Inspiratie update #4

Inspiratie update #4

Inspiratie update #4 1200 800 DSlab

Banner en video inspiratie #4 met
Vertical video, Takeovers, DOOH en Advergames

Inspiratie tijd! Namens DSlab mag ik (Bosse) jullie weer een inspiratie update voorschotelen waardoor jullie lekker in mogelijkheden kunnen (blijven) denken. Topics die ik deze editie bespreek: Mobile video (TikTok), hoe je meer uit een takeover kan halen, waarom een game meer is dan een spelletje, Digital Out Of Home (DOOH/OOH). Naast een aantal inspirerende cases deze keer een nieuw onderwerp voor de pioniers onder ons: Wie-O-Wie?!

De perfecte Bumper (TikTok) video ad

TikTok komt keihard op en vraagt om een ander soort video ad: kort, bondig, vertical en straight to the point. Heb je al een TVC/spot? Dan zit je helemaal goed, deze kunnen wij namelijk altijd mooi doorvertalen naar jouw TikTok versie. Ook als het origineel horizontaal is en bijvoorbeeld 30 seconden duurt.
Sterker nog: zelfs al heb je helemaal geen videomateriaal beschikbaar kunnen we middels animatie een mooie 6s vertical video ad maken waarmee je TikTok land kan gaan veroveren

Hoe we kunnen helpen

  • Vertical video’s ontwikkelen we in elke gewenste lengte
  • Vertical video’s ontwikkelen we voor voor elk gewenst platform
  • We ontwikkelen ook horizontale bumper ads
  • Met op maat gemaakte eindkaart voor beter resultaat
  • Consistente campagne over meerdere kanalen behoort tot de mogelijkheden

Zeg meer met een takeover

Als ultieme expert én liefhebber van takeovers behoort deze tot de persoonlijk favorieten: een takeover waarbij de kijker de inhoud van de takeover kan bepalen door een mooie interactieve wisselwerking tussen billboard en skins. De take-aways van deze case: middels interactie een meer gecompliceerde/uitgebreide message mogelijk, info uit billboard kan doorschuiven naar skins voor maximale viewability en tot slot: zelfs een prijsvraag kan flinke branding waarde hebben als de ad maar kwalitatief is. Vooral deze laatste is in mijn ogen van belang. Want wat je message ook is, zorg er altijd voor dat je kwaliteit uitstraalt. De kijker heeft het snel genoeg door als dit ontbreekt…

Mogelijke toepassingen

  • Meer gecompliceerd product of dienst: leg het in stappen uit en geef de kijker zelf de mogelijkheid om te bepalen wat te zien is.
  • Zelfs programmatic in te zetten
  • Nieuwe kledinglijn: kies in het billboard de stijl en het model in de skins past zich aan.
  • Bij verschillende producten in dezelfde serie (velgen/schoenen/vakantiebestemmingen/smaken): bij de keuze voor 1 van de producten in het billboard kunnen skins zich hier uiteraard op aanpassen.
  • Geef de kijker de mogelijkheid om middels interactie een product/dienst custom te maken (in het voorbeeld kies je koop/krijg/win, waarom geen rood/groen/geel?
  • Ook mogelijk voor radical op bijv. Nu.nl

Een game is meer dan een spelletje

Hoe trek je de aandacht van de doelgroep, maak je relevante impact en kan je een product/dienst uitleggen? Met een mini-game natuurlijk! De bewegende elementen van het spel trekken de aandacht. Wanneer het spelletje relevant is voor jouw doelgroep én aansluit bij je product of dienst lok je een moment van doen uit. Dit moment van doen blijft simpelweg beter hangen bij je doelgroep dan alleen kijken.
Een mini-game is meer dan een spel. Het is een speelse interactie waarmee je een product kan uitleggen. Ook zeker mogelijk bij serieuze producten/diensten. Zie bijvoorbeeld deze Bosch case

Mogelijke toepassingen

  • D.m.v. een game kan de kijker je product of dienst al ervaren, zie het als een voorproefje.
  • Voor IEDER merk, product of service is een relevante game te verzinnen…. daag ons maar uit 😉
  • Enorm veel game mogelijkheden binnen een banner met bijvoorbeeld schieten/slicen/memory/sudoku/puzzelen/zoeken
  • Ook in de vorm van een challenge/vraag. Waarbij de uitkomsten gemeten kunnen worden (data!) en de kijker informatie kan krijgen adhv zijn/haar antwoord.
  • Je kan de kijker zelfs een probleem op laten lossen binnen de game en dit als selectiemethode gebruiken voor vacatures

Digital Out Of Home (DOOH) voorbeelden

Meer en meer bedrijven nemen DOOH op in de marketingmix. De digitale schermen worden steeds beter, nu alle video ads nog ;). Wist je trouwens dat de opmaak van een normale DOOH uiting erg dicht bij online banners ligt? Super easy om een consistente message uit te zenden, zowel online als DOOH.

Mogelijke toepassingen

  • Meerdere schermen naast elkaar? Wij kunnen een storyline doortrekken en 1 geheel smeden.
  • Specifieke schermen op het oog? Laat ons spelen met de real life omgeving/achtergrond/locatie voor maximaal effect.
  • Uitbreiding van je advertentiemogelijkheden zonder in te boeten op de consistentie van je message.
  • Tegenwoordig ook programmatic in te kopen
  • Baanbrekende/innovatieve invullingen mogelijk waardoor free publicity bijna afgedwongen kan worden. Vraag naar de mogelijkheden.

WIE-O-WIE?! Voor de pioniers!

  • Een black-friday of tech monday actie? We like! Om in de sfeer te komen geef ik 15% korting op een aanvraag hiervoor.
  • Een interacieve storyline in jouw radical (op bijv Nu.nl) die zich afspeelt door alle ad slots van de pagina heen.
  • Een banner die overdag andere content toont dan ‘s nachts (intelligent dus), voor maximale resultaten en relevantie.
  • ‘De slider’: geef de kijker de mogelijkheid om middels een schuif de banner aan te passen. Op basis van schuifgedrag zal de banner realtime aanpassen: “Schuif naar rechts en je ziet onze auto ‘s nachts. Schuif naar links en je ziet onze auto overdag” of “Schuif naar rechts voor de keuken zonder HG, naar links voor met HG” of “Kamer met en zonder onze lampen” etc. Ook mogelijk met draaischijven, trekkoorden, hendels, poken, sturen, dimmers etc.
  • Een classy banner voor je eigen rest inventory?

Geïnspireerd geraakt?

Dit was update #4. Hopelijk heb ik je kunnen inspireren en helpt het jou een zo succesvol mogelijk campagne te gaan draaien.

Neem contact op voor het stellen van een vraag of het aanvragen van een mock-up: sales@dslab.nl of via LinkedIn. Wil je altijd op de hoogte worden gebracht bij een nieuwe update? Schrijf je hieronder in: 

    Je naam
    Je e-mail adres
    Inspiratie update #4 - DSlab bosse

    Met creatieve groet,

    Bosse Zaal
    Creatieve accountmanager

    Cookie instellingen

    Wie optimaal van onze website gebruik wil kunnen maken moet onze cookies accepteren. Je kunt hieronder instellen wat je wel en niet wil accepteren:

    Wie wil er nou niet meer van de meest interessante content? Met Analytics weten wij hoeveel bezoekers we hebben en waar de interesses liggen om je in de toekomst nog beter te helpen met juiste content.
    We maken gebruik van partnertools om onze website optimaal te laten presteren in het belang van jou als bezoeker.
    required
     
     
    Wie lust er nou geen cookies? Zelfs je browser heeft ooit honger dus laat hem ons voeden met wat lekkers :)