Wat zijn Rich Media banners?
Rich Media banners zijn visuele online advertenties gemaakt met HTML5 technieken, die in tegenstelling tot normale display banners wél interactie, video, dynamische content en uitgebreide animaties mogen bevatten.
Eigenlijk is Rich Media een verzamelnaam geworden voor verschillende high impact formaten én het type content dat je kunt verwerken in een online banner. Wat je ook nodig hebt, wij kunnen je helpen met de ontwikkeling van elk Rich Media formaat én we kunnen de gaafste en meest effectieve Rich Media IAB creatives voor je bedenken, ontwerpen en uitwerken.
Optie 1: Rich Media bannerformaten
Het worden er steeds meer en ze worden steeds complexer. Page Takeovers, Interscroller, Interstitials, Mobile Portraits, Framescrollers, Superheaders, noem het maar op. Allemaal met hun eigen kracht en focus op een bepaald device.
Optie 2: IAB banners met Rich Media content
Veel adverteerders denken dat IAB banners en Rich Media banners verschillende formaten zijn, maar in principe kan een IAB banner ook Rich Media content bevatten. Het hangt echter af van het systeem waarmee je adverteert (later hier meer over) en de inventory die je inkoopt wat er is toegestaan binnen de specificaties.
Wat zijn Rich Media banners?
Rich Media banners zijn visuele online advertenties gemaakt met HTML5 technieken, die in tegenstelling tot normale display banners wél interactie, video, dynamische content en uitgebreide animaties mogen bevatten. Eigenlijk is Rich Media een verzamelnaam geworden voor verschillende high impact formaten én het type content dat je kunt verwerken in een online banner. Wat je ook nodig hebt, wij kunnen je helpen met de ontwikkeling van elk Rich Media formaat én we kunnen de gaafste en meest effectieve Rich Media IAB creatives voor je bedenken, ontwerpen en uitwerken.
Optie 1: Rich Media bannerformaten
Het worden er steeds meer en ze worden steeds complexer. Page Takeovers, Interscroller, Interstitials, Mobile Portraits, Framescrollers, Superheaders, noem het maar op. Allemaal met hun eigen kracht en focus op een bepaald device.
Optie 2: IAB banners met Rich Media content
Veel adverteerders denken dat IAB banners en Rich Media banners verschillende formaten zijn, maar in principe kan een IAB banner ook Rich Media content bevatten. Het hangt echter af van het systeem waarmee je adverteert (later hier meer over) en de inventory die je inkoopt wat er is toegestaan binnen de specificaties.
Voordelen van Rich Media
Rich Media kent vele voordelen. Je maakt een grote impact en valt gewoonweg meer op tussen alle andere advertenties wat top is voor je awareness. Tegelijk kun je je doelgroep met interactieve elementen meer betrokken maken wat goed is voor de engagement. Ook wordt de traffic (die bij high impact formaten al vaak hoog is) van hogere kwaliteit wanneer deze interactie heeft gehad met je banner, omdat hierdoor nog meer interesse is gewekt.
Rich Media banners zijn dan ook geschikt voor een zeer brede doelgroep; van kinderen die je product spelenderwijs leren kennen tot de jeugd die je omver blaast met grootste video animaties tot volwassenen die je op interactieve wijze alle features van je nieuwe product of dienst laat zien. Om al deze redenen is Rich Media dan ook bij veel adverteerders een standaard onderdeel van de online campagne strategie. Veel van onze klanten gaan dan ook voor een mix van enkele high impact formaten, enkele Rich Media IAB banners én bijvoorbeeld een set standaard display banners.
Per Rich Media banner formaat of type invulling vind je hieronder uitleg met de bijbehorende website pagina met meer uitleg, voorbeelden en mogelijkheden. Mocht je het zelf lastig vinden om te bepalen wat je nodig hebt (en waar je dus meer informatie over wil hebben)? Voel je dan vrij om contact op te nemen en je door ons te laten adviseren.
Voordelen van Rich Media
Rich Media kent vele voordelen. Je maakt een grote impact en valt gewoonweg meer op tussen alle andere advertenties wat top is voor je awareness. Tegelijk kun je je doelgroep met interactieve elementen meer betrokken maken wat goed is voor de engagement. Ook wordt de traffic (die bij high impact formaten al vaak hoog is) van hogere kwaliteit wanneer deze interactie heeft gehad met je banner, omdat hierdoor nog meer interesse is gewekt.
Rich Media banners zijn dan ook geschikt voor een zeer brede doelgroep; van kinderen die je product spelenderwijs leren kennen tot de jeugd die je omver blaast met grootste video animaties tot volwassenen die je op interactieve wijze alle features van je nieuwe product of dienst laat zien. Om al deze redenen is Rich Media dan ook bij veel adverteerders een standaard onderdeel van de online campagne strategie. Veel van onze klanten gaan dan ook voor een mix van enkele high impact formaten, enkele Rich Media IAB banners én bijvoorbeeld een set standaard display banners.
Per Rich Media banner formaat of type invulling vind je hieronder uitleg met de bijbehorende website pagina met meer uitleg, voorbeelden en mogelijkheden. Mocht je het zelf lastig vinden om te bepalen wat je nodig hebt (en waar je dus meer informatie over wil hebben)? Voel je dan vrij om contact op te nemen en je door ons te laten adviseren.
Rich media banner formaten en voorbeelden
Per Rich Media banner formaat of type invulling hebben we een uitgebreide pagina opgezet met uitleg, voorbeelden en mogelijkheden. Mocht je het zelf lastig vinden om te bepalen wat je nodig hebt (en waar je dus meer informatie over wil hebben)? Voel je dan vrij om contact op te nemen en je door ons te laten adviseren.
Page Takeovers (skins)
High impact, top resultaten en ruimte voor de mooiste beelden, animaties en interactie. VideoHPTO’s en interactieve takeovers horen natuurlijk ook tot de mogelijkheden.
Interactieve banners
Ga voor maximale engagement en conversie met interactieve HTML5 banners. Denk o.a. aan muis en touch interactie, pre-fill forms, multi video/page, hotspots en panorama banners.
Advergames
Hoe krijg je meer interactie en betere engagement met je doelgroep? Juist, met een advergame of mini game in een banner. Zelfs als je merk of product (of zelfs doelgroep) niets met games te maken heeft, want een game is meer dan een spelletje!
Banners met video
Val extreem op in het banner landschap met full motion video beelden en animaties in je online bannercampagne. Van de standaard video player tot interactieve video tot een fullscreen video intro die met een gave overgang naar de eindkaart gaan.
Mobiele Rich Media
Denk hierbij aan gave Rich Media invulling in IAB formaten, maar ook impactvolle mobiele interscrollers, vertical banners, mobile portrait, mobile interstitials/layers, mobiele takeovers en nog veel meer.
Dynamische Rich Media
Behaal perfecte resultaten door personalisatie met geolocation, productfeeds, slimme tijd/datum toepassingen, externe API koppelingen en nog veel meer.
Cross device Rich Media
Van schalende formaten tot responsive banners tot hele cross-device takeovers. Wij kunnen je helpen om met de gaafste creatives de perfecte cross-device campagne op te zetten.
Staat jouw Rich Media bannertype er niet bij?
Neem dan contact met ons op! Als we de juiste specificaties ontvangen kunnen wij nagenoeg ieder type Rich Media creatie bouwen.
Rich Media banners voor o.a. Weborama, Adform, Google DV360
In principe kunnen wij Rich Media banners voor ieder platform ontwikkelen als we de juiste specificaties (en templates) ontvangen, maar de meeste ervaring hebben wij met Weborama, Adform en Google Display & Video 360 (DV360).
Voor wie écht wil knallen raden wij altijd Weborama aan (ook zeker via het Weborama IMPACT netwerk), omdat zij veel en mooie Rich Media formaten aanbieden, heldere specificaties en templates uitgeven, een zeer goed preview systeem hebben en een hoog service level hebben. Weborama is een van de grootste 3rd party template providers op Rich Media gebied. Daarnaast hebben wij zeer korte lijntjes met Weborama waardoor wij enorm snel en effectief kunnen werken.



Rich Media banners voor DPG Media, Hearst, Mediahuis, Azerion, Reshift, NRC, etc.
Of het nu gaat om de grootste publishers waaronder DPG Media, Mediahuis, Hearst, Reshift, NRC of RTL tot de iets kleinere partijen zoals Refinery 89, Business Insider, Marktplaats, AdSeven Media of Vakmedianet. Wij kunnen ieder type creative ontwikkelen voor iedere publisher (of netwerk) die Rich Media inzet aanbiedt. Veelal gaat dit bij de grote publishers via 3rd party template prodivers zoals Weborama.
Met jullie briefing en assets, de specs en templates van de publisher (of diens ad serving partner) en een eventueel contactpersoon, komen wij er wel uit!



Rich Media productie door creatief bureau DSlab
Dé kans die je krijgt om iemand te overtuigen, moet perfect benut worden. Daar staan wij als team en bedrijf volledig achter en dat zie je dan ook terug in ons werk. Ongeacht je campagnebudget helpen wij jou een succesvolle campagne te draaien en de kans om je doelgroep te overtuigen, perfect te benutten.
Dit doen we door ons 100% te focussen op het ontwikkelen van effectieve creatives en landingspagina’s die impact maken op de doelgroep door het gebruik van innovatieve technieken, creatieve designs en een hoge afwerkingskwaliteit. Door onze kennis en jarenlange ervaring weten wij dan ook het maximale uit de beschikbare advertentieruimte en restricties te halen.
Passie voor animatie, interactie en video
We zijn experts geworden door onze passie voor animatie, interactie en video technieken. We zijn altijd bezig met innoveren om nóg gavere creatives te maken voor jouw volgende campagne.
We denken graag mee
We denken graag nog voor je officiële aanvraag mee, zonder kosten, hoe we jouw campagne perfect doorvertalen. Van brainstorm tot concept tot uitwerking.
Onafhankelijke studio
We zijn een onafhankelijke creatie studio die met net zoveel liefde werkt voor individuele merken, marketing- en mediabureaus als publishers en netwerken.
Co-creatie
“De mooiste dingen maak je samen” vinden wij een prachtige uitspraak. Wil jij zelf het concept en/of design maken en moeten wij de uitwerking realiseren? Geen probleem! Leuk zelfs!
Kennisdeling en inspiratie
Van inspiratie updates (email) tot inspiratiesessies (op locatie of video call), wij delen graag onze kennis zodat we samen nog mooiere campagnes kunnen bedenken!
Razendsnelle productie en communicatie
Snelle productie is belangrijk, maar snelle (mail) communicatie is misschien nog wel belangrijker! Hier krijgen we dan ook regelmatig complimenten over.
Van één formaat tot alle campagne creatives
Naast Rich Media banners creëren we ook IAB display bannersets, Social media ads, Video ads, Digital Out Of Home (DOOH) creatives én landingspagina’s die perfect aansluiten op je campagne.
We helpen je dus graag als je maar één formaat nodig hebt, bijvoorbeeld ter aanvulling van de eenvoudigere banners die je zelf ontwikkeld, maar ook als je de gehele digitale creatie productie bij ons neer wil leggen om een consistente en daarmee uiterst efficiënte campagne te kunnen draaien.