Over DSlab als creatie partner

Ontdek meer over DSlab, waar we voor staan, welke collega's je helpen en hoe ze dat doen.

Hoe het allemaal begon in 2016

Over ons - portret 0001 zakelijk
Mijn naam is Willem Verlangen. DSlab is in 2016 ontstaan vanuit mijn passie voor het creëren van de gaafste maatwerk html5 banners (toen nog in Flash voor de kenner). Nadat ik bij Azerion was gestopt als Creative Developer, heb ik DSlab opgericht en is Timo met mij meegegaan. Door DSlab te starten konden we naast Azerion’s adverteerders, veel meer/verschillende adverteerders en bureaus helpen het maximale uit hun campagnes te halen met hoge kwaliteit creatives. Langzaamaan groeide het aantal klanten en is Bosse bij ons komen werken als sales & account manager. De jaren daarna mochten we steeds meer gave merken in ons portfolio verwelkomen en merkten we hoe belangrijk en leuk het is om goede relaties op te bouwen. Tot op de dag van vandaag werken we nog steeds samen met veel klanten uit onze beginfase en dat zie ik toch zeker als een compliment!

De groei in opdrachtgevers en gave projecten ging natuurlijk gepaard met de groei in collega’s. We merkten dan ook al snel dat werken aan de keukentafel bij mij thuis geen optie meer was haha. Tijd om een kantoor te gaan huren! Zo gezegd, zo gedaan. In de jaren hierna groeiden we door, ontwikkelden we steeds meer specialisaties en werden we steeds professioneler. Een duidelijke structuur, uniforme werkwijzen en projectmanager Linda zorgde voor nog betere en fijnere processen voor zowel onze klanten als onszelf.

Waar we nu staan

Inmiddels werken we met meer dan 10 toppers voor de vetste klanten! Zijn we het snelst groeiende bedrijf? Zeker niet, maar dat was ook nooit de doelstelling. Met een leuk en creatief team de gaafste maatwerk creaties maken (van hoge kwaliteit natuurlijk) waarmee adverteerders het maximale uit hun campagnes halen, dat is nog altijd ons doel. We winnen er ook regelmatig awards mee!

Kwaliteit, creativiteit en innovatie staat nog altijd hoog in het vaandel. Met onze Quality Manager zorgen we ervoor dat alle projecten die we opleveren van een hoge standaard zijn. We zijn tegenwoordig één van de grootste onafhankelijke Nederlandse creatie studio’s die gespecialiseerd is in maatwerk HTML5 banners, video advertenties, social media ads en digital out of home creatives. Ook blijven we zo dicht mogelijk bij de Brabantse gezelligheid, nuchterheid en eerlijkheid. Zo zorgen we voor een leuke informele relatie waarmee we de mooiste campagnes realiseren.

Wat wij in de toekomst willen veranderen

We zien nog teveel adverteerders (zelfs de grootste merken) die matige campagnes draaien waarmee ze niet alleen campagnebudget verspillen, maar ook de kwaliteit van hun merk niet weerspiegelen aan de doelgroep. Daarom willen wij zoveel mogelijk adverteerders helpen om het wél op de juiste manier te doen. We laten ze ervaren hoe ijzersterke campagne creatives het verschil kunnen maken. Zowel in het campagne resultaat als de ervaring van de doelgroep met een campagne.

Tegelijkertijd willen we ervoor zorgen dat de doelgroep digitale advertenties ziet als interessant, mooi en misschien zelfs leuk. In plaats van te worden gezien als irritant en niet interessant, waardoor er zoveel Adblockers gebruikt worden. Alleen al door op het juiste moment, de meest relevante boodschap op een kwalitatieve en leuke manier aan de juiste doelgroep te laten zien, kan dit verbeterd worden.

Daarnaast zijn wij voorstanders om minder non-skippable ads (advertenties die je bijv. verplicht 20 seconden moet kijken voor je verder kan) in te zetten waardoor de doelgroep de keuze krijgt om je campagne te zien in plaats van dat ze worden gedwongen.

Gewonnen Weborama awards door creative studio DSlab

Eerlijk advies waar wij volledig achterstaan

Bosse Zaal account manager bij creative studio DSlab

Investeer in kwaliteit in plaats van kwantiteit
Bosse, Product Expert & Account Manager
Meer formaten is niet altijd beter. Soms krijgen we aanvragen voor een display bannerset van 10 formaten of zelfs meer, maar is dat wel echt nodig voor een succesvolle campagne? Helemaal wanneer je campagnebudget beperkt is, kun je beter adverteren met een kleine set banners van hoge kwaliteit en zo groot mogelijke afmeting, dan dat je veel formaten laat maken van mindere kwaliteit (want dat is vaak het resultaat als je hetzelfde creatie budget aanhoudt).

Creatieve, innovatieve en kwalitatieve creatives vallen meer op, blijven langer top of mind bij je doelgroep en behalen over het algemeen een beter resultaat. Door te investeren in goede creatives wordt je campagnebudget dus meer waard. Zonder goede creatives kun je nog zoveel advertentiebudget uitgeven, maar zul je geen top resultaten behalen. Zie een campagne als een F1 auto race tegen je concurrenten, waarbij het advertentiebudget de auto is en de creatives de banden (het touchpoint met de weg of bij adverteren die met je doelgroep). Al geef je nog zoveel geld uit aan de auto, maar laat je deze rijden op fietsbanden, dan ga je de race nooit winnen.

Over ons - Anouk

De kwaliteit van je campagne weerspiegelt de kwaliteit van je product, merk of bedrijf
Anouk, Digital Creative Manager
Veel adverteerders hebben niet in de gaten dat de creatives waarmee ze adverteren soort visitekaartjes zijn die je aan je doelgroep geeft zonder dat je extra uitleg kan geven. Dus naast een sterke boodschap is het van belang dat je laat zien waar je product, merk of bedrijf voor staat. Lever je de hoogste kwaliteit producten in de markt? Show die kwaliteit al in je campagne! Opereer je in het topsegment van je branche? Straal dan uit dat jij top level bent! We zien regelmatig bedrijven die écht kwaliteit leveren, of het nou gaat om een product of service, maar die vervolgens adverteren met statische advertenties van matige kwaliteit. Daarmee is de kans groot dat je doelgroep afhaakt, omdat je advertentie niet matcht met jouw identiteit als bedrijf.

Over ons - linda min

Goed werk heeft tijd nodig
Linda, Digital Creative Manager
Zowel het bedenken als het produceren van maatwerk creatives kost tijd. In het creatieproces werken we met een designfase, uitwerkfase en puntjes-op-de-i fase om te zorgen dat we samen met jou zo gestroomlijnd mogelijk tot een top resultaat komen. Natuurlijk helpen we ook met spoedopdrachten, maar wil je gaan voor maximale creativiteit, innovatie en kwaliteit, dan is een creatieproces van minimaal 5 werkdagen aan te raden. Creativiteit forceren onder tijdsdruk kan, maar dan haal je er nooit het maximale uit. Denk dus ook goed na over andere bedrijven die zeggen binnen 24-48 uur op te kunnen leveren én pretenderen hoge kwaliteit, creativiteit en innovatie te leveren, want die combinatie is in onze ogen bijna onmogelijk.

Over ons - portret 0001 zakelijk

Kies een creatie partner voor de lange termijn
Willem, Creatieve Eindbaas en Owner
Wie adverteert doet dit vaak niet eenmalig. Het is vrij normaal dat je 1 of meerdere campagnes per jaar draait. Weeg dus goed af welke creatie partner je kiest voor de toekomst en niet alleen voor je eerstvolgende campagne. Stel jezelf o.a. de volgende vragen:

  1. Wil je een creatie partner die alleen uitvoert of die ook met je meedenkt en advies geeft (zoals DSlab)?
  2. Vind je goedkope en snelle productie belangrijk of kies je voor creatieve, innovatieve en kwalitatieve productie die wat duurder is en wat meer tijd kost (zoals onze creatives)?
  3. Wil je een creatie partner die alleen hetgeen kan wat je nu nodig hebt of die future proof is (zoals wij) en elk type creative kan ontwikkelen die je in de toekomst misschien wil (zoals Rich Media, Advergames, Dynamische creatives, Interactieve Social Media ads, Digital Out Of Home, etc.)?
  4. Wil je een puur zakelijke samenwerking of wil je een leuke relatie opbouwen (wat wij graag doen)?
  5. Wil je samenwerken met een freelancer/klein bedrijf die waarschijnlijk wel iets goedkoper is of kies je voor een gestructureerd bedrijf met een grote productie capaciteit (zoals ons)?

De keuze is natuurlijk helemaal aan jou/jullie, maar denk wel bewust na wie je kiest en ga bijvoorbeeld niet alleen op de prijs af. Als je bovenstaande vragen leest kan het ook zijn dat wij niet de partner voor jou blijken te zijn en dat is ook helemaal goed. Zolang jij maar voor de perfecte match gaat! Alleen zo behaal je op lange termijn het beste resultaat en kun je het meeste uit een samenwerking halen.

Wat ons onderscheidt als creative studio

Onze producten

  • We denken iedere campagne met je mee op concept, design en productie gebied. Daarnaast zorgen we voor unieke maatwerk creatives waarmee jij maximale impact maakt op je doelgroep. Alle creatives worden passend gemaakt bij jouw campagne beeld/boodschap met maatwerk animaties en interacties. We zijn dan ook geen productiefabriek die goedkope massa maakt, maar we zorgen dat jij als partner hoge kwaliteit creaties krijgt met persoonlijke service.

  • Onze creatives onderscheiden zich door de details. Ze hebben een hoge afwerkingskwaliteit, opvallende effecten, unieke interacties en zijn voorzien van slimme technieken. We zorgen dat de beleving van je product of dienst zo mooi mogelijk wordt overgebracht in je campagne. Onze creatives onderscheiden zich dan ook van de rest waardoor jouw campagne extra opvalt. Onze klanten en tech providers erkennen onze kwaliteit. Soms horen we het zelfs van onze concullega’s!

  • Geen aanvraag is ons te gek! We realiseren al jouw creatie wensen zolang de specificaties het toelaten. Door alles vanaf scratch te bouwen, zijn de mogelijkheden eindeloos en hebben we geen limitaties die vele creatie tools wel hebben. Hierdoor zijn wij een future proof partner die jou jaar na jaar kan helpen met iedere type digitale campagne.

  • Door jarenlange ervaring weten wij het maximale uit de beschikbare advertentieruimte te halen door te werken met (onze eigen ontwikkelde) slimme technieken en trucjes. Zowel uit display banners van maximaal 150kb, maar ook spectulaire Rich Media uitingen weten wij het maximale te halen. Daardoor kunnen wij meer content, gavere effecten en slimmere technieken in onze creatives verwerken dan sommige concurrenten. Je campagnes vallen beter op én zorgen voor betere visibility, wat zorgt voor een beter resultaat.

  • We hebben niet de laagste prijs in de markt, maar wel de eerlijkste. Onze kwaliteit en service overstijgt de prijsvechters by far. We werken met vaste all-in prijzen (met staffelkortingen) dus je weet waar je aan toe bent. Heb je zelf het concept en/of de ontwerpen al helemaal klaar? Dan krijg je natuurlijk een mooie korting op onze standaard prijzen, omdat je zelf al een deel van het werk hebt gedaan. Ook doen wij niet aan een maximaal aantal feedbackrondes, want we willen dat jij tevreden bent met het eindresultaat. Daarnaast betaal je nooit de volle mep bij een doorvertaling van een creatie naar bijvoorbeeld een andere taal, andere releasedatum, copy of andere button tekst. We bekijken per situatie hoeveel tijd het kost om de doorvertaling te maken en alleen daar betaal je voor.

Hoe we werken

  • Wij leren jullie in mogelijkheden te denken waardoor we samen nog betere campagnes bedenken, waarvoor wij de beste creatives ontwikkelen. Dit doen we onder andere door gratis en vrijblijvende inspiratie sessies te geven (hier krijgen we vaak complimenten over), inspiratie update mailings te sturen en onze website continu te voorzien van meer en betere voorbeelden met uitleg. Zo hebben we inmiddels meer dan 500 case video’s en worden onze expertise pagina’s steeds uitgebreider. Daarnaast brainstormen we graag met je mee in bijvoorbeeld een kick-off meeting, zodat we samen de vetste digitale campagnes op kunnen zetten!

  • Het is prettig om te weten waar je aan toe bent en wat je kunt verwachten. Daarom zijn we transparant in onze werkwijze die we door de jaren heen steeds beter maken. Als we elkaar nog niet kennen dan plannen we graag een kennismakingsgesprek in. Dit kan via de telefoon, maar het liefst doen we dit met een video call. Uiteraard kunnen we meteen starten met een brainstorm of kick off meeting, maar deze kunnen we natuurlijk ook los inplannen. Wanneer een aanvraag helder is zorgen we voor een duidelijke offerte, waardoor jij niet voor verrassingen komt te staan. Ook spreken we een planning af waar we beide achter staan en zorgen we dat onze designfase, productiefase en puntjes-op-de-i fase worden uitgevoerd om alles netjes op te leveren. Meer weten? Lees onze uitgebreide uitleg op onze werkwijze pagina.

  • Wij doen niet aan een maximaal aantal correctierondes zoals veel andere studio’s wel doen. Wij willen tenslotte dat jij tevreden bent met het resultaat. In de meeste gevallen hebben onze projecten 2 à 3 feedbackmomenten, maar mocht je toch nog iets willen aanpassen dan kan dat altijd.

  • Al onze creatie projecten worden begeleid door onze creative managers Linda en Daan, en gecontroleerd door onze quality manager Jelle. Daarnaast werkt ons creatie team nauw met elkaar samen om zo elk probleem op te kunnen lossen en te zorgen voor de gaafste creatives! Zo zorgen we voor een consistente kwaliteit en een optimaal proces.

  • Het woord “samen” in “samenwerken” wordt weleens vergeten terwijl je samen de mooiste en creatiefste dingen kunt realiseren. We werken dan ook graag samen met jullie (interne) designers, marketeers of strategen. Dus zowel op campagnestrategie niveau als op creatie niveau (co-creatie waarbij jullie bijvoorbeeld de designs maken en wij de html of video uitwerking) werken we graag samen om next level creatives te ontwikkelen!

  • We werken veel samen met bureaus, publishers en mediabedrijven waar wij creatives ontwikkelen voor hun campagnes/klanten. Voor dit soort “tussenpartijen” bedenken we gratis concepten, maken we mockups, helpen met creatieve plannen en geven inspiratie sessies (we gaan soms zelfs mee naar klanten van deze tussenpartijen). Zo helpen wij met sales ondersteuning om meer campagnes/klanten binnen te halen, waarvoor wij de creatives mogen maken. Een win-win situatie dus!

Hoe we zijn

  • Ja, dit onderscheidt ons echt! We leveren wereldse kwaliteit voor Brabantse prijzen met Brabantse nuchterheid en gezelligheid. We houden van een persoonlijke relatie met een open karakter (zowel voor kleine als de allergrootste klanten) waarin het niet alleen hoeft te gaan over werk, maar ook wat voor leuke dingen je gaat doen in het weekend ;). We krijgen dan ook vaak complimenten over onze persoonlijke aanpak.

  • We zijn geen productiefabriek die alleen uitvoerend werk doet, maar denken graag met je mee om het maximale uit je campagne te halen. We geven graag advies en durven ook zeker onze expertise mening te geven. Ook buiten ons vakgebied denken we met je mee. Of het nu gaat om het bedenken van campagne concepten, adviseren welk type campagne het beste bij je doelstelling past of het oplossen van technische vraagstukken.

  • Heldere en snelle communicatie is essentieel voor een fijne en efficiënte samenwerking. Het beantwoorden van (aan)vragen doen we supersnel, maar we nemen natuurlijk ook de tijd om je aanvraag goed te behandelen. We communiceren graag op de manier die het fijnste werkt voor jou. Een video call, email (hier zijn we razendsnel in en krijgen daar vaak complimenten over) of telefonisch, het kan en mag allemaal. Met sommige van onze klanten hebben we zelfs wekelijkse of maandelijks vaste contactmomenten om te zorgen dat we allemaal op één lijn blijven zitten en iedereen weet hoe de komende periode eruit gaat zien.

  • Onze klanten waarderen onze flexibiliteit. Of het nu gaat om een last minute verschuiving in de planning, een extra aanpassing of dat er nog extra formaten geproduceerd moeten worden. Wij zullen altijd ons best doen om jullie zo goed mogelijk te helpen en kijken altijd naar de beste en snelste oplossing.

  • Wij gaan geen uitdaging uit de weg en zorgen er graag voor dat jouw campagnes vernieuwend zijn. Van het ontwikkelen van vernieuwende animaties tot het bedenken van nieuwe formaten, of het toepassen van de nieuwste innovatieve technieken zoals 3D en Augmented Reality. Veel concurrenten maken wat al 1000x is gedaan. Wij maken het liefst wat nog niet is gedaan!

  • Als het aankomt op creatives met rijke content zoals interactie, video, dynamische content en hoogwaardige animaties, is DSlab een van de grootste specialisten in het vakgebied. Met onze enorme bak aan ervaring kunnen we je helpen met alle type digitale reclame uitingen. Geen campagne aanvraag is voor ons te groot en veel campagnes tegelijkertijd produceren is ook geen probleem. Als een van de grotere onafhankelijke specialisten zijn wij een stabiele partner die veel volume aan kan met behoud van snelheid, kwaliteit en creativiteit.

Ontmoet het DSlab team

Ontmoet onze experts die je inspireren, adviseren, met je meedenken en de gaafste creatives bedenken en ontwikkelen! Stuk voor stuk leuke mensen om mee samen te werken!

Bosse Zaal account manager bij creative studio DSlab

Bosse

Product Expert & Account Manager

Wil je meer weten over (creatieve) mogelijkheden van digitale creaties? Gewoon babbelen over wat we doen, wie we zijn en wat onze prijzen zijn? Als creative account manager help ik je graag. Voor het opzetten van strategische partnerships tot het organiseren van inspiratie sessies tot het simpelweg meedenken over die aanstaande campagne. Je kan met iedere vraag bij me terecht, maar voor de extreem technische vragen haak ik wel een van onze tech experts aan.

Over ons - Portret Sjabloon 0002 dslab collegas 77 min

Timo

Creative Designer / Developer

Over ons - Portret Sjabloon 0003 dslab collegas 46 min

Jannick

Technical Creative Developer

Over ons - Anouk

Anouk

Digital Creative Manager

Samen met Linda sta ik klaar voor alle vragen en taken rondom jouw project. Samen zorgen wij ervoor dat alles op rolletjes loopt en dus is geen project te complex of speciaal voor ons. Ik kijk er naar uit om mooie projecten te realiseren met zowel jou als met ons creatieteam. Spreek je snel! 🙂

Over ons - linda min

Linda

Digital Creative Manager

Wanneer het offerte traject rond is draagt Bosse het stokje over aan mij of Anouk. Wij zorgen ervoor dat de creatie productie in goede banen wordt geleid en zal vanaf hier het vaste aanspreekpunt zijn tijdens het gehele creatie proces. Van kick-off of brainstorm aan de start van de campagne tot de tussentijdse feedback rondes tot aan het daadwerkelijk aanleveren van de creaties. We zorgen ervoor dat alle creatives naar wens én op tijd worden aangeleverd. En mocht je bij het aanleveren ergens niet uit komen? Sta ik natuurlijk ook voor je klaar!

Over ons - potret tim

Tim

Creative Designer / Developer

Over ons - portret 0001 zakelijk

Willem

Creatieve Eindbaas

Over ons - inge min

Inge

Creative Designer / Developer

Over ons - Anne

Anne

Creative Designer / Developer

Over ons - portret 0004 dslab 229

Mango

Strategic Knuffelbaas

Over ons - Chantal

Chantal

Office Manager & Administratie

Over ons - Portret Sjabloon 0001 dslab collegas 33 min

Jelle

Creative Designer / Developer & Quality Manager

Wat klanten over ons zeggen

Bosse Zaal account manager bij creative studio DSlab

Bosse Zaal
Product expert & Account Manager

Laten we kennismaken!

Hey! Ik ben Bosse, product expert & account manager bij DSlab en leer je graag kennen. Je weet inmiddels meer over ons, maar wij zijn ook erg benieuwd naar jou! Zin om een kennismakingsgesprek in te plannen? Of wil je meteen samen sparren over een mogelijke opdracht, heb je een dosis inspiratie nodig of heb je een vraag? We helpen je als graag op de manier die het fijnste werkt voor jou. Een video call, fysieke afspraak, mailconversatie of telefoontje zijn allemaal goed! Klik op de knop hieronder om te zien hoe je contact met ons kan opnemen: