Inspiratie update #19: De vakantie branche, bekroonde cases en sportieve ads

Inspiratie update #19: De vakantie branche, bekroonde cases en sportieve ads

Inspiratie update #19: De vakantie branche, bekroonde cases en sportieve ads 1200 700 DSlab

We knallen er nog even een zonnige Inspiratie Update uit voordat de zomer echt van start kan gaan. 🍹 Hier in het zuiden valt de zomervakantie namelijk vroeg dit jaar, vandaag om precies te zijn. Hoe zit dat bij jou? Al helemaal in de vakantiestemming of staat jouw hoofd daar nog lang niet naar?

Deze update zal in ieder geval de zomerse sferen er een beetje in weten te brengen, want we praten je graag bij over de reis-, vakantie- en toerisme branche. Daarbovenop hebben we een lekker tropische case aan ons portfolio toegevoegd die ook nog eens in de prijzen is gevallen!

Maar ook de sportbranche kunnen we deze zomer niet in hun hempie laten staan, dus voor de sportievelingen onder ons zit er in deze update ook het een en ander bij! ⚽

Inspiratie update #19: De vakantie branche, bekroonde cases en sportieve ads - mockupIMG phone 1

Reizen en toerisme

Het vakantieseizoen gaat bijna van start! Dus reisbureaus, vakantieparken en andere avonturiers opgelet, tijd om nog even te knallen met jullie campagnes! 🛫

Bij DSlab werken we veel samen met deze branche. We zetten de mooiste vakantiebestemmingen in het zonnetje, bouwen interactieve banners die de ideale vakantie bepalen of transformeren jouw concept tot een supergave advergame!

Zo verleiden we niet alleen jouw (potentiële) doelgroep met de heerlijkste bestemmingen, we vermaken en informeren ze tegelijkertijd. Zo voegen onze ads écht waarde toe, wat zorgt voor succesvolle resultaten.

Wist je dat… de regenachtige Nederlandse zomer ook kansen biedt voor jouw advertenties?

De zomer in Nederland heeft even een aanloop nodig gehad. Maar niet getreurd, ook in Nederland kunnen we inspelen op deze wisselvallige zomer. Wist je dat je met weather targeting nog meer lading kunt geven aan jouw boodschap? Denk bij je campagne eens aan een goed- en slecht weer scenario. Door gebruik te maken van weerdata beschikbaar gesteld door Infoplaza, sluit jouw boodschap altijd perfect aan bij de doelgroep. Bij regenachtig weer wordt advertentie A getoond. Schijnt de zon? Dan zie je advertentie B.

Wil je meer weten? We denken graag met je mee!

Succesvolle Videoland campagnes

Awardwinning banners met een tropisch tintje

De drama, liefde en het zomerse gevoel van deze nieuwe reality serie hebben wij samengevat in deze Videoland campagne. 🌴

De banners beginnen met een opvallende video-intro die alvast een voorproefje geeft van alle sensatie die je te wachten staat. De beelden worden extra versterkt met een opvallende tekst animatie.

Hierna volgt de overgang naar een zomerse eindkaart, waarin het artwork op een creatieve manier is geanimeerd. Dit maakt dat de golvende zee er super realistisch uitziet. Je zou bijna denken dat het een video is…  🌊

En er bleken meer mensen onder de indruk van deze creatie want de Mobile Verticle uit deze set is bekroond tot Weborama Creatie van de Maand Mei! 🏆

Koninklijke campagne voor Máxima

Grote kans dat je deze serie en/of bijbehorende campagne al ergens voorbij hebt zien komen want het was een groot succes! 👑

Offline maar ook online, de ads voor Máxima waren óveral. Ook wij hebben ons steentje bij mogen dragen met een aantal prachtige Rich Media formaten, waaronder een cross device HPTO en Interscroller.

In de verschillende formaten wordt de koninklijke familie aan je voorgesteld aan de hand van videobeelden en portretten. De voor vele mensen herkenbare personages zorgen ervoor dat banners direct aanspreken.

De gouden gloed om de portretten en op het titel logo zorgen voor een koninklijke finishing-touch. ✨

Sport, sportkleding en outdoor

Hoewel je bij het woord zomer al snel denkt aan zon, zee en strand, beleven we dit jaar ook een enorm sportieve zomer! Want met het EK in volle gang, de Olympische Spelen, Tour de France en Dutch GP in het vooruitzicht kunnen de sportfanaten onder ons hun geluk niet op. 🚵‍♀️

En daarom lichten we deze week niet één, maar twee branches uit! Want ook voor deze atletische branche hebben wij een aantal gave creaties in ons portfolio. Met hele uiteenlopende campagnes is er binnen dit segment van alles mogelijk. Zo brengen we grote sportevenementen onder de aandacht met een live-countdown, maken we de fans warm met impactvolle video banners en stimuleren we de ticketverkoop met dynamische content.

Maar ook sportbenodigdheden zoals schoenen, fietsen of sportkleding lichten we uit door middel van interactie en animatie. Zo verleid je jouw doelgroep al met het assortiment nog voor ze op de website zijn geweest. Dat is goed voor merkbekendheid, de click through rate en uiteraard de verkoop! 🎾

Fanatieke sportcreaties

Dynamische EK banners voor Hollands Casino

Een dynamische banner die elke dag de juiste EK-wedstrijden laat zien. Dat doet deze bannerset voor Holland Casino! ⚽

De banners zijn gekoppeld aan een XML-sheet waarin alle wedstrijdgegevens zijn gegenereerd. Onze creatie leest deze info uit en laat zo elke dag de juiste teams zien.

Zo hoef je niet elke dag je banner aan te passen en opnieuw te uploaden, maar heb je wel elke dag de juiste, passende content. Daar scoor je succesvolle resultaten mee! 🥅

Sportieve IAB bannerset met product carrousel

Mountainbikes, racefietsen en E-Bikes… Ze zijn er in allerlei verschillende soorten en maten. 🚲

En dat is precies wat we de doelgroep laten zien in deze bannerset van Specialized. Door middel van een speelse carrousel lichten we verschillende fietsen uit voor een scherpe prijs.

De constant doorlopende beweging zorgt ervoor dat de creatie goed opvalt en daarnaast biedt een carrousel zoals deze ruimte voor lekker veel informatie! 💬

Wist je dat…

advergames zorgen voor nóg betere resultaten?

Het is ook niet voor niks dat wij zoveel advergames ontwikkelen. Bij DSlab weten we al langer dat advergames ontzettend succesvol zijn, maar onze laatste creatie voor EnergieDirect levert daar weer extra bewijs voor. Uit cijfers van Weborama blijkt namelijk dat deze Playable HPTO de hoogste interactie had van alle Weborama ads in de maand mei! 💪

De interactie op advergames ligt veel hoger dan op andere ads en dat is ook niet heel gek. Spelletjes zijn namelijk hartstikke leuk om te spelen, dus wanneer deze in een advertentie verwerkt is, heb je als gebruiker al bijna niet meer door dat je naar een reclame kijkt. Je betrekt je doelgroep op een speelse en leuke manier bij jouw merk. Dat zorgt niet alleen voor een hoge engagement, de doelgroep krijgt ook nog eens een positieve associatie met je merk- en boodschap.

Nog één nieuwtje dan…

Deze week verwelkomen we onze nieuwe collega Anouk! ”Net als Linda ga ik ervoor zorgen dat alle projecten, groot of klein, in goede banen worden geleid. Sinds 1 juli ga ik hierin DSlab ondersteunen en dus ga ik de komende tijd vooral heel veel leren van alle experts hier op kantoor. Ik kijk er naar uit om met al deze creatievelingen en natuurlijk jullie, mooie projecten te gaan realiseren! Buiten het werk kun je mij regelmatig vinden in een leuk restaurant met een wijntje (maar het liefst op een zonnig terras), festivals of op een motor.”

Tot snel 👋

Inspiratie update #19: De vakantie branche, bekroonde cases en sportieve ads - Anouk

Toe aan een nieuwe dosis inspiratie?

Ben jij al bezig met de campagnes voor het najaar? ? Kun je daar écht persoonlijk advies bij gebruiken voo ro.a. HTML5 banners en video ads? Plan een gratis (online) inspiratie sessie in, Bosse brainstormt graag samen verder over de vele mogelijkheden van impactvol adverteren! 

En dat was hem dan alweer voor vandaag. Het was weer een flinke bak informatie en inspiratie! Wij hopen je weer wat frisse ideeën mee te hebben gegeven voor jouw volgende campagne. En wie weet vind je jouw unieke advertentie de volgende keer terug in onze inspiratie update. 

Tot de volgende editie!

 

Bosse Zaal account manager bij creative studio DSlab

Bosse Zaal
Product expert & Account Manager

Meer inspiratie nodig?

Voortdurend op zoek zijn naar de laatste technieken en digitale innovaties. Dat is wat ons bij DSlab en Campage on top of our game houdt! Innovatie vinden we belangrijk omdat het ons pusht constant op zoek te blijven naar vernieuwende digitale creatives. En daar profiteert iedereen van! Bedankt voor het lezen van deze inspiratie update. Hopelijk hebben we je kunnen inspireren! Heb je vragen, aanvullingen, tips of tops: laat vooral van je horen!

Wil je samen sparren over een mogelijke opdracht, een inspiratiesessie aanvragen of heb je een andere vraag? We helpen je als creative studio graag op de manier die het fijnste werkt voor jou. Een video call, fysieke afspraak, mailconversatie of telefoontje zijn allemaal goed! Interesse in een uitgebreide inspiratiesessie? Lees dan hier verder.

Bekijk andere inspiratie updates

Schrijf je in voor de inspiratie updates mailing!

Ontvang enkele keren per kwartaal een innoverende inspiratie update per email met gave cases, nieuwe technieken/formaten, slimme tips en nog veel meer!