Wat is Rich Media?
Rich Media is een visuele online advertentie vorm waarbij banners met html5 technieken worden ingezet, die in tegenstelling tot normale display banners wél interactie, video, dynamische content en uitgebreide animaties mogen bevatten. Eigenlijk is Rich Media een verzamelnaam geworden voor verschillende high impact formaten én het type content dat je kunt verwerken in een html5 banner. Wat je ook nodig hebt, wij kunnen je als creative studio helpen met de ontwikkeling van elk type Rich Media banner én we kunnen de gaafste en meest effectieve Rich Media IAB creatives voor je bedenken, ontwerpen en uitwerken.
Rich Media banner formaten
Er komen steeds meer Rich Media banner formaten en ze worden steeds complexer. Page Takeovers, Interscroller, Interstitials, Mobile Portraits, Framescrollers, Superheaders, noem het maar op. Allemaal met hun eigen kracht en focus op een bepaald device.
IAB banners met Rich Media content
Veel adverteerders denken dat IAB banners en Rich Media banners verschillende formaten zijn, maar in principe kan een IAB banner ook Rich Media content bevatten. Het hangt echter af van het systeem waarmee je adverteert (later hier meer over) en de inventory die je inkoopt wat er is toegestaan binnen de specificaties.
Wat is Rich Media?
Rich Media is een visuele online advertentie vorm waarbij banners met html5 technieken worden ingezet, die in tegenstelling tot normale display banners wél interactie, video, dynamische content en uitgebreide animaties mogen bevatten. Eigenlijk is Rich Media een verzamelnaam geworden voor verschillende high impact formaten én het type content dat je kunt verwerken in een html5 banner. Wat je ook nodig hebt, wij kunnen je als creative studio helpen met de ontwikkeling van elk type Rich Media banner én we kunnen de gaafste en meest effectieve Rich Media IAB creatives voor je bedenken, ontwerpen en uitwerken.
Rich Media bannerformaten
Het worden er steeds meer en ze worden steeds complexer. Page Takeovers, Interscroller, Interstitials, Mobile Portraits, Framescrollers, Superheaders, noem het maar op. Allemaal met hun eigen kracht en focus op een bepaald device.
IAB banners met Rich Media content
Veel adverteerders denken dat IAB banners en Rich Media banners verschillende formaten zijn, maar in principe kan een IAB banner ook Rich Media content bevatten. Het hangt echter af van het systeem waarmee je adverteert (later hier meer over) en de inventory die je inkoopt wat er is toegestaan binnen de specificaties.
Voordelen van Rich Media
Rich Media kent vele voordelen. Je maakt een grote impact en valt gewoonweg meer op tussen alle andere advertenties wat top is voor je awareness. Tegelijk kun je je doelgroep met interactieve elementen meer betrokken maken wat goed is voor de engagement. Ook wordt de traffic (die bij high impact formaten al vaak hoog is) van hogere kwaliteit wanneer deze interactie heeft gehad met je banner, omdat hierdoor nog meer interesse is gewekt.
Rich Media banners zijn dan ook geschikt voor een zeer brede doelgroep; van kinderen die je product spelenderwijs leren kennen tot de jeugd die je omver blaast met grootste video animaties tot volwassenen die je op interactieve wijze alle features van je nieuwe product of dienst laat zien. Om al deze redenen zijn Rich Media banners dan ook bij veel adverteerders een standaard onderdeel van de online campagne strategie. Veel van onze klanten gaan dan ook voor een mix van enkele high impact Rich Media formaten, enkele Rich Media IAB banners én bijvoorbeeld een set display banners.
Voor diverse type Rich Media banners vind je hieronder uitleg met de bijbehorende website pagina met meer uitleg, voorbeelden en mogelijkheden. Mocht je het zelf lastig vinden om te bepalen wat je nodig hebt (en waar je dus meer informatie over wil hebben)? Voel je dan vrij om contact op te nemen en je door ons te laten adviseren.
Voordelen van Rich Media banners
Rich Media kent vele voordelen. Je maakt een grote impact en valt gewoonweg meer op tussen alle andere advertenties, wat top is voor je awareness. Tegelijkertijd kun je je doelgroep met interactieve elementen meer betrokken maken wat goed is voor de engagement. Ook wordt de traffic (die bij high impact formaten al vaak hoog is) van hogere kwaliteit wanneer deze interactie heeft gehad met je banner, omdat hierdoor nog meer interesse is gewekt.
Rich Media banners zijn dan ook geschikt voor een zeer brede doelgroep; van kinderen die je product spelenderwijs leren kennen en de jeugd die je omver blaast met grootste video animaties tot volwassenen die je op interactieve wijze alle features van je nieuwe product of dienst laat zien. Om al deze redenen is Rich Media dan ook bij veel adverteerders een standaard onderdeel van de online campagne strategie. Veel van onze klanten gaan voor een mix van enkele high impact formaten, enkele Rich Media IAB banners én bijvoorbeeld een set standaard display banners.
Per Rich Media banner formaat of type invulling vind je hieronder uitleg met de bijbehorende website pagina met voorbeelden en mogelijkheden. Mocht je het zelf lastig vinden om te bepalen wat je nodig hebt (en waar je dus meer informatie over wil hebben)? Voel je dan vrij om contact op te nemen en je door ons te laten adviseren.
Rich media banner formaten en voorbeelden
Ontdek onze uitgebreide Rich Media banners sub pagina met uitleg, vele voorbeelden en mogelijkheden. Mocht je het zelf lastig vinden om te bepalen wat voor type Rich Media banners je nodig hebt (en waar je dus meer informatie over wil hebben)? Voel je dan vrij om contact op te nemen en je door ons te laten adviseren.
Page Takeovers (skins)
High impact Rich Media banners, top resultaten en ruimte voor de mooiste beelden, animaties en interactie. Met Page Takeovers blaas je de doelgroep omver. Ook video takeovers, interactieve takeovers en advergame takeovers behoren tot de mogelijkheden!
Interactieve banners
Ga voor maximale engagement en conversie met interactieve Rich Mediabanners. Denk o.a. aan muis en touch interactie, pre-fill formulieren, multi video banners, hotspots, swipe cubes, divider banners, choice ads, advergames en meer!
Advergames
Hoe krijg je meer interactie en betere engagement met je doelgroep? Juist, met een advergame of mini game in een banner. Zelfs als je merk of product (of zelfs doelgroep) niets met games te maken heeft, want een game is meer dan een spelletje!
Banners met video
Val extreem op in het banner landschap met full motion video beelden en animaties in je online bannercampagne. Van de standaard video player en interactieve video tot een fullscreen video intro die met een gave overgang naar de eindkaart gaan.
Mobiele Rich Media
Voor mobiele telefoons en tablets maken we ook impactvolle Rich Media banners zoals de mobile interscrollers, vertical banners, mobile portrait, mobile interstitials, over layes, mobiele takeovers en nog veel meer. Check de pagina voor mooie voorbeelden.
Dynamische banners
Behaal perfecte resultaten door gepersonaliseerde dynamische Rich Media banners met geolocation, productfeeds, slimme tijd/datum toepassingen, externe API koppelingen en meer. Met deze Rich Media banners gaat je campagne gegarandeerd presteren!
Cross device banners en campagnes
Van schalende formaten zoals de interscroller tot responsive banners tot hele cross-device takeovers. Wij kunnen je helpen om met de gaafste creatives de perfecte cross-device campagne op te zetten.
Weborama Rich Media
Als Weborama creatie specialist ontwikkelen we ieder type Rich Media bannerformaat dat Weborama aanbiedt. Van Interscroller tot Mobile Portrait tot VPAID tot Automated Page Takeovers. Ontdek alle formaten (met voorbeelden) op onze Weborama pagina:
Google DV360 Rich Media
Van animatie tot video content tot uitgebreide interactie en zelfs mini games. Ook voor DV360 banners met dynamische content ben je bij ons aan het juiste adres. We maken ook voor Google Display & Video 360 alle type Rich Media banners. Bekijk meer op onze DV360 pagina:
Staan jouw type Rich Media banners er niet bij?
Neem dan contact met ons op! Als we de juiste specificaties ontvangen kunnen wij nagenoeg alle type Rich Media banners bouwen die je nodig hebt.
Rich Media banners voor o.a. Weborama, Adform, Google DV360
In principe kunnen wij Rich Media banners voor ieder platform ontwikkelen als we de juiste specificaties (en templates) ontvangen, maar de meeste ervaring hebben wij met Weborama, Adform en Google Display & Video 360 (DV360).
Voor wie écht wil knallen raden wij altijd Weborama aan (ook zeker via het Weborama IMPACT netwerk). Zij bieden veel en mooie Rich Media formaten aan, geven heldere specificaties en templates uit, hebben een zeer goed preview systeem en een hoog service level. Weborama is een van de grootste 3rd party template providers op Rich Media banners gebied. Daarnaast hebben wij zeer korte lijntjes met Weborama waardoor wij enorm snel en effectief kunnen werken.
Rich Media banners voor DPG Media, Hearst, Mediahuis, Azerion, Reshift, NRC, etc.
Of het nu gaat om de grootste publishers en mediabedrijven waaronder DPG Media, Mediahuis, Hearst, Reshift, NRC of RTL tot de iets kleinere partijen zoals Refinery 89, Business Insider, Marktplaats, AdSeven Media of Vakmedianet. Wij kunnen ieder type Rich Media banner ontwikkelen voor iedere publisher (of netwerk) die Rich Media inzet aanbiedt. Veelal gaat dit bij de grote publishers via 3rd party template prodivers zoals Weborama.
Met jullie briefing en assets, de specs, templates van de publisher (of diens ad serving partner) en een eventueel contactpersoon, komen wij er wel uit!
Rich media reclamebureau en creative studio DSlab
We helpen marketeers, bureaus en mediabedrijven om het maximale uit hun campagnebudget te halen door de beste campagne ideeën, concepten en beelden door te vertalen naar impactvolle digitale creatives.
We leren jullie om in mogelijkheden te denken, waardoor jullie en/of wij samen nóg betere campagne concepten bedenken waar wij o.a. de beste Rich Media banners en HTML5 banners voor ontwikkelen.
Dus zoek jij een Rich Media recalmebureau, Rich Media designer of Rich Media specialist? OF wil je meer over ons weten? Leer ons dan snel kennen:
Passie voor animatie, interactie en video
We zijn rich media designer experts geworden door onze passie voor animatie, interactie en video technieken. Hiermee maken we de meest opvallende en effectieve Rich Media banners. We zijn altijd bezig met innoveren om nóg gavere creatives te maken voor jouw volgende campagne.
We denken graag mee
We denken graag nog voor je officiële aanvraag mee, zonder kosten, hoe we jouw campagne perfect doorvertalen. Van brainstorm tot concept tot uitwerking.
Onafhankelijke creative studio
We zijn een onafhankelijk rich media reclamebureau en creatie studio die met net zoveel liefde werkt voor individuele merken, marketing- en mediabureaus als publishers en netwerken.
Co-creatie
“De mooiste dingen maak je samen” vinden wij als rich media designers een prachtige uitspraak. Wil jij zelf het rich media banners concept en/of design maken en moeten wij de uitwerking realiseren? Geen probleem! Leuk zelfs!
Kennisdeling en inspiratie
Van inspiratie updates (email) tot inspiratiesessies (op locatie of video call), wij delen graag onze kennis zodat we samen nog mooiere campagnes kunnen bedenken!
Razendsnelle productie en communicatie
Snelle productie is belangrijk, maar snelle (mail) communicatie is misschien nog wel belangrijker! Hier krijgen we dan ook regelmatig complimenten over.
Van één formaat tot alle campagne creatives
Naast Rich Media banners creëren we ook IAB display bannersets, Social media ads, Video ads, Digital Out Of Home (DOOH) creatives én landingspagina’s die perfect aansluiten op je campagne.
We helpen je dus graag als je maar één formaat nodig hebt, bijvoorbeeld ter aanvulling van de eenvoudigere banners die je zelf ontwikkeld, maar ook als je de gehele digitale creatie productie bij ons neer wil leggen om een consistente en daarmee uiterst efficiënte campagne te kunnen draaien.