Inspiratie update #3 met Video ads, DOOH, Programmatic en Pre-fill

Inspiratie update #3 met Video ads, DOOH, Programmatic en Pre-fill

Inspiratie update #3 met Video ads, DOOH, Programmatic en Pre-fill 1200 800 DSlab

Inspiratie tijd! Hieronder weer een aantal mooie cases die ik om verschillende redenen uitermate relevant vind en daarom graag met jullie deel. Deze keer aandacht voor video ads, programmatic, prefill en interactie. Denk vooral in mogelijkheden en manieren waarop jouw bedrijf van onderstaande creatieve/functionele mogelijkheden gebruik kan maken en aarzel niet om er vrijblijvend met mij over te sparren.

Traffic Boost Video Ad voorbeeld

De naam zegt het al: we gaan je helpen meer resultaat uit je video-campagnes te halen door CTA’s en relevante boodschappen een passende (lang zichtbare) plek te geven in de video. Voor al je video advertenties dus. De logica achter deze ad opzet is simpel: de kijker klikt eerder op een advertentie als er een relevante CTA in verwerkt zit. Een sterke video maakt simpelweg nog geen sterke video-ad. Reken je de campagne vooral af op traffic: laat ons ook een relevante eindkaart in de video verwerken, hierdoor komt de volledige focus nogmaals op de CTA te liggen.

Mogelijke toepassingen

  • Mogelijk bij alle soorten video-advertenties (bijv. pre-roll, mid-roll, OVX header, in-article ad, outstream- en instream video ads) doordat we de MP4 file zelf aanpassen.
  • Met de juiste skin+eindkaart kunnen we van bijna elke video een video-advertentie maken. Ook mogelijk met zeer korte video’s/beperkt materiaal.
  • Ook kunnen we de doorvertaling maken van banners naar een video-ad met behulp van onze video/animatie expertise.
  • Van pre-roll naar VPAID en social ad of andersom: ieder kanaal is uniek en verdient de perfecte ad afgestemd op het betreffende kanaal.

Interactieve bannerset + DOOH

Een ervaring van doen blijft simpelweg beter hangen bij je doelgroep dan alleen zien. En over de magische lamp wrijven is natuurlijk erg toepasselijk en relevant in dit geval, op zowel desktop als mobile mogelijk. Ook zonder interactie zal de banner natuurlijk verder gaan, waardoor je in het geval van het uitblijven van de interactie een video-banner zal serveren.

De interactie middels mouseover/touch kunnen we overigens ook verwerken in een Google Ads bannerset <150kb, dus waarom niet?!

Mogelijke toepassingen

  • Alle animerende/video ads kunnen doorvertaald worden naar social video’s/DOOH.
  • Ads voor kinderen waarbij een aankoop niet het directe doel is waardoor interactie extra waardevol wordt.
  • Een belangrijke feature highlighten met de mouseover, zelfs meerdere mogelijk.
  • Op basis van interactie informatie verschaffen, bijvoorbeeld over alle apparaten die je op een afbeelding van een huiskamer kan zien.
  • Binnen Google Ads alleen mouse over als interactie toegestaan.

Programmatic Video Takeover+ voorbeeld

In mijn vorige update heb ik al een scrollable en scalable takeover besproken maar de ‘+’ staat niet voor niks in de titel: ism met de Efteling hebben we namelijk een volgende stap gezet. Zo zijn bij deze case zelfs de video skins scalable en blijft de ad zelfs bij extreem smalle vertoning leesbaar door het geprogrammeerd verspringen van tekst. Daarnaast gaat op basis van scrollgedrag communicatie van billboard naar skins. Hierdoor blijft je CTA altijd in beeld  en is de viewability van je boodschap meer dan verdubbeld. En misschien nog wel het mooiste: deze Video Takeover+ is programmatic in te zetten!

Mogelijke toepassingen

  • Maak flinke impact met je bedrijfsvideo middels een takeover
  • Meer uitgebreide messaging mogelijk, omdat op basis van scrollgedrag ook een extra boodschap gecommuniceerd kan worden.
  • Ook zonder video in te zetten natuurlijk.

Prefill ad mogelijkheden en voorbeeld

Conversie wordt steeds belangrijker en wat werkt beter voor de conversie dan een meer specifieke en relevante click through. Dit kan door het inbouwen van een prefill functie waarin de kijker al in de banner keuzes kan maken. Zie het als voorwerk voor de website bezoeker waardoor deze al op een meer specifieke landingspagina kan komen waardoor conversie sneller getriggerd kan worden.

Mogelijke toepassingen

  • Aanbod van bijvoorbeeld vacatures, huizen en auto’s.
  • Bijna alle filters van de eigen website/webshop zijn te verwerken in een banner
  • Buttons, sliders, dropdowns, het kan allemaal
  • Meerdere exit clicks zijn mogelijk
  • Kies je perfecte vakantie door bijv. favoriete temperatuur en omgeving al in te vullen of een keuze te maken tussen 3 foto’s.
Bosse Zaal account manager bij creatief bureau DSlab

Bosse Zaal
Product expert & Account Manager

Meer inspiratie nodig?

Voortdurend op zoek zijn naar de laatste technieken en digitale innovaties. Dat is wat ons bij DSlab en Campage on top of our game houdt! Innovatie vinden we belangrijk omdat het ons pusht constant op zoek te blijven naar vernieuwende digitale creatives. En daar profiteert iedereen van! Bedankt voor het lezen van deze inspiratie update. Hopelijk hebben we je kunnen inspireren! Heb je vragen, aanvullingen, tips of tops: laat vooral van je horen!

Wil je samen sparren over een mogelijke opdracht, een inspiratiesessie aanvragen of heb je een andere vraag? We helpen je als creatief bureau graag op de manier die het fijnste werkt voor jou. Een video call, fysieke afspraak, mailconversatie of telefoontje zijn allemaal goed! Interesse in een uitgebreide inspiratiesessie? Lees dan hier verder.

Bekijk andere inspiratie updates

Schrijf je in voor de inspiratie updates mailing!

Ontvang enkele keren per kwartaal een innoverende inspiratie update per email met gave cases, nieuwe technieken/formaten, slimme tips en nog veel meer!