Inspiratie update #2

Inspiratie update #2

Inspiratie update #2 1200 800 DSlab

Banner en video inspiratie #2 met
Interactieve video, Takeovers en Playable ads

Bosse hier, accountmanager bij DSlab. Wat leuk dat je een kijkje neemt op deze inspiratie pagina! De barabassen van creatie hebben me ook deze keer weer voorzien van een aantal opvallende cases. Doel van deze update #2: zorgen dat jij op de hoogte bent van de mogelijkheden binnen de wereld van display zodat we samen de doelgroep kunnen blijven triggeren en alles uit je budget kunnen halen. Opvallen zit ‘m vaak in de details die wij graag voor je maken of bedenken!

Scrollable (& scalable) takeovers voor verhoogde viewability rate

Het grote HTML5 canvas van de Animated Take Over (HPTO/Page Takeover/PTO/Radical/) maakt impact en biedt veel ruimte voor storytelling, animatie, video, intelligentie en engagement met de kijker. Tot voor kort echter 1 nadeel: de viewability neemt logischerwijs af naarmate je naar beneden scrollt. Hier hebben wij iets op gevonden! Wij maken je PTO namelijk scrollable, waardoor de viewability rate van je belangrijkste boodschap drastisch verhoogd kan worden. We kunnen zelfs (zoals in de case hier naast) de boodschap aanpassen/vervormen op basis van de specifieke scroll-activiteit van de kijker.

Mogelijke toepassingen

  • Deze functionaliteit is gratis bij onze Animated Takeover
  • Alle mogelijke boodschappen kunnen langer in beeld staan, iedere extra seconden betekent meer impact
  • CTA uit billboard kan in skins verschijnen na bijv. 150 pixels naar beneden scrollen
  • Ook bij programmatic inzet mogelijk
  • Ook scalable te maken voor multi-inzetbaarheid
  • Laat die CTA button zo lang mogelijk in beeld en zelfs nog een keer oplichten

Mini-game Ad voor relevante interactie

Gamification is hot and happening. Dit kan tegenwoordig zelfs in een banner en onder de 150 kb! Zo wordt het uitleggen van je product of dienst niet alleen eenvoudiger maar ook leuker. De kijker kan je product, dienst of merk middels een game ervaren. Daarnaast blijft “doen” bij je doelgroep veel beter hangen dan alleen “zien”. Vindt er geen interactie plaats? Geen paniek, zoals je in het voorbeeld kan zien heb je in het ergste geval een toffe video-banner die de aandacht zal trekken en het product uitlegt. Zijn er meer partijen zoals Lukkien die ons op deze manier uit willen dagen?

Mogelijke toepassingen

  • Uitleg functionaliteiten van product of meerdere producten.
  • Maak informatie leuker door een quiz in te zetten
  • Spellen in alle vormen en maten mogelijk. Zoek de verschillen bijv. relevant voor jou?
  • Ga op zoek naar de meest relevante doelgroep door een zeer specifieke uitdaging in te zetten als game. Bijv. ‘Spot jij het verschil?’ ‘Waar zit de codeer-fout?’

Interactieve video ad

Elke video heeft een verhaallijn welke wij interactief kunnen maken in een banner. De kijker wordt uitgenodigd om een actie uit te voeren waardoor je als adverteerder meer engagement aan kan gaan met de kijker. Zonder interactie zal de video automatische verder gaan. Inspirerend feitje: Mattel België heeft het aangedurfd ons uit te dagen een interactieve video-banner te maken op basis van alleen een Amerikaanse productvideo. Goed voorbeeld doet volgen hopen wij! We like a challenge and a good result!

Mogelijke toepassingen

  • Ook niet-lineaire verhaallijn mogelijk waardoor de kijker de keuze heeft hoe het verhaal gaat verlopen: Linkse of rechtse Twix? Ajax of PSV bezoeken? Oosters of Afrikaans gerecht koken?
  • Een reclame voor de nieuwste auto: druk op die start button!
  • Vooral aantrekkelijk voor de grotere formaten, hoe groter het canvas hoe duidelijker de boodschap.
  • Bruisend of kokend water uit de Quooker?
  • Awareness campagne: wat doe je als iemand zich verslikt of bewusteloos raakt?

Framescroller cross device voorbeeld

De framescroller is een advertentie waarbij het scroll-gedrag van de kijker gekoppeld wordt aan een tijdlijn die wij voor je invullen. Zowel naar boven als naar beneden scrollen heeft invloed op de inhoud van de framescroller. Door het dynamische karakter kan het oog van de kijker veel eerder getriggerd worden. Wanneer de kijker doorheeft dat hij/zij in control is én kan bepalen hoe de advertentie eruit ziet, maken we echt impact: de kijker is dan niet langer alleen toeschouwer maar wordt actief betrokken bij de campagne waardoor we de transitie maken van eenzijdige naar meerzijdige communicatie.

Mogelijke toepassingen

  • Verwerking van korte bestaande video tot framescroller
  • Implementatie van doe-acties zoals: knijpen, drukken, slaan, pletten en wrijven.
  • Uitleg van functionaliteit van je product
  • Cross device in te zetten
  • Betrekken van je doelgroep bij de campagne
Inspiratie update #2 - inspiratieupdateimage videolightbox 1

Video popup

Via Weborama kan het in ieder geval: in een klein formaat banner een opvallende en aantrekkelijke knop verwerken welke een pop-up venster kan triggeren. Zo kan je zelfs met banners van geringe afmeting een flinke impact maken, MET VIDEO. We hebben dit gek genoeg nog niet voor een klant mogen maken, wie wordt onze eerste?

Mogelijke toepassingen

  • Wanneer op die perfecte website of app helaas alleen geadverteerd kan worden met een large mobile banner (320×100)
  • Meer inventory nodig dan je in de beschikbare tijd kan vullen met de meest populaire bannerformaten?
Inspiratie update #2 - vraagMockupAan image

Vraag een mockup aan

Heb je hulp nodig bij het overtuigen van een collega, manager, klant of prospect? Met een mock-up zeg je meer dan 1000 woorden en maak je dat toffe concept een stuk tastbaarder. Soms in de vorm van een (aantal) afbeeldingen (met uitleg) en soms in video vorm. De perfecte munitie voor alle sales- en account-talenten onder ons. De komende tijd nog gratis aan te vragen!

Geïnspireerd geraakt?

Dit was update #2. Hopelijk heb ik je kunnen inspireren en helpt het jou een zo succesvol mogelijk campagne te gaan draaien.

Neem contact op voor het stellen van een vraag of het aanvragen van een mock-up: sales@dslab.nl of via LinkedIn. Wil je altijd op de hoogte worden gebracht bij een nieuwe update? Schrijf je hieronder in: 

    Je naam
    Je e-mail adres
    Inspiratie update #2 - DSlab bosse

    Met creatieve groet,

    Bosse Zaal
    Creatieve accountmanager

    Cookie instellingen

    Wie optimaal van onze website gebruik wil kunnen maken moet onze cookies accepteren. Je kunt hieronder instellen wat je wel en niet wil accepteren:

    Wie wil er nou niet meer van de meest interessante content? Met Analytics weten wij hoeveel bezoekers we hebben en waar de interesses liggen om je in de toekomst nog beter te helpen met juiste content.
    We maken gebruik van partnertools om onze website optimaal te laten presteren in het belang van jou als bezoeker.
    required
     
     
    Wie lust er nou geen cookies? Zelfs je browser heeft ooit honger dus laat hem ons voeden met wat lekkers :)