Advergames en Playable ads
Een van de dingen waar DSlab zich steeds verder in ontplooit, is het ontwikkelen van diverse Advergames en Playable ads. Je hoeft je echt niet meer af te vragen ‘Is dit mogelijk?’ Want het antwoord is eigenlijk altijd een volmondig ‘Ja!’ Benieuwd wat wij allemaal kunnen maken? Lees er meer over op onze uitgebreide Advergames en playable ads pagina.
Een interactieve HPTO met video en advergame
Deze award winning case is een van onze nieuwste creaties op het gebied van Advergames en zit bomvol gave technieken en animaties. In samenwerking met Lidl hebben we namelijk een spelletje ontwikkeld waarin de gebruiker op zoek moet naar alle AchtertuinMini’s. 🦋
Het bijzondere aan deze creatie is dat hij in een Page Takeover zit en een naadloze, doorlopende achtergrond heeft. Hiermee is niet meer te zien dat het eigenlijk drie losse onderdelen zijn en is de impact van de advertentie nóg groter. Een grote stap naar nog mooiere ads dus!
In combinatie met de opvallende animaties en gezellige huisstijl, vormt deze Advergame een ware beleving voor jong en oud. Je zou het bijna geen Advergame meer kunnen noemen, deze creatie is gewoon een échte videogame! 🎮
Het maakt eigenlijk niet uit waar jouw campagne over gaat, een advergame kan altijd! Het werkt ontzettend goed op de doelgroep en met een beetje creativiteit toveren we zelfs de simpelste ontwerpen om tot een gave game.
Rich Media met bijzondere advergame
Dit is nog zo’n gave, vernieuwende advergame! Voor 24Kitchen – Snel met Miljuschka ontwikkelden we namelijk een variant op de bekende Fruit Ninja. Door met de muis heen en weer te bewegen over de vliegende fruitstukken, hak je ze doormidden. 🍋
Deze bekende spelletjes doen het altijd goed omdat ze moeiteloos te begrijpen zijn. Er is geen lange uitleg voor nodig wat de drempel tot interactie verlaagd. Daarnaast is een eenvoudig spelletje zoals deze gemakkelijk te implementeren in verschillende vormen, maten en voor verschillende doeleinden.
Ook dit is weer een super unieke creatie met een Advergame die wij online nog niet eerder zijn tegengekomen. Daarnaast opent deze techniek weer mooie deuren naar nog meer vernieuwende Advergames.
De techniek achter deze advergame kan heel breed ingezet worden waardoor het niet alleen blijft bij fruit snijden. We kunnen confetti gooien, ballonnen poppen, het laten sneeuwen, regen of bubbelen. De mogelijkheden zijn eindeloos!
Conversation banner techniek in Rich Media ads
Een element dat recentelijk steeds meer in opkomst is, is de zogeheten conversation techniek. Daarom heeft DSlab haar eigen conversation techniek ontwikkeld waarmee wij zowel de inhoud als het ontwerp, helemaal zelf kunnen inrichten. Vergelijkbaar met de bekende chatbot kun je in een Conversation banner het gesprek aangaan met de gebruiker. Leer je doelgroep beter kennen en speel persoonlijk in op hun behoeftes en wensen.
Benieuwd wat onze eigen conversation techniek precies inhoudt en wat we voor jou kunnen betekenen? Lees meer in onze DSlab’s conversational banner techniek blogpost.
Case Meditation Moments
In deze case van Meditation Moments komen weer een aantal mooie technieken samen. Waaronder onze eigen conversation techniek en het gebruik van audio. 🎧
In de verschillende banners wordt de gebruiker gevraagd waar behoefte aan is, hierop volgen vervolgens een aantal keuzemogelijkheden. Het antwoord dat hier geselecteerd wordt, bepaalt het audiofragment dat door de banner wordt aangeraden. Zo krijgt elke gebruiker een fragment “toegestuurd” dat het beste bij hem past.
Het grote voordeel van banners zoals deze, is dat hij altijd aansluit op de doelgroep. Door de gebruiker zelf te laten bepalen welke content de voorkeur heeft, zorg je er altijd voor dat je hem op de juiste manier aanspreekt. En persoonlijkheid werkt als speer als het over adverteren gaat. 🏹
Een conversation techniek werkt dan ook altijd en is voor bijna elk project in te zetten. Zeker wanneer je je wilt focussen op een breed publiek of wanneer je een moeilijk onderwerp hebt dat je graag opdeelt in kleinere stukjes. In deze blogpost lees je nog meer over onze Conversation techniek.
Case Hoppenbrouwers
De tweede conversation ad die we delen is die van Hoppenbrouwers. Ook hier is flink uitgepakt met de conversation techniek, we hebben namelijk een hele uitgebreide chat opgemaakt in twee verschillende varianten. Een voor werkenden/volwassenen, en een voor studenten. 💼
Het mooie aan deze conversation/chatbot is dat de gebruiker meermaals gevraagd wordt om antwoord te geven. Hierdoor leert de klant zijn doelgroep extra goed kennen, omdat er achter de schermen ook wordt bijgehouden hoe vaak, waarop geklikt is. Naast het feit dat je dus heel persoonlijk adverteert, haal je er als merk ook interessante informatie uit!
Een echte win-win situatie dus, zo’n conversation banner.
Interactieve Rich Media banners
Interactieve Rich Media banners zijn natuurlijk één van onze specialiteiten en wij blijven ons hierin steeds ontwikkelen. Want elke keer weer iets unieks en origineels bedenken is niet gemakkelijk, maar ook zeker niet onmogelijk. 😎 Meer weten over onze Interactieve banners? Bekijk deze pagina eens!
Neem bijvoorbeeld de case van Coinmerce hieronder, een bannerset zoals deze heb je zeker nog niet eerder gezien.
Rich Media banner met inzicht tool
Coinmerce had een duidelijk doel voor ogen: de doelgroep overhalen om hun cryptocoins over te zetten op Coinmerce. Om de doelgroep hiertoe aan te sporen en om de drempel tot overstappen te verlagen ontwikkelden wij deze handige tool. Een visueel maar compact menu waarin de gebruiker zelf kan testen wat dit oplevert voor zijn coin(s).
Er is keuze uit 5 verschillende coins en vervolgens kan er ook nog gefilterd worden op inleg en looptijd. Hieruit volgt een inzichtelijke en grafische grafiek met het verwachte resultaat. Persoonlijk, snel en bovenal heel handig. 📊
Een tool zoals deze is natuurlijk heel breed inzetbaar, of het nou gaat om inzicht in je energierekening of inzicht in de aanschaf van een nieuwe auto. Deze inzichttool maakt het de gebruiker net een stukje makkelijker om te vinden waar hij/zij naar op zoek is. Bovendien kan de ad met verschillende events en exits worden ingericht zodat de gebruiker op de juiste landingspagina terecht komt.
Rich Media banners met een verrassingseffect
Dat voor interactieve banners niet altijd een heel complex concept nodig is, bewijst deze laatste bannerset maar weer. Ondanks dat de animatie zelf vrij subtiel is, zorgt de vormgeving er in dit geval voor dat het totaalplaatje er helemaal uitspringt. Het idee achter deze set is dat de gebruiker de poppen kan uitpakken. Net zoals met het echte speelgoed kan. 🎁
Wat deze banner zo bijzonder maakt is het gebruik van meerdere events. Er zitten verschillende knoppen in met elk zijn eigen functie. Je hoeft het dus niet bij slechts één animatie te houden, door verschillende acties met elkaar te combineren kun je een hele unieke en leuke banner neerzetten.
Mix ‘n match je banner tot een perfecte combi!
Dit concept is inzetbaar voor veel verschillende campagnes. Met een slider kun je bijvoorbeeld meerdere personages of producten uitlichten uit films, videogames of een webshop. En met een druk op de knop laat je vervolgens de binnenkant van je producten zien of activeer je een leuke animatie van de karakters.
De volledige case vind je hier!
Interactieve banners door creatie studio DSlab laten maken?
Zo, dat was weer een hele bak met informatie en inspiratie! Wij hopen je weer wat frisse ideeën mee te hebben gegeven voor jouw volgende interactieve banner campagne. En wie weet vind je jouw unieke advertentie de volgende keer terug in onze inspiratie update. 😁