Inspiratie update #7: Super interactie, dynamic feeds en Creative Agency 2020 verkiezing

Inspiratie update #7: Super interactie, dynamic feeds en Creative Agency 2020 verkiezing

Inspiratie update #7: Super interactie, dynamic feeds en Creative Agency 2020 verkiezing 1200 800 DSlab

Een goed begin is het halve werk! (lees met brabants accent) Ik start dit jaar met een lekkere inspiratie update waarin ik, naast onze inzending voor Weborama Creative Agency 2020, in ga op het gebruik van dynamic feeds en multi video toepassing. Enjoy!

Aanmelden voor deze updates? Schrijf je hier in.
Next level inspiratie? Vraag naar de mogelijkheden voor een gratis (online) inspiratie sessie.
Leg contact met Bosse.

Inspiratie update #7: Super interactie, dynamic feeds en Creative Agency 2020 verkiezing - 2021 02 11 min

Onze Creative Agency 2020 inzending

Wat vind je ervan? Help jij ons winnen?!

Bij deze takeover hebben we onze creativiteit de vrije loop mogen laten, met als enige beperking de zeer ruime specs van Weborama. JIEHAAA! Bordevol interactie met meerdere minigames in 1 ad. Noem ‘m multi-advergame of playable takevoer. Ga jij de uitdagingen aan? Vergeet ook niet te stemmen, hopelijk op ons natuurlijk haha.

(Stemmen duurt 5 sec, geen inlog of mail adres nodig. Druk op de Vote-knop onder onze case, de 3e 😉)

Mogelijke toepassingen

  • Activeer je doelgroep en betrek deze bij je product
  • Verras je doelgroep met een spelletje in deze tijden waarin verveling een rol speelt
  • Uitleg van je aanbod van verschillende producten, van nieuwe modellen auto’s tot verschillende soorten fruit die in het assortiment zitten dmv gamefication.
  • Je kan zelfs een prijs hangen aan de snelste tijd bij een spel, waarbij de doelgroep op een landingspagina verder kan spelen en een zo hoog mogelijke score kan halen.
  • Andere games uiteraard mogelijk, denk aan “Find it” of “Zoek de verschillen”.

ER IS MEER…..

Hyper actueel met dynamic feeds in je ads

Wist je dat dynamic (data)feeds/web API’s aan advertenties gekoppeld kunnen worden? Deze data-driven banners zorgen voor een gepersonaliseerde advertentie ervaring en zijn vaak veel effectiever dan een algemene boodschap. Dynamische advertenties worden vaak gestuurd door XML feeds, website data of een advertentie profiel.

Zo kan je een andere banner opmaak/inhoud laten zien als aan bepaalde waardes wordt voldaan (bijv. een andere ad op een zonnig moment t.o.v. een regenachtige moment) maar kan je ook de inhoud van je banner hyper actueel en relevant maken. Zoals de case hieronder, we we in samenwerking met Azerion en Initiative voor 3FM gerealiseerd hebben. In deze campagne hebben we een feed van 3FM verwerkt die het mogelijk maakt om precies het nummer te laten zien IN de banner dat op dat moment op de radio speelt. Ofwel: tune in met 1 klik en hoor meteen jouw favo track. De mogelijkheden zijn eindeloos met hieronder een aantal voorbeelden.

Mogelijke toepassingen

  • Andere producten in ad op basis van weer (zonnebrillen of regenjassen)
  • Countdown ad op basis van weken/dagen/uren/minuten/secondes
  • Geolocation en store locator in de banners
  • Real time (valuta) koersen
  • Temperatuur op andere (vakantie) locaties
  • Real time beschikbare inventory/voorraad, only 3 left!
  • Aantal downloads/reviews
  • Trustpilot beoordeling
  • Custom: roept u maar!

Multi-video interactive

Met dit gave interactieve billboard heb je genoeg ruimte om meerdere video previews te tonen bovenop een kwalitatieve video op basis van interactie. Je hoeft dus niet te kiezen. In samenwerking met Azerion hebben we dus voor Victor en Valentino dit prachtige billboard mogen maken. Mooi staaltje kwalitatief en inhoudelijk opvallen met niet al te uitgebreid materiaal.

Mogelijke toepassingen

  • Meerdere karakters/deelnemers van een film of serie introduceren?
  • Wil je de doelgroep iets te kiezen geven: maak de keuze aantrekkelijker door bewegend beeld
  • 2, 3, 4, 5 of meer keuzes: veel mogelijk!
  • Bijna overal in te zetten waar HTML5 + video mag
  • Product/dienst met veel USP’s?
  • Meerdere producten/diensten in 1 lijn/serie?
Bosse Zaal account manager bij creatief bureau DSlab

Bosse Zaal
Product expert & Account Manager

Meer inspiratie nodig?

Voortdurend op zoek zijn naar de laatste technieken en digitale innovaties. Dat is wat ons bij DSlab en Campage on top of our game houdt! Innovatie vinden we belangrijk omdat het ons pusht constant op zoek te blijven naar vernieuwende digitale creatives. En daar profiteert iedereen van! Bedankt voor het lezen van deze inspiratie update. Hopelijk hebben we je kunnen inspireren! Heb je vragen, aanvullingen, tips of tops: laat vooral van je horen!

Wil je samen sparren over een mogelijke opdracht, een inspiratiesessie aanvragen of heb je een andere vraag? We helpen je als creatief bureau graag op de manier die het fijnste werkt voor jou. Een video call, fysieke afspraak, mailconversatie of telefoontje zijn allemaal goed! Interesse in een uitgebreide inspiratiesessie? Lees dan hier verder.

Bekijk andere inspiratie updates

Schrijf je in voor de inspiratie updates mailing!

Ontvang enkele keren per kwartaal een innoverende inspiratie update per email met gave cases, nieuwe technieken/formaten, slimme tips en nog veel meer!