Wat zijn Rich Media banners?
Rich Media is een verzamelnaam voor een bepaald type content in een HTML5 banner. Waar IAB banners vaak alleen afbeeldingen, teksten en animaties mogen hebben kun je met Rich Media interactie toevoegen, video(s) afspelen, dynamische content laten zien en nog veel meer. De veel gemaakte fout dat IAB banners nooit Rich Media kunnen zijn zien we vaak. Met systemen van bijvoorbeeld Weborama, Adform, Google DV360 kun je Rich Media content verwerken in IAB bannerformaten. Zie Rich Media dus meer als specificaties voor een bannerformaat die ruimer zijn dan de standaard.
Door onze liefde voor interactie en video gecombineerd met onze jarenlange ervaring in banner productie ontwikkelen wij Rich Media banners als geen ander met de perfecte prijs kwaliteit verhouding. Welk formaat je ook nodig hebt en welke Rich Media technieken gebruikt moeten worden, wij kunnen deze banner(sets) voor je ontwikkelen. Bekijk hieronder al enkele gave mogelijkheden.
Interactieve Rich Media banners
Wil jij dat iedereen je campagne goed onthoudt en bewust bezig is met je merk/product? Zet dan interactieve Rich Media banners in die de kijker triggeren de interactie aan te gaan. Naast dat je campagne langer top of mind blijft kan dit ook nog eens de resultaten flink verbeteren. Niet alleen de CTR, maar ook juist de conversie kan verhogen omdat de kijker door de engagement psychologisch gezien al kennis heeft gemaakt met jouw product/merk en daardoor sneller een volgende stap zal zetten.
Interactie kan zo eenvoudig zijn als een afbeelding die je muis volgt waar je wat mee kan doen. Bekijk deze case!
Video behoort tot de mogelijkheden bij Rich Media HTML5 banners
Rich Media banners met video
Heb je al een gave campagne video? Laat ons deze verwerken in je online display banners! Dit kan zowel met een standaard video player (kan ook op maat een design krijgen) of met een fullscreen video zonder buttons waardoor je video in feite de animatie van de banners wordt. Hiermee val je extreem op en wanneer we over de video (bijvoorbeeld aan de zijkanten) nog elementen leggen zoals een logo, een CTA en een knop krijg je ook nog eens een hoge CTR!
In-banner video is ook mogelijk voor mobiele devices (met autoplay) mits het netwerk en de specificaties het toestaan. Wel moet video dan altijd starten zonder audio.
Dynamische HTML5 Rich Media banners
Verhoog het IQ van je Rich Media banners om daarmee je campagne resultaat te verbeteren. Dynamische banners zijn door gebruik van bijvoorbeeld tijd/datum, locatie data, api koppelingen of je recent bezochte webshop productfeed veel persoonlijker en daarmee effectiever in zowel CTR als conversie.
Er is vaak veel meer mogelijk dat je denkt en elke personalisatie zorgt al voor resultaat verbetering. Ook voor mobiele devices kunnen leuke dynamische Rich Media features worden toegevoegd.
Creëer urgentie door bijvoorbeeld dynamisch aftellende dagen te implementeren. Bekijk deze case!
DSlab kan ieder formaat creëren voor ieder device voor jouw cross device campagne
Cross device Rich Media banners
Rich Media banners zijn bij uitstek de meest geschikte cross device banners die er zijn, omdat de technieken uitgebreid zijn en de specificatie eisen vaak relatief soepel. DSlab kan bijna iedere cross device Rich Media banner ontwikkelen die er bestaat, maar we kunnen ook cross device campagnes opzetten. Met cross device campagnes kun je het maximale halen uit alle devices die je doelgroep bezit.
Rich Media banner formaten 2021
Als we Rich Media heel letterlijk nemen dan is het geen formaat, maar een invulling van een banner formaat waarin “rijke” content mag zitten en interactie, video en dynamische elementen zijn toegestaan. Zo kan een IAB formaat zoals een Medium Rectangle (300×250) ook bijvoorbeeld video of interactie bevatten mits het netwerk waar je het gaat inzetten dit accepteert.
Wel zijn er grote spelers op de markt zoals Weborama, Sizmek, Verizon, etc. die speciale Rich Media formaten hebben ontwikkeld die standaard een Rich Media invulling mogen hebben. Enkele voorbeelden daarvan zijn:
- Interscroller
- FloorAd
- Canvas Ad
- Lightbox
- Push-down
- Expandable banners
- Swipe Ad
- Superheader
- Framescroller
- Radical
Bespaar niet op HTML5 Rich Media
Rich Media formaten / inzet is over het algemeen wat duurder dan de standaard display banners, maar je krijgt er veel creatieve ruimte voor terug wat weer resulteert in high impact, hoge CTR en betere conversie. Als je dan toch voor Rich Media banners gaat adviseren we altijd voor kwaliteit te gaan, zodat het je investering écht waard wordt.
Zie een goede set Rich Media banners als het type autoband onder je Porsche. Met een dunne en goedkope band kun je nooit het maximale uit je Porsche halen. De investering in goede banners zorgt ervoor dat je volledige campagne investering meer waard wordt.