Inspiratie update #15: Speelgoed ads & Dynamische banners

Inspiratie update #15: Speelgoed ads & Dynamische banners

Inspiratie update #15: Speelgoed ads & Dynamische banners 1200 700 DSlab

Hij staat weer voor je klaar, een gloednieuwe inspiratie update bomvol creatives. De zomer is weer achter de rug en de drukke herfst- en wintermaanden staan weer voor deur! Heb jij de pepernoten ook al gespot in de supermarkt?

In deze update praten we over interessante onderwerpen, concepten en cases waar jij zeker inspiratie uit kunt halen voor jouw (najaars)campagnes. We gaan uitgebreid in op het hoofdonderwerp van deze update: dynamische banners en we delen een branchepagina speciaal voor de jongste doelgroep: Kids & Speelgoed. Lees je mee? 👇

Dynamische Rich Media / HTML5 banners

Laten we maar meteen beginnen met het hoofdonderwerp van deze keer: dynamische banners. Deze online ads passen zich automatisch aan op basis van actuele content die extern wordt ingeschoten. 🚀

Door bestaande data te koppelen aan de advertentie, kan live de meest relevante content worden gepresenteerd. Het resultaat hiervan zijn enorm gepersonaliseerde banners die jouw doelgroep altijd op de juiste manier raken!

Er zijn heel veel verschillende soorten dynamische banners, afhankelijk van welke data er wordt uitgelezen. Een voor de hand liggend voorbeeld van een dynamische banner is er eentje gebaseerd op datum en tijd. Maar ook banners gebaseerd op de actuele weersverwachting vallen binnen de mogelijkheden. Laat bijvoorbeeld de huidige weersvoorspellingen zien en creëer op deze manier meer awareness bij de doelgroep. Via Google Studio is het mogelijk om een exacte locatie, of gebieden te targeten en hier specifieke content voor te tonen.

Een andere mogelijkheid van dynamische banners is het verzamelen van data van jouw eigen website. Deze info kunnen wij live overnemen in onze banners door middel van een XML of Spreadsheet. Denk bijvoorbeeld aan live songs voor radiostations of de laatste prijsaanbiedingen voor reisbureaus. Maar ook A-B testen is goed mogelijk via deze techniek.

Maar hier blijft het niet bij, ook specifieke gebruikers-data kan worden overgezet in banner-ads. Laat bijvoorbeeld je doelgroep die eerder op je webshops is geweest de laatst bekeken producten zien. Of verdeel je doelgroep onder in algemene groepen die allemaal hun eigen content te zien krijgen. Bijvoorbeeld een streamingdienst die de juiste film en serie aanraadt aan verschillende doelgroepen.

Als laatste is het ook mogelijk om content van de advertentiewebsite uit te lezen en deze vervolgens te gebruiken in jouw eigen banner. Denk bijvoorbeeld aan de auto-sectie op Marktplaats waarbij kentekens kunnen worden uitgelezen om deze vervolgens te gebruiken in een advertentie voor bijvoorbeeld een autoverzekering.

Waar je ook voor kiest, dynamische banners zorgen voor persoonlijke en relevante advertenties. Dat maakt deze ads nóg doeltreffender en effectiever dan algemene banners. En bovendien kun je deze banners langer door laten lopen omdat ze constant actueel kunnen blijven.

Onze dynamische banners in actie zien? Scroll snel verder, hieronder laten we je twee gave voorbeelden zien! En wil je direct weten of deze dynamische ads iets voor jou zijn? Neem dan gerust contact met ons op, dan denken we graag met je mee!

Speelgoed en Kids banners, advertising en marketing creatives

Als creative studio helpen wij onder andere speelgoedmerken en spellenfabrikanten die campagnes bedenken, opzetten en/of beheren. Deze steken namelijk weer net wat anders in elkaar dan andere banner campagnes. Gelukkig weten wij wel om te gaan met ads zonder directe sales hint zoals ‘Koop nu’. Dus maak je borst maar nat, want die speelgoedreclames gaan we weer veel tegenkomen in de aankomende maanden. Over minder dan twee maanden verwelkomen we de Sint en niet veel later zitten we alweer aan het kerstdiner 🎄 Hoog tijd om je alvast goed voor te bereiden op al die populaire speelgoed campagnes!

Inspiratie update #15: Speelgoed ads & Dynamische banners - mockupimg

Speelgoed & kids campagnes tijdens Sinterklaas en Kerst

Dat je moet opvallen met jouw campagnes voor succesvolle resultaten, hoeven we je natuurlijk niet uit te leggen. Maar hoe val je op als het hele internet én alle straten gevuld zijn met vergelijkbare campagnes? In de laatste maanden van het jaar vliegen de speelgoedreclames je om de oren en is het extra moeilijk om daar als bedrijf tussenuit te springen.

Gelukkig weten wij daar wel raad mee en zorgen we er bij DSlab voor dat jouw (banner)creaties altijd dat beetje extra hebben zodat jij sowieso blijft hangen. Ga bijvoorbeeld voor een impactvolle Rich Media creative in de vorm van een Page Takeover of inApp/Interstitial. Of ga voor maximaal resultaat met jouw videomateriaal en voeg een visuele skin toe met effectieve eindkaart.

En wil je echt uitpakken? 🎁
Dan ga je voor een advergame waarin je de doelgroep spelenderwijs kennis laat maken met jouw speelgoed of spel. Overtuig ze met creatieve en innovatieve spelelementen en laat je doelgroep online al een voorproefje ervaren van hoe gaaf jouw speelgoed is!

Benieuwd hoe wij ervoor kunnen zorgen dat jouw speelgoed campagnes écht uitblinken? Op onze speciale branche pagina’s vind je nog meer info en gave voorbeelden specifiek voor jouw branche!

Dynamische Google Studio banners voor Videoland

We hebben je in deze update al kort meegenomen in de betekenis en mogelijkheden van Dynamische banner ads. Nu is het tijd om ze ook in actie te zien! Wij hebben al verschillende klanten blij mogen maken met gave, dynamische sets. Hieronder delen we twee verschillende sets die we hebben ontwikkeld voor Videoland.

Dynamische campagne voor up-to-date content

Deze dynamische bannerset van Videoland is er eentje die je het hele jaar kunt laten doorlopen zonder dat hij saai of achterhaald wordt. De klant kan namelijk zelf de inhoud aanpassen om de creatie zo ten alle tijden up-to-date te houden. 📅

Dit is een handige oplossing voor een langdurige campagne die zich niet specifiek richt op één onderwerp, of in dit geval, titel. Door de set op te maken in een generieke stijl en indeling blijft hij altijd toepasbaar, herkenbaar en bruikbaar.

Aan de achterkant kan Videoland zelf de inhoud van de campagne bepalen. Zijn er nieuwe films uitgekomen? Dan zet je de titel en de filmposter snel en eenvoudig in de speciaal ingerichte sheet. In een paar klikken is het gedaan. Een kind kan de was doen. 🧺

Een set zoals deze is een mooie extra naast de specifieke campagnes. Ze geven een mooie samenvatting van verschillende nieuwe titels en zorgen voor zichtbaarheid.

Adverteren door middel van zo’n dynamische set zorgt ervoor dat je als bedrijf altijd actueel blijft en dat je zelf de touwtjes in handen houdt.

Doelgroep retargeting via dynamische ads

Deze creatie voor Videoland is een voorbeeld van een Dynamische set die ontzettend persoonlijk is. Er wordt namelijk per doelgroep segment, gepersonaliseerde content getoond. Zo weet je bij de doelgroep altijd de juiste snaar te raken. 🎥

Op de streamingsdienst wordt bijgehouden wat je als gebruiker allemaal kijkt en waar jouw interesses liggen. Aan de hand van deze data krijg je nieuwe tips en wordt bijgehouden welke film of serie je verder kunt kijken.

Deze bestaande data kan ook overgenomen worden in een HTML5 banner. Dat is wat er ook in deze set is gedaan. De data deelt de doelgroepen op in verschillende segmenten. Elke groep ziet vervolgens andere kijktips voorbij komen in de banner.
Op deze manier krijgt een horror-fanaat geen tips voor zoetsappige rom-coms en een reality-liefhebber geen aanraders voor sciencefictionfilms. 👽

Deze manier van adverteren werkt effectiever dan algemene ads omdat je de doelgroep hiermee écht op de juiste manier kunt aanspreken. 😁

Wist je dat…? Wij gratis inspiratiesessies organiseren?

Ja echt waar! Als service van de zaak verzorgen wij voor onze klanten gratis inspiratiesessies op locatie. 📍

Dit zijn sessies waarin we jullie, in ongeveer anderhalf uur, meenemen in de mogelijkheden die wij als digital ad studio op dit moment (voor)zien om jouw campagnes naar een hoger niveau te tillen. 

Deze inspiratiesessies zijn vrij in te vullen op een manier die het beste past bij jou en jouw merk. Het is bijvoorbeeld een fijne basis wanneer je nog geen (of weinig) ervaring hebt met digitaal adverteren. Maar daarnaast heb je ook de optie om samen te brainstormen over een specifieke (al bestaande) campagne. Zo zorgen we er samen voor dat deze inspiratiesessie voor beide partijen zinvol is, ongeacht waar jij nu staat.

Dus ben jij klaar voor succesvolle campagneresultaten en meer naamsbekendheid? Wil jij langer top of mind blijven, je omzet verhogen en je concurrenten verslaan?

Laten we dan snel een inspiratie sessie inplannen, er zijn nog een paar plekjes vrij! 🎉

Jouw impactvolle campagne door DSlab laten maken?

Benieuwd wat wij voor je kunnen betekenen? Of op zoek naar écht persoonlijk advies voor jouw digitale banners?

Plan een gratis (online) inspiratie sessie in, dan brainstormen we samen verder over de vele mogelijkheden van impactvol adverteren! 

En dat was hem dan alweer voor vandaag. Het was weer een flinke bak informatie en inspiratie! Wij hopen je weer wat frisse ideeën mee te hebben gegeven voor jouw volgende campagne. En wie weet vind je jouw unieke advertentie de volgende keer terug in onze inspiratie update. 😁

Tot snel 👋

Bosse Zaal account manager bij creatief bureau DSlab

Bosse Zaal
Product expert & Account Manager

Meer inspiratie nodig?

Voortdurend op zoek zijn naar de laatste technieken en digitale innovaties. Dat is wat ons bij DSlab en Campage on top of our game houdt! Innovatie vinden we belangrijk omdat het ons pusht constant op zoek te blijven naar vernieuwende digitale creatives. En daar profiteert iedereen van! Bedankt voor het lezen van deze inspiratie update. Hopelijk hebben we je kunnen inspireren! Heb je vragen, aanvullingen, tips of tops: laat vooral van je horen!

Wil je samen sparren over een mogelijke opdracht, een inspiratiesessie aanvragen of heb je een andere vraag? We helpen je als creatief bureau graag op de manier die het fijnste werkt voor jou. Een video call, fysieke afspraak, mailconversatie of telefoontje zijn allemaal goed! Interesse in een uitgebreide inspiratiesessie? Lees dan hier verder.

Bekijk andere inspiratie updates

Schrijf je in voor de inspiratie updates mailing!

Ontvang enkele keren per kwartaal een innoverende inspiratie update per email met gave cases, nieuwe technieken/formaten, slimme tips en nog veel meer!