De eerste inspiratie update van 2024 staat weer voor je klaar! Vol goede moed gaan we weer aan de slag om jullie ook dit jaar weer te voorzien van gave cases, handige tips en leuke weetjes!
In deze update duiken we dieper in de wereld van advergames en hebben we het over de film & bioscoop branche. Ook laten we weer een aantal mooie cases zien waaronder een prijswinnende APTO. En met die allereerste Weborama award van het jaar in onze zak, kan ons 2024 al niet meer stuk! Want een goed begin is het halve werk, toch? 🏆
Benieuwd wat we nog meer voor je in petto hebben? Lees snel verder 👇
Advergames en Playable Ads
Think outside the box en voeg een advergame of playable ad toe aan je online campagne! Over het algemeen is dit gewoon mogelijk binnen de inventory die je inkoopt, je hebt dus geen speciale advergame inventory nodig. Advergames zijn de beste manier voor meer interactie en engagement met je doelgroep. Want anders dan bij een animated html5 banner of video advertentie, kun je met een advergame echt een ervaring overbrengen. Advergames zijn er in alle maten en vormen, groot, klein, gecompliceerd of juist wat eenvoudiger. Door het juiste spelelement in te zetten, zorg jij ervoor dat je de doelgroep op een speelse manier overtuigt van jouw boodschap of product. Of dat nu met Tetris, een schietspelletje, doolhof of een zoekplaat is. 🎮
En helemaal mooi is dit dat creatie type voor elk bedrijf zeer effectief is. Zelfs wanneer je merk of product niets met games te maken heeft kan een advergame heel goede resultaten bieden! Benieuwd wat voor playable advertentie wij voor jou in gedachten hebben? Aarzel niet en vraag eens naar de mogelijkheden. 😁
Film & bioscoop branche
Filmliefhebbers (en marketeers, bureaus of mediabedrijven) opgelet! Bij DSlab hebben we veel ervaring in het maken van impactvolle creatives binnen deze branche! Met 200+ film promotie- en bioscoopcampagnes in ons portfolio, weten we precies de juiste snaar te raken. Van Rich Media tot Digital Out of Home en zelfs Landingspagina’s of Social Media creatives. 🎬
Door gebruik te maken van bestaand promotiemateriaal sluiten onze creaties altijd naadloos aan op jouw film of serie. Maar de kracht zit hem ook in onze opvallende Social Media edits of spectaculaire Rich Media video intro’s. Hiermee vangen we de juiste essentie, sfeer en karakters in kwalitatieve ads zodat jij langer top of mind blijft en zo meer tickets verkoopt.
Onze experts danken hun hoge kennisniveau aan de passie voor animatie, interactie, video technieken en natuurlijk films! We zijn altijd bezig met innoveren om nóg gavere creatives te maken voor jouw (volgende) campagne. Dus kan jouw release wel wat aandacht gebruiken? Laat ons helpen en wij geven je de spotlight die je verdient! 🌟
Awardwinning Advergame Takeover voor Essent
We lieten het al even doorschemeren maar hier is ‘ie dan, onze prijswinnende Playable Page Takeover voor de Emobility campagne van Essent. 🏆
De gebruiker bestuurt de Essent bus met de pijltjestoetsen om zo de laadpassen te verzamelen. Onderweg moet hij het slechte wegdek en het slechte weer ontwijken want deze laten de batterij sneller leeglopen! En wanneer de accu leeg is, ben je af.
De advergame is een kleine knipoog naar elektrisch rijden, maar vertelt tegelijkertijd de boodschap van Essent. 🔌
Unieke IAB set onder de 150kb voor XLLease
Deze vrolijke set display banners laat zien hoe we veel informatie compact in een kleine banner verwerken. Door de info op te delen in drie eenvoudige stappen houden we het behapbaar.
We houden rekening met de doelgroep door niet te veel tekst te gebruiken maar vooral te leunen op visuele content.
Ook uitdagend aan dit project was de maximale bestandsgrootte van 150kb. Door dezelfde afbeeldingen vaker terug te laten komen en slim te animeren, is dat helemaal goedgekomen! 😁
Opvallende Video ads voor Marktplaats
Voor Marktplaats ontwikkelden we deze kleurrijke set aan Rich Media banners.
De creaties zijn opgemaakt aan de hand van bestaand videomateriaal zodat alles perfect aansluit op de huisstijl en campagnes van Marktplaats.
Er is bewust gekozen om de opmaak en animaties rustig te houden zodat de aandacht meer uitgaat naar de teksten en video’s. Zo leiden we niet te veel af van de mooie boodschap die hier verteld wordt. 🪑
IAB banners met interactieve quiz voor RTL
Het is altijd leuk wanneer we veel vrijheid krijgen voor een project. Dan kunnen we onze creativiteit helemaal de vrije loop laten en komen we met de leukste ideeën. Voor RTL bedachten we een interactieve bannerset met quiz waarin de gebruiker moet kiezen voor een bekend, of onbekend antwoord.
Hiermee laten we op een interactieve manier zien waar het nieuwe tv-programma over gaat en betrekken we de doelgroep actief bij de creatie.
Wist je dat…
Wij in 2023 twee keer zijn genomineerd voor een Weborama Creative of the Month award?
We begonnen 2024 natuurlijk ook al met een prachtige Weborama Creative of the Month award, maar in 2023 hebben we deze award maarliefst twee keer in ontvangst mogen nemen. En als kers op de taart hadden we daarmee ook een nominatie voor Creative Agency of the Year 2023 te pakken!
De nominatie was met deze Rich Media interactieve HPTO voor de Lidl! Misschien dat je hem nog wel herkent, in deze APTO gaat de gebruiker op zoek naar alle Achtertuin-mini’s. Door met de muis door de tuin heen te navigeren kunnen alle bewegende beestjes worden gevonden. De hele case vind je hier!
Dus, maken wij in 2024 samen kans op die te gekke awards? Wie weet wordt jouw campagne wel genomineerd voor deze felbegeerde award! 💪
Jouw campagne door creative studio DSlab laten maken?
Benieuwd wat wij voor je kunnen betekenen? Of op zoek naar écht persoonlijk advies voor jouw digitale campagnes met o.a. HTML5 banners en video ads? Plan een gratis (online) inspiratie sessie in, dan brainstormen we samen verder over de vele mogelijkheden van impactvol adverteren!
En dat was hem dan alweer voor vandaag. Het was weer een flinke bak informatie en inspiratie! Wij hopen je weer wat frisse ideeën mee te hebben gegeven voor jouw volgende campagne. En wie weet vind je jouw unieke advertentie de volgende keer terug in onze inspiratie update. 😁
Neem direct contact op en dan spreken we elkaar snel 👋