Impactvolle Rich Media banners
laten maken

Wil jij impact maken en je doelgroep écht overtuigen? Adverteer met de door ons gemaakte Rich Media creatives! De technische en visuele mogelijkheden zijn zéér uitgebreid, net als de kennis en expertise van ons banner studio team!

Wat is Rich Media?

Rich Media is een visuele online advertentie vorm waarbij banners met HTML5 technieken worden ingezet, die in tegenstelling tot normale display banners wél interactie, video, dynamische content en uitgebreide animaties mogen bevatten. Eigenlijk is Rich Media een verzamelnaam geworden voor verschillende high impact formaten én het type content dat je kunt verwerken in een online banner. Wat je ook nodig hebt, wij kunnen je helpen met de ontwikkeling van elk type Rich Media banner én we kunnen de gaafste en meest effectieve Rich Media IAB creatives voor je bedenken, ontwerpen en uitwerken.

Optie 1: Rich Media bannerformaten

Het worden er steeds meer en ze worden steeds complexer. Page Takeovers, Interscroller, Interstitials, Mobile Portraits, Framescrollers, Superheaders, noem het maar op. Allemaal met hun eigen kracht en focus op een bepaald device.

Optie 2: IAB banners met Rich Media content

Veel adverteerders denken dat IAB banners en Rich Media banners verschillende formaten zijn, maar in principe kan een IAB banner ook Rich Media content bevatten. Het hangt echter af van het systeem waarmee je adverteert (later hier meer over) en de inventory die je inkoopt wat er is toegestaan binnen de specificaties.

Wat is Rich Media?

Rich Media is een visuele online advertentie vorm waarbij banners met HTML5 technieken worden ingezet, die in tegenstelling tot normale display banners wél interactie, video, dynamische content en uitgebreide animaties mogen bevatten. Eigenlijk is Rich Media een verzamelnaam geworden voor verschillende high impact formaten én het type content dat je kunt verwerken in een online banner. Wat je ook nodig hebt, wij kunnen je helpen met de ontwikkeling van elk type Rich Media banner én we kunnen de gaafste en meest effectieve Rich Media IAB creatives voor je bedenken, ontwerpen en uitwerken.

Optie 1: Rich Media bannerformaten

Het worden er steeds meer en ze worden steeds complexer. Page Takeovers, Interscroller, Interstitials, Mobile Portraits, Framescrollers, Superheaders, noem het maar op. Allemaal met hun eigen kracht en focus op een bepaald device.

Optie 2: IAB banners met Rich Media content

Veel adverteerders denken dat IAB banners en Rich Media banners verschillende formaten zijn, maar in principe kan een IAB banner ook Rich Media content bevatten. Het hangt echter af van het systeem waarmee je adverteert (later hier meer over) en de inventory die je inkoopt wat er is toegestaan binnen de specificaties.

Voordelen van Rich Media

Rich Media kent vele voordelen. Je maakt een grote impact en valt gewoonweg meer op tussen alle andere advertenties wat top is voor je awareness. Tegelijk kun je je doelgroep met interactieve elementen meer betrokken maken wat goed is voor de engagement. Ook wordt de traffic (die bij high impact formaten al vaak hoog is) van hogere kwaliteit wanneer deze interactie heeft gehad met je banner, omdat hierdoor nog meer interesse is gewekt.
Rich Media banners zijn dan ook geschikt voor een zeer brede doelgroep; van kinderen die je product spelenderwijs leren kennen tot de jeugd die je omver blaast met grootste video animaties tot volwassenen die je op interactieve wijze alle features van je nieuwe product of dienst laat zien. Om al deze redenen is Rich Media dan ook bij veel adverteerders een standaard onderdeel van de online campagne strategie. Veel van onze klanten gaan dan ook voor een mix van enkele high impact formaten, enkele Rich Media IAB banners én bijvoorbeeld een set standaard display banners.

Per Rich Media banner formaat of type invulling vind je hieronder uitleg met de bijbehorende website pagina met meer uitleg, voorbeelden en mogelijkheden. Mocht je het zelf lastig vinden om te bepalen wat je nodig hebt (en waar je dus meer informatie over wil hebben)? Voel je dan vrij om contact op te nemen en je door ons te laten adviseren.

Voordelen van Rich Media

Rich Media kent vele voordelen. Je maakt een grote impact en valt gewoonweg meer op tussen alle andere advertenties, wat top is voor je awareness. Tegelijkertijd kun je je doelgroep met interactieve elementen meer betrokken maken wat goed is voor de engagement. Ook wordt de traffic (die bij high impact formaten al vaak hoog is) van hogere kwaliteit wanneer deze interactie heeft gehad met je banner, omdat hierdoor nog meer interesse is gewekt.
Rich Media banners zijn dan ook geschikt voor een zeer brede doelgroep; van kinderen die je product spelenderwijs leren kennen en de jeugd die je omver blaast met grootste video animaties tot volwassenen die je op interactieve wijze alle features van je nieuwe product of dienst laat zien. Om al deze redenen is Rich Media dan ook bij veel adverteerders een standaard onderdeel van de online campagne strategie. Veel van onze klanten gaan voor een mix van enkele high impact formaten, enkele Rich Media IAB banners én bijvoorbeeld een set standaard display banners.

Per Rich Media banner formaat of type invulling vind je hieronder uitleg met de bijbehorende website pagina met voorbeelden en mogelijkheden. Mocht je het zelf lastig vinden om te bepalen wat je nodig hebt (en waar je dus meer informatie over wil hebben)? Voel je dan vrij om contact op te nemen en je door ons te laten adviseren.

Rich media banner formaten en voorbeelden

Per Rich Media banner formaat of type invulling hebben we een uitgebreide pagina opgezet met uitleg, voorbeelden en mogelijkheden. Mocht je het zelf lastig vinden om te bepalen wat je nodig hebt (en waar je dus meer informatie over wil hebben)? Voel je dan vrij om contact op te nemen en je door ons te laten adviseren.

Page Takeovers (skins)

High impact, top resultaten en ruimte voor de mooiste beelden, animaties en interactie. VideoHPTO’s en interactieve takeovers horen natuurlijk ook tot de mogelijkheden.

Interactieve banners

Ga voor maximale engagement en conversie met interactieve HTML5 banners. Denk o.a. aan muis en touch interactie, pre-fill forms, multi video/page, hotspots en panorama banners.

Advergames

Hoe krijg je meer interactie en betere engagement met je doelgroep? Juist, met een advergame of mini game in een banner. Zelfs als je merk of product (of zelfs doelgroep) niets met games te maken heeft, want een game is meer dan een spelletje!

Banners met video

Val extreem op in het banner landschap met full motion video beelden en animaties in je online bannercampagne. Van de standaard video player en interactieve video tot een fullscreen video intro die met een gave overgang naar de eindkaart gaan.

Mobiele Rich Media

Denk hierbij aan gave Rich Media invulling in IAB formaten maar ook impactvolle mobiele interscrollers, vertical banners, mobile portrait, mobile interstitials/layers, mobiele takeovers en nog veel meer.

Dynamische Rich Media

Behaal perfecte resultaten door personalisatie met geolocation, productfeeds, slimme tijd/datum toepassingen, externe API koppelingen en nog veel meer.

Cross device Rich Media

Van schalende formaten tot responsive banners tot hele cross-device takeovers. Wij kunnen je helpen om met de gaafste creatives de perfecte cross-device campagne op te zetten.

Staat jouw Rich Media bannertype er niet bij?

Neem dan contact met ons op! Als we de juiste specificaties ontvangen kunnen wij nagenoeg ieder type Rich Media creatie bouwen.

Rich Media banners voor o.a. Weborama, Adform, Google DV360

In principe kunnen wij Rich Media banners voor ieder platform ontwikkelen als we de juiste specificaties (en templates) ontvangen, maar de meeste ervaring hebben wij met Weborama, Adform en Google Display & Video 360 (DV360).

Voor wie écht wil knallen raden wij altijd Weborama aan (ook zeker via het Weborama IMPACT netwerk). Zij bieden veel en mooie Rich Media formaten aan, geven heldere specificaties en templates uit, hebben een zeer goed preview systeem en een hoog service level. Weborama is een van de grootste 3rd party template providers op Rich Media gebied. Daarnaast hebben wij zeer korte lijntjes met Weborama waardoor wij enorm snel en effectief kunnen werken.

Rich Media banners - logo grey
Rich Media banners - adform.19fbabebc52e1dbc5d00cfd92ca6ae93
Rich Media banners - connector logo google display video 360
Weborama awards Rich Media banners
Rich Media banners - Dpg media logo
Rich Media banners - Mediahuis logo
Rich Media banners - azerion logo

Rich Media banners voor DPG Media, Hearst, Mediahuis, Azerion, Reshift, NRC, etc.

Of het nu gaat om de grootste publishers waaronder DPG Media, Mediahuis, Hearst, Reshift, NRC of RTL tot de iets kleinere partijen zoals Refinery 89, Business Insider, Marktplaats, AdSeven Media of Vakmedianet. Wij kunnen ieder type creative ontwikkelen voor iedere publisher (of netwerk) die Rich Media inzet aanbiedt. Veelal gaat dit bij de grote publishers via 3rd party template prodivers zoals Weborama.

Met jullie briefing en assets, de specs, templates van de publisher (of diens ad serving partner) en een eventueel contactpersoon, komen wij er wel uit!

Is jouw landingspagina wel geschikt?

Heb jij al een perfect aansluitende landingspagina voor je campagne? Door deze qua boodschap, visualisatie en beleving op elkaar aan te laten sluiten, vergroot je de kans op conversie en verlaag je het bouncepercentage. We ontwikkelen creatieve, innovatieve en impactvolle websites en landingspagina’s geoptimaliseerd voor jouw campagne, actie, product(lancering) of event. Voor elke budget hebben we een oplossing doordat we werken met eigen ontwikkelde templates, maar ook volledige maatwerk pagina’s ontwikkelen. Ontdek op onze landingspagina en websites pagina alle mogelijkheden, gave voorbeelden en leer waarom je bestaande website vaak niet geschikt is als campagne landingspagina.

Rich Media specialist en developer DSlab

Dé kans die je krijgt om iemand te overtuigen, moet perfect benut worden. Daar staan wij als Rich Media specialist volledig achter en dat zie je dan ook terug in ons werk. Ongeacht je campagnebudget helpen wij jou een succesvolle Rich Media campagne te draaien en de kans om je doelgroep te overtuigen, perfect te benutten.

Dit doen we door ons als Rich Media developer 100% te focussen op het ontwikkelen van effectieve Rich Media creatives en landingspagina’s die impact maken op de doelgroep door het gebruik van innovatieve technieken, creatieve designs en een hoge afwerkingskwaliteit. Door onze kennis en jarenlange ervaring weten wij dan ook het maximale uit de beschikbare advertentieruimte en restricties te halen.

  • We zijn experts geworden door onze passie voor animatie, interactie en video technieken. We zijn altijd bezig met innoveren om nóg gavere creatives te maken voor jouw volgende campagne.

  • We denken graag nog voor je officiële aanvraag mee, zonder kosten, hoe we jouw campagne perfect doorvertalen. Van brainstorm tot concept tot uitwerking.

  • We zijn een onafhankelijke creatie studio die met net zoveel liefde werkt voor individuele merken, marketing- en mediabureaus als publishers en netwerken.

  • “De mooiste dingen maak je samen” vinden wij een prachtige uitspraak. Wil jij zelf het concept en/of design maken en moeten wij de uitwerking realiseren? Geen probleem! Leuk zelfs!

  • Van inspiratie updates (email) tot inspiratiesessies (op locatie of video call), wij delen graag onze kennis zodat we samen nog mooiere campagnes kunnen bedenken!

  • Snelle productie is belangrijk, maar snelle (mail) communicatie is misschien nog wel belangrijker! Hier krijgen we dan ook regelmatig complimenten over.

  • Naast Rich Media banners creëren we ook IAB display bannersets, Social media ads, Video ads, Digital Out Of Home (DOOH) creatives én landingspagina’s die perfect aansluiten op je campagne.

    We helpen je dus graag als je maar één formaat nodig hebt, bijvoorbeeld ter aanvulling van de eenvoudigere banners die je zelf ontwikkeld, maar ook als je de gehele digitale creatie productie bij ons neer wil leggen om een consistente en daarmee uiterst efficiënte campagne te kunnen draaien.

Bosse Zaal
Product expert & Account Manager

Brainstorm of inspiratiesessie?

Wil je samen sparren over een mogelijke opdracht, heb je een dosis inspiratie nodig of heb je een vraag? We helpen je graag op de manier die het fijnste werkt voor jou. Een video call, fysieke afspraak, mailconversatie of telefoontje zijn allemaal goed! Interesse in een uitgebreide inspiratiesessie? Lees dan hier verder.

Weet je al wat je wil? Neem dan contact op om een offerte op te vragen! Als nieuwe klant krijg je bij ons altijd een welkomstkorting, omdat wij overtuigd zijn dat wij na de eerste succesvolle campagne samen blijven werken!

Of schrijf je in voor de inspiratie updates mailing!

Ontvang enkele keren per kwartaal een innoverende inspiratie update per email met gave cases, nieuwe technieken/formaten, slimme tips en nog veel meer!

Inspiratie Update

Cookie instellingen

Wie optimaal van onze website gebruik wil kunnen maken moet onze cookies accepteren. Je kunt hieronder instellen wat je wel en niet wil accepteren:

Wie wil er nou niet meer van de meest interessante content? Met Analytics weten wij hoeveel bezoekers we hebben en waar de interesses liggen om je in de toekomst nog beter te helpen met juiste content.
We maken gebruik van partnertools om onze website optimaal te laten presteren in het belang van jou als bezoeker.
required
 
 
Ook je browser heeft ooit honger, dus voed hem met wat lekker cookies :)