Inspiratie update #6

Inspiratie update #6

Inspiratie update #6 1200 800 DSlab

Inspiratie Update #6
Eindejaars Editie

Of je nu flink druk bent met de laatste loodjes of alles voor dit jaar al in kannen en kruiken hebt en focust op 2021: inspiratie komt altijd van pas! In deze update aandacht voor alternatieven voor de swipecube, dynamic feeds, choice ads en interactie op een hoger level. 

Enjoy!

Aanmelden voor deze updates? Schrijf je hier in.

Next level inspiratie? Vraag naar de mogelijkheden voor een gratis (online) inspiratie sessie.
Leg contact met Bosse.

Veel toffe nieuwe alternatieven voor swipecube mét video

De good old swipe cube kent iedereen al, waarom ga je niet voor iets anders waardoor je net wat meer opvalt? Want als je de aandacht van je doelgroep in eerste instantie niet kan trekken kan je ook geen conversie behalen toch? Gebruik video voor extra attentiewaarde! De vraag is alleen: ga jij hier al voor? Ga voor een deck of cards, spin-cube of een IAB-filmstrip. Perfect voor storytelling, iets waar de Efteling wel kaas van gegeten heeft.

Mogelijke toepassingen

  • Retail: presenteer je weekaanbiedingen (en pas invulling per keer net iets aan)
  • Alles waar je normaal een swiper voor gebruikt
  • Vertel je verhaal in verschillende stappen (met video!)
  • Leg je product/dienst in stappen uit
  • Cross device campagnes
  • Multi-video campagne

Awareness middels Advergame

Voor een Duitse klant hebben we mogen bijdragen aan een awareness campagne voor shows op TV NOW. Een video ad ligt hierbij misschien voor de hand. De ervaring leert echter dat de meest voor de hand liggende invullingen niet altijd de beste zijn. Awareness kan immers op veel meer manieren bereikt worden. Middels een advergame kan je de doelgroep op een speelse manier kennis laten maken met je aanbod. Daarnaast kan je de doelgroep  daarbij meteen activeren en zoals ik al vaker gezegd heb: een moment van doen blijft simpelweg beter hangen dan alleen zien. Ga dus niet altijd voor de meest voor de hand liggende oplossing en zet een game in, een alom bekend spelletje kan daardoor ook voor jouw doeleinden interessant worden. Al helemaal als kids tot je doelgroep behoren.

Mogelijke toepassingen

  • uitleg van je aanbod van verschillende producten, van nieuwe modellen auto’s tot verschillende soorten fruit die in het assortiment zitten.
  • je kan zelfs een prijs hangen aan de snelste tijd, waarbij de doelgroep op een landingspagina verder kan spelen en een zo hoog mogelijke score kan halen.
  • andere games ook mogelijk, denk aan find it of zoek de verschillen. 

De Choice Ad

Daag je doelgroep uit! Met deze interactieve invulling kan je de doelgroep goed betrekken bij je campagne middels prikkelende keuzes. Weet je met de keuze de doelgroep te verrassen dan zit je al helemaal goed en zal je campagne langer blijven hangen. 

Het voorbeeld dat bij deze case hoort is van DFW. Hierbij hebben we met video gewerkt, maar ook met statische beelden is zeker iets moois te maken met behulp van animatie en wellicht wat cinemagraph elementen.

Wist je dat het geluid van een advertentie aan mag gaan als er sprake is van interactie? Zo kan je campagne nog meer impact maken. Je kan daarnaast ook de keuzes meten waardoor je meteen een marktonderzoek kan doen.

Mogelijke toepassingen

  • Nieuwe game: speel je liever met karakter A of B?
  • De rode of de gele auto?
  • Linksaf/rechtsaf?
  • Marktonderzoek

Interactie naar een hoger level

Interactie is een perfecte tool om de doelgroep een product of dienst te laten ervaren en zo te enthousiasmeren.Daarnaast blijft een handeling van doen simpelweg vele malen beter hangen in het geheugen. Een mooi voorbeeld van interactie die naadloos matched met de eigenschappen van het product zijn de creaties die we voor Crayola gemaakt hebben ism Azerion. Hierbij gebruiken we een drag en drop systeem waarmee kids al in de ads kunnen spelen met de nieuwe producten. 

Maar denk dus vooral breder dan deze doelgroep + bijbehorende producten mocht bij deze combi niet je expertise liggen.

Mogelijke toepassingen

  • Benieuwd naar het verschil tussen PVC, giet of linoleum vloer? Je kan van vloer switchen in de banner en kijken wat het verschil is.
  • Jouw ideale pizza in een (banner)ad samenstellen + bestellen?
  • Jouw huis in een andere kleur verven? Drag and drop verschillende kleuren op een muur.

Gebruik jij trouwens al Campages?

Een digitale reclamecampagne is zo sterk als de landingspagina erachter. Met ons nieuwe Campage platform ontwikkelen we in zeer korte tijd betaalbare landingspagina’s met een kwalitatieve uitstraling. Daarnaast zorgen we dat deze perfect aansluiten op jouw reclamecampagnes voor een optimaal resultaat!

Inspiratie update #6 - campage logo dark

Teasertje;
Vraag onze expert Daan naar de mogelijkheden en houd onze kanalen in de gaten; binnenkort meer! Daan@campage.nl / 085 303 7178

Geïnspireerd geraakt?

Dit was update #6. Hopelijk heb ik je kunnen inspireren, op naar een succesvol 2021! Vanuit iedereen bij DSlab: fijne feestdagen gewenst.

Heb je vragen, aanvullingen, tips of tops: laat vooral van je horen! bosse@dslab.nl Ook voor het afmelden voor deze updates uiteraard!

Wil je altijd op de hoogte worden gebracht bij een nieuwe update? Schrijf je hieronder in: 

    Je naam
    Je e-mail adres
    Inspiratie update #6 - DSlab bosse

    Met creatieve groet,

    Bosse Zaal
    bosse@dslab.nl
    Creatieve accountmanager

    Cookie instellingen

    Wie optimaal van onze website gebruik wil kunnen maken moet onze cookies accepteren. Je kunt hieronder instellen wat je wel en niet wil accepteren:

    Wie wil er nou niet meer van de meest interessante content? Met Analytics weten wij hoeveel bezoekers we hebben en waar de interesses liggen om je in de toekomst nog beter te helpen met juiste content.
    We maken gebruik van partnertools om onze website optimaal te laten presteren in het belang van jou als bezoeker.
    required
     
     
    Wie lust er nou geen cookies? Zelfs je browser heeft ooit honger dus laat hem ons voeden met wat lekkers :)