie met ons samenwerkt, profiteert hiervan en kan een samenwerking verwachten die nooit stil staat.
Expert level aan ervaring
Sinds de oprichting van DSlab in 2016 is de focus altijd gelijk gebleven. Hierdoor hebben we als team jarenlang ervaring opgedaan en begin 2023 is zelfs de 1000ste campagne afgerond (bijna elke campagne heeft meerdere ads dus bedenk maar eens hoeveel creatives we gemaakt hebben ;). Deze ervaring uit zich niet alleen in goed advies en de beste creatives, maar zorgt ook voor een ijzersterk en snel creatie proces.
Groot tot klein
We horen weleens dat ons portfolio of klantenbestand afschrikt voor de minder grote adverteerder, maar dat moet je lekker negeren! Of je nou een grote of kleine adverteerder bent en of je een grote of kleine campagne hebt, onze werkwijze is hetzelfde en we behandelen iedereen gelijk. We wijzen niemand af op (campagne) grootte of naamsbekendheid, zolang je maar succesvol wilt adverteren en daar alles voor over hebt.
Onze focus op samen-werken
De term “samenwerken” klinkt nogal vanzelfsprekend, maar toch is niet elke samenwerking een echte samenwerking.
Samenwerken moet leuk zijn!
Wij werken samen van mens tot mens en niet alleen van bedrijf tot bedrijf. Als een samenwerking niet leuk is, niet lekker loopt of niet twee kanten op werkt, dan behaal je nooit het beste resultaat. Relaties (zakelijke vriendschappen) opbouwen en toffe samenwerkingen opzetten vinden we dan ook erg belangrijk.
Samenwerken gaat twee kanten op
Een samenwerken die begripvol en respectvol is, houdt het langste stand én kan het meeste bereiken. Zowel in ons eigen team als met onze klanten willen we dat alles altijd bespreekbaar moet kunnen zijn. Ben je het ergens niet mee eens? Bespreek het! Vind je dat iets beter kan? Bespreek het! Gaat er iets fout? Bespreek hoe we dit in de toekomst kunnen voorkomen. Juist door met elkaar te communiceren komen we tot de beste oplossingen en daarmee een nog sterkere samenwerking.
Goede communicatie
Heldere en snelle communicatie is essentieel voor een fijne en efficiënte samenwerking. We communiceren graag op de manier die het fijnste werkt voor jou. Een video call, alles via de mail (hier zijn we razendsnel in en krijgen daar vaak complimenten over) of telefonisch iets doorspreken, het kan en mag allemaal. Met sommige van onze klanten hebben we zelfs wekelijkse, twee wekelijks of maandelijks vaste contactmomenten (vaak video calls) om te zorgen dat we allemaal op één lijn blijven en iedereen weet hoe de komende periode eruit gaat zien.
Samen maak je de mooiste dingen
Het woord “samen” in “samenwerken” wordt weleens vergeten terwijl je samen de mooiste en creatiefste dingen kunt realiseren. We werken dan ook graag samen met jullie (interne) designers, marketeers of strategen. Dus zowel op campagnestrategie niveau als op creatie niveau (co-creatie waarbij we echt samen uitingen maken) werken we graag samen om next level creatives te ontwikkelen!
Voordelen van langdurige samenwerking
We vinden langdurige en transparante relaties enorm belangrijk zodat we het maximale uit samenwerkingen kunnen halen. Wie elkaar leert kennen gaat efficiënter en prettiger samenwerken. Ook kan er sneller gewerkt worden, wat positief is voor korte deadlines.
We helpen bureaus met meer sales
Daarnaast helpen wij om meer omzet te genereren voor tussenpartijen (bureaus, publishers, netwerken, etc.) door proactief mee te denken voor komende campagnes met creatieve concepten en mockups. Meerdere bureaus hebben zelfs meegemaakt dat door ons creatieve concept het campagnebudget van hun klant verdubbeld of zelfs verdrievoudigd werd, omdat ze het concept zo graag groots wilden laten zien aan de doelgroep!
Op ons kun je rekenen
Een betrouwbare en eerlijke partner is wat je nodig hebt in deze razendsnelle wereld van advertising.
We begrijpen het belang van deadlines
De advertentiewereld opereert op een razendsnel tempo en daar zijn onze werkprocessen en bedrijfsstructuur dan ook helemaal op geoptimaliseerd. Daarnaast vindt onze productie volledig plaats op eigen bodem waardoor we niet alleen snel produceren en communiceren, maar we ook flexibel zijn tijdens het creatieproces.
We zijn ons er ook van bewust dat wij één schakel zijn in de keten van een campagne. Wanneer wij onze deadlines missen, kan dit gevolgen hebben voor de gehele campagne. We doen er dan ook altijd alles aan om te zorgen dat jij je creatives tijdig opgeleverd krijgt.
Eerlijkheid duurt het langst
We zijn graag eerlijk en geven óók advies op momenten die misschien niet leuk zijn. Stel je hebt je campagne helemaal uitgedacht en legt de uitgewerkte briefing bij ons neer. Je weet al hoe de creatives eruit moeten en dan komen wij opeens met feedback op een van je creatie ideeën… Misschien niet het leukste om te horen, maar mogelijk wel nuttig. Wij willen tenslotte dat jij een succesvolle campagne gaat draaien. Natuurlijk blijft de keuze aan jou om naar ons advies te luisteren of toch je eigen keuze te maken.
We adviseren klanten soms zelfs om minder creatives te laten maken als dat niet nodig is (ook al snijden we dan in onze eigen vingers):
- Als een bepaald creatie concept niet werkt in een bepaald bannerformaat overleggen we dit en adviseren we dit formaat niet te laten maken. Dit bespaart jou creatie kosten en je kan meer advertentiebudget richten op de creatives die wel goed gaan werken.
- Meer formaten is niet altijd beter. Soms krijgen we aanvragen voor een IAB bannerset van 12 formaten, maar is dat wel echt noodzakelijk voor een succesvolle campagne? Of laat je ze alleen maken omdat je ergens gelezen hebt dat dit slim is of omdat je denkt dat je alle mogelijke formaten tegelijk moet inzetten?
- Is je campagnebudget beperkt? Ga dan voor kwaliteit boven kwantiteit en laat, mits het past in je campagneplan, een of meerdere (soortgelijke) creatives achterwege.
Daarnaast betaal je bij ons nooit de volle mep bij een doorvertaling van een creatie naar bijvoorbeeld een andere taal, andere releasedatum, copy of andere button tekst. We bekijken per geval hoeveel tijd het kost om de doorvertaling te maken en alleen daar betaal je voor.
Onafhankelijke creative agency
We zijn een onafhankelijke creative agency/studio die met net zoveel liefde werkt voor individuele merken als voor marketing- en mediabureaus en publishers en netwerken. Daarnaast houden wij alles strikt gescheiden waardoor zelfs concurrenten in dezelfde branche met ons samen kunnen werken. We kijken altijd per klant wat het beste voor hen werkt en zorgen juist voor diversiteit.
Onze service gaat ook door na oplevering
We helpen je ook met vragen, advies of problemen nádat een project is afgerond. Misschien hebben wij wel een foutje gemaakt (we zijn ook maar mensen 😉) of klopte de door jou gestuurde specificaties toch niet waardoor je creatives niet ingezet kunnen worden (jij bent ook maar een mens 😉). We zorgen er dan samen voor dat dit wordt opgelost en jij alsnog snel live kan.
Wat klanten over ons zeggen
Ontmoet het DSlab team
Ontmoet de experts die je inspireren, adviseren, met je meedenken en de gaafste creatives bedenken, ontwerpen en ontwikkelen! Stuk voor stuk leuke mensen (en hond) om mee samen te werken.

Bosse
Product Expert & Account Manager

Timo
Creative Designer / Developer

Jannick
Technical Creative Developer

Tim
Creative Designer / Developer

Jelle
Creative Designer / Developer

Linda
Digital Creative Manager

Willem
Creatieve Eindbaas

Inge
Creative Designer / Developer

Anne
Creative Designer / Developer

Jac
Multimedia & Marketing

Chantal
Office Manager & Administratie

Daan
Account Manager

Michael
Creative Designer / Developer

Mango
Strategic Knuffelbaas
Onze werkwijze in een stappenplan
Je weet nu wat we doen, hoe we dat doen, waar we voor staan en welke experts je helpen. Nu is het tijd om te ontdekken hoe onze werkwijze in elkaar steekt op praktisch vlak. Op onze werkwijze pagina leggen we je stap voor stap hoe we van aanvraag tot oplevering gaan. De pagina is misschien wat lang en uitgebreid, maar zo weet jij wel goed waar je aan toe bent. Duidelijkheid en transparantie is zowel fijn voor jou als voor ons.