Inspiratie update #14: Campage Landingspagina’s, Casino creaties en (interactieve) Video Ads

Inspiratie update #14: Campage Landingspagina’s, Casino creaties en (interactieve) Video Ads

Inspiratie update #14: Campage Landingspagina’s, Casino creaties en (interactieve) Video Ads 1200 700 DSlab

Daar is ‘ie weer, een gloednieuwe inspiratie update vol met ideeën, nieuwe technieken en gave creatives! Want ondanks dat de zomervakantie officieel begonnen is en veel collega’s genieten van hun welverdiende vakantie, hebben wij de afgelopen weken niet stilgezeten! Onder de heerlijk, verkoelende airco werken wij hard door aan leuke projecten en innoverende concepten. ☀

In deze update nemen we je mee in één van onze (misschien nog niet bekende) expertises: landingspagina’s en websites, maar ook delen we een interessante pagina voor casino’s en gokbedrijven en laten we je een aantal leuke, interactieve cases zien!

Lees je mee? 👇

Campage landingspagina’s en websites

We lieten het kort al even vallen, maar ken jij onze websites al? Dé specialiteit van Campage, onderdeel van DSlab, maar dan compleet gefocust op de ontwikkeling van landingspagina’s! 😁

Één van de voordelen van onze Campages is dat ze compleet brandsafe zijn, zonder afleiding en zonder advertenties (in tegenstelling tot adverteerders die bijvoorbeeld YouTube als landingspagina gebruiken). Zo belandt de doelgroep niet via jouw advertentie (per ongeluk) op de pagina van de concurrent, want dat is toch zonde! 🙁

Wij hebben een aantal gave modules ontwikkeld waarmee wij onze landingspagina optimaliseren voor elke branche. Denk aan een ticketverkoop module voor de filmbranche of mini-games voor de speelgoed branche. Op de website vind je 3 specialisatie pagina’s met nog meer specifieke informatie voor jouw branche.

Casino banners, advertising en marketing creatives

Als creative studio helpen wij onder andere casino’s en andere gokbedrijven die campagnes bedenken, opzetten en/of beheren. Over de casino- en gamblingbranche is de laatste tijd veel te zien en horen geweest. Dit vanwege een aantal nieuwe wetgevingen rondom adverteren, want in het tijdperk waar we nu in leven, staat niets stil. Bij DSlab zorgen we ervoor dat we altijd op de hoogte zijn van alle laatste ontwikkelingen zodat we ons kunnen voorbereiden op ingrijpende veranderingen zoals deze.

Inspiratie update #14: Campage Landingspagina’s, Casino creaties en (interactieve) Video Ads - mockupimg

Verbod op Casino reclame?

Vanaf 1 juli geldt dus een reclameverbod voor online gokken, dit maakt het steeds moeilijker voor casino’s en gokbedrijven om te adverteren. Zo zijn reclame-uitingen in publieke ruimtes, op televisie of bijvoorbeeld de radio niet langer toegestaan. Maar gerichte, online reclames, op bijvoorbeeld Social Media of specifieke websites zijn daarentegen nog wel mogelijk. Onder verschillende voorwaarden mag je als casino dus gelukkig “gewoon” door-adverteren. 😁
Zo hebben we een opt-out weten in te richten in de display ads, zodat de advertentie niet langer zichtbaar is voor een doelgroep onder de 24 jaar.

Wij proberen altijd tot het uiterste te gaan en alles uit de beschikbare advertentieruimte te halen. Want het zomaar opgeven, daar zijn we niet van! Ook wanneer wetten en regelgevingen veranderen, specificaties worden aangescherpt of het ons moeilijk wordt gemaakt, proberen we altijd samen met de klant een oplossing te vinden.

Benieuwd hoe wij jou verder kunnen helpen? Op onze speciale Casino en gambling branche pagina vind je nog meer info en gave voorbeelden specifiek voor jouw branche!

(Interactieve) Video ads in HTML5 banners

Één van van de grootste voordelen van Rich Media is dat je video’s mag inzetten in je advertentie. Video wint het nog steeds van statisch beeld als het gaat om succesvol adverteren. Met bewegend videomateriaal is het vaak makkelijker om een boodschap over te brengen, zorg je voor meer vertrouwen en betrokkenheid vanuit de doelgroep en houd je langer de aandacht vast.

In deze update delen we dan ook graag twee voorbeelden van impactvolle HTML5 video banners. Onze video-experts hebben wederom gezorgd voor hoge kwaliteit content in verschillende Rich Media formaten.

Interactieve Rich Media Video Ad voor meer engagement

In deze case van Videoland is creatief gebruik gemaakt van de mogelijkheden van video in banners. Om de spanning en sensatie van het programma over te brengen is ervoor gekozen de banners te openen met een aantal indrukwekkende videobeelden, waarbij de verschillende kandidaten worden onthuld. 🐱‍👤

Om het verrassingseffect nog verder te versterken is er halverwege de video een interactief element toegevoegd. Ondanks dat de interactie vrij eenvoudig is, biedt het veel voordelen. Interactie zorgt namelijk voor een hoge engagement bij de doelgroep omdat ze letterlijk betrokken worden bij de ad.

Door te klikken op de advertentie wordt het masker afgezet en speelt de rest van de video af. Maar ook wanneer er geen interactie wordt getoond vanuit de doelgroep, speelt de video na een paar seconden alsnog verder. Zo weet je zeker dat altijd de hele video wordt getoond. 😁

Rich Media video banner in combinatie met content carrousel

De tweede video banner die we graag met je delen is deze case voor het tropische St. Maarten. Om dit eiland eens goed in het zonnetje te zetten ontwikkelden wij deze video banners. De creaties openen wederom met indrukwekkende videobeelden die de doelgroep meteen meenemen in alle pracht die het eiland te bieden heeft. 🌴

Om de veelzijdigheid van St. Maarten over te brengen moet er behoorlijk wat informatie in een klein bannerformaat worden verwerkt. Om dit mogelijk te maken is er gewerkt met een content carrousel, gevuld met zowel video- als foto-materiaal. Door te starten met bewegende beelden pak je gelijk de aandacht van je doelgroep en verhoog je de kans op verdere interactie.

Omdat de gebruiker op het eigen gemak kan bladeren door de verschillende slides zal de informatie veel beter worden opgenomen. Daarnaast is er op deze manier meer dan genoeg ruimte om alle info kwijt te kunnen zonder dat het overweldigend of rommelig oogt.

Wist je dat…? Wij hebben meegedaan aan een landelijke DOOH contest

Jazeker, afgelopen mei stuurden we twee fictieve cases in voor de Ocean Digital Creative Competition 2023. Een unieke en zeer leerzame ervaring die we écht samen met de klant zijn aangegaan. Omdat we niet te maken hadden met een strakke deadline en volledige creatieve vrijheid kregen, konden we onze fantasie er helemaal op los laten. De mogelijkheden waren eindeloos en er was tijd genoeg voor uitgebreide brainstormsessies, zowel intern als samen met de klant. 

Er zijn enorm veel ideeën op papier gekomen, ideeën waar we weer op verder kunnen bouwen in volgende projecten. Want ondanks dat we geen prijs mee naar huis hebben genomen, hebben we alsnog veel geleerd van deze contest. Op de avond van de awardshow zelf hebben we nog meer geleerd over de nieuwe interactieve Grid formaten die Ocean Outdoor te bieden heeft, en hebben we veel ideeën voorbij zien komen van andere deelnemers. Inspirerend, leerzaam en leuk om te zien hoe andere designers dit hebben aangepakt.  En voor de volgende DOOH campagne hebben we weer genoeg firepower om jou verder te helpen. 🚀

We hebben uiteindelijk twee cases ingestuurd voor twee hele uiteenlopende campagnes. Door middel van een uitgebreid toelichtingsdocument en een aantal visuele mock-ups hebben we onze ideeën zo goed mogelijk proberen over te brengen op de jury. En nu mogen we ze ook delen met jullie!

Interactieve Westfield Mall Takeover

De eerste, fictieve digital out of home creatie case die we verstuurden was voor Disney’s nieuwste bioscoopfilm: Elemental. Een vrolijke animatiefilm die compleet in het teken staat van de 4 elementen: Water, Vuur, Aarde en Lucht. ☁

Om de kern van de film over te brengen op de voornamelijk jonge doelgroep, bedachten we een interactief spel. Een groot spel, bestaande uit kleine mini-games die je speelt via je mobiele telefoon en op de verschillende DOOH schermen in de Westfield Mall.

Bij de ingang van het winkelcentrum kun je de game starten door met je telefoon een QR code te scannen. Door dit te doen maak je kennis met Ember, een van de hoofdpersonages uit de film. Je neemt Ember mee op reis langs alle elementen, verstopt in schermen die je tegenkomt. In deze schermen speel je leerzame, leuke en grappige spelletjes. 🎮

Het is een mega interactief concept waarbij een connectie wordt gemaakt tussen mobiel en DOOH scherm. Een techniek die langzaam bij steeds meer schermen mogelijk wordt!

360 View City Takeover

De andere fictieve case die we hebben uitgewerkt, is voor Ryce Travel. Een niet-commerciële stichting voor avontuurlijke reizen naar bijzondere en vaak nog onbekende plekken. In deze case lag de focus volledig op avontuurlijke wintersport reizen. ⛷

Om de gebruiker compleet mee te nemen in de adembenemende landschappen en spannende afdalingen, laten we ze het écht ervaren. We hebben het bestaande videomateriaal in een 3D omgeving geplaatst zodat de gebruiker er volledig in kan duiken.

Door met je mobiele telefoon de QR code te scannen bij een van de DOOH schermen in de stad, kun je de beleving aangaan. Je kunt kiezen uit verschillende manieren om de berg op, of af te gaan. Vervolgens krijg je een 360 view van jouw gekozen manier van wintersport. ❄

Ook dit is weer een super interactief concept waarbij een connectie wordt gemaakt tussen mobiel en DOOH scherm. Nu dit langzaam mogelijk wordt, biedt dat ruimte voor nog meer interactieve ads die wellicht ook voor jouw DOOH campagne interessant kunnen zijn! 😉

Jouw impactvolle campagne door DSlab laten maken?

Zo, dat was weer een hele bak met informatie en inspiratie! Wij hopen je weer wat frisse ideeën mee te hebben gegeven voor jouw volgende campagne. En wie weet vind je jouw unieke advertentie de volgende keer terug in onze inspiratie update. 😁

Benieuwd wat wij voor je kunnen betekenen? Of op zoek naar écht persoonlijk advies voor jouw digitale banners?

Plan een gratis (online) inspiratie sessie in, dan brainstormen we samen verder over de vele mogelijkheden van impactvol adverteren! 

Tot snel 👋

Meer inspiratie nodig?

Voortdurend op zoek zijn naar de laatste technieken en digitale innovaties. Dat is wat ons bij DSlab en Campage on top of our game houdt! Innovatie vinden we belangrijk omdat het ons pusht constant op zoek te blijven naar vernieuwende digitale creatives. En daar profiteert iedereen van! Bedankt voor het lezen van deze inspiratie update. Hopelijk hebben we je kunnen inspireren! Heb je vragen, aanvullingen, tips of tops: laat vooral van je horen!

Wil je samen sparren over een mogelijke opdracht, een inspiratiesessie aanvragen of heb je een andere vraag? We helpen je als creative studio graag op de manier die het fijnste werkt voor jou. Een video call, fysieke afspraak, mailconversatie of telefoontje zijn allemaal goed! Interesse in een uitgebreide inspiratiesessie? Lees dan hier verder.

Bekijk andere inspiratie updates

Schrijf je in voor de inspiratie updates mailing!

Ontvang enkele keren per kwartaal een innoverende inspiratie update per email met gave cases, nieuwe technieken/formaten, slimme tips en nog veel meer!