Inspiratie update #20: Van zomer naar herfst, unieke Social Ads en Pexi

Inspiratie update #20: Van zomer naar herfst, unieke Social Ads en Pexi

Inspiratie update #20: Van zomer naar herfst, unieke Social Ads en Pexi 1200 700 DSlab

We zijn er weer 👋 Helemaal uitgerust van een heerlijke zomer zijn weer opgeladen om samen met jullie het laatste kwartaal van dit jaar te knallen!

Het is officieel herfst en in deze update gaan we het hebben over, hoe kan het ook anders, het weer. ⛅ Want wij Nederlanders praten hier maar al te graag over.

Naast een aantal zonnige en regenachtige projecten, laten we je ook zien wat we de afgelopen maanden hebben gedaan op het gebied van Social Media Creatives. We hebben weer een aantal unieke video’s gemaakt die perfect laten zien hoe krachtig Social Ads kunnen zijn! 📱

Nieuwsgierig? Lees snel verder 😁

Van zomer naar herfst!

We trappen deze update af met nog één allerlaatste, zonnige case ☀️. Met een tropische Page Takeover van het zonovergoten Sint Maarten is het moeilijk om de zomer niet te gaan missen… Maar elk seizoen heeft zo zijn charme, en oktober staat natuurlijk volledig in het teken van Halloween! Net als de Spooky Season campagne van Pathé Bios. 🎃

Zomerse APTO voor Azerion – USP – Sint Maarten

St. Maarten, het ultieme vakantieland voor iedereen die houdt van zon en strand maar ook dol is op lekker eten en kleurrijke steden. 🌊

De veelzijdigheid van dit eiland wordt uitgelicht in deze zomerse APTO. De skins openen met een doorlopende video-intro waarna er verschillende statische beelden worden getoond, ondersteund met tekstwolkjes.

De foto’s wisselen elkaar continu af en knallen er extra uit door te werken met de strakke kaders. De gebruikers kunnen door middel van de pijltjes ook zelf navigeren. Wat deze animatie uniek maakt, is dat er gecommuniceerd wordt tussen de twee skins waardoor de foto’s altijd tegelijk en synchroon aan elkaar bewegen.

In het billboard is een videospot geplaatst zodat er naast statisch beeld, ook op video te zien is hoe mooi het eiland is. 🏝

Een spooky IAB bannerset voor Pathé Bios

Pompoenen, verkleedfeestjes, spoken, heel veel snoep en uiteraard spannende (horror)films! 👻

Halloween is een feest dat de laatste jaren steeds meer in opkomst is hier in Nederland, en daar speelt Pathé Bios graag op in.

Door deze Halloween banners te openen met een opvallend, griezelig beeld valt de banner extra op. Vanuit de bekende Pathé gele huisstijl komt het campagnebeeld in beeld. Ook met relatief eenvoudig beeld kunnen we toffe animaties maken om de aandacht te trekken. De mist die langzaam voorbij beweegt maakt het plaatje helemaal af. 🎃

Inspelen op het weer met dynamische banners

Naast heel veel praten over het weer, kunnen wij Nederlanders ook héél goed klagen over het weer. Want hier in Nederland is het eigenlijk nooit goed… Des te meer redenen om juist in de herfst en de winter een zonvakantie te boeken. ✈

En daar dacht TUI hetzelfde over, in hun Winterlaunch campagne gaan ze perfect om met het wisselvallige weer in Nederland door er live op in te spelen. In samenwerking met Infoplaza hebben we een dynamische bannerset gecreëerd die de huidige weerdata inlaadt. Dit maakt de banners, naast uniek, ook enorm relevant!

Zo maken we de doelgroep lekker jaloers door ze in de linkerskin het koude, regenachtige of winderige weer hier te laten zien, en rechts het prachtige weer in Mexico, Curaçao of Tenerife. Waar ben jij liever? ☀

Social Media Creatives

Op social media moet je eruit springen tussen de eindeloze stroom aan content die elke minuut wordt geplaatst. Het is een onmisbaar kanaal voor adverteren. Juist daarom is het belangrijk om creatief te zijn, zodat jouw boodschap écht opvalt.

Hoewel er vaak gedacht wordt dat adverteren via social media beperkt is, biedt het juist volop ruimte voor creatieve oplossingen. Interactie zoals bij banners is misschien niet altijd mogelijk, maar dat betekent niet dat je je doelgroep niet kunt verrassen met iets bijzonders. ✨

De afgelopen maanden hebben we weer een aantal unieke Social Media Creatives mogen ontwikkelen, waaronder projecten voor de Efteling Verblijfcampagne en de Disneyfilm Inside Out 2. Deze creaties laten goed zien hoe je slim en creatief omgaat met de mogelijkheden van verschillende social media platformen.

Unieke social ads voor de Efteling

Duik in een Wereld Vol Wonderen met deze bijzondere Social Media Creatives voor de Efteling. Dat duiken hebben we letterlijk genomen, want we verrassen de gebruiker met een onverwachte opening naar een magische wereld via een ritje in de Baron 1989. 🎢

De video’s zijn opgemaakt in twee verschillende concepten, voor zowel de thrillseekers als families. Op deze manier kan er heel specifiek de juiste video bij de juiste doelgroep getarget worden.

De creaties openen achter de social media posts door de achtbaan, of een frisse windvlaag. Hierna volgen verschillende beelden uit het park, ondersteund met teksten.
Vooral de start van deze video’s zijn enorm opvallend en hiermee pak je meteen de aandacht van je doelgroep! 😮

Tiktok Story Selection voor Disney’s Inside Out 2

Tiktok Story Selection, een bijzonder Social Media formaat waarbij interactie in jouw ads écht mogelijk wordt. Dat zorgt voor nog meer betrokkenheid vanuit de doelgroep!

In dit formaat krijgt de kijker eerst een algemene video te zien, hierna volgt een klein keuzemenu met een vraag en twee antwoordopties. Achter elk antwoord zit een andere video. 📽

In deze creatie voor Disney maakt de kijker kennis met de verschillende karakters uit de film. Als keuze worden twee emoties voorgeschoteld: Joy en Anxiety. Na de keuze volgt een seamless overgang naar de tweede video. 😁

Door de video’s perfect op elkaar aan te laten sluiten lijkt het echt alsof de gebruiker het verhaal bepaalt.

Wist je dat…

we er weer een creatieveling bij hebben?

Tijd voor nieuwe, frisse energie in ons team. Deze maand is Maarten begonnen als Creative Designer en zal hij ons creatieteam gaan helpen bij het ontwerpen en ontwikkelen van de gaafste creaties.

Buiten het werk brengt Maarten het liefst tijd door met zijn gezin. Hij speelt basgitaar in een band. Verder vind je hem regelmatig aan de barbecue voor een low & slow-sessie en speelt hij graag retro video games. 🎮

Inspiratie update #20: Van zomer naar herfst, unieke Social Ads en Pexi - Foto MaartenLR 1

En ken jij Pexi al?

Voor de meeste klanten is het wel bekend dat we bij DSlab van alle markten ofwel platformen thuis zijn, zoals Weborama, Googla Ads, Google Studio, Google DV360 en ga zo maar door.

Wist je dat we ook inmiddels veel ervaring hebben met Pexi? Ook via dit platform kunnen wij vette Rich Media banners ontwikkelen met animatie, video en interactie. Benieuwd of adverteren via Pexi ook wat voor jou kan zijn? Wij denken graag met je mee!

Toe aan een nieuwe dosis inspiratie?

Ben jij al bezig met de campagnes voor het najaar? ? Kun je daar écht persoonlijk advies bij gebruiken voo ro.a. HTML5 banners en video ads? Plan een gratis (online) inspiratie sessie in, Bosse brainstormt graag samen verder over de vele mogelijkheden van impactvol adverteren! 

En dat was hem dan alweer voor vandaag. Het was weer een flinke bak informatie en inspiratie! Wij hopen je weer wat frisse ideeën mee te hebben gegeven voor jouw volgende campagne. En wie weet vind je jouw unieke advertentie de volgende keer terug in onze inspiratie update. 

Tot de volgende editie!

 

Bosse Zaal account manager bij creative studio DSlab

Bosse Zaal
Product expert & Account Manager

Meer inspiratie nodig?

Voortdurend op zoek zijn naar de laatste technieken en digitale innovaties. Dat is wat ons bij DSlab en Campage on top of our game houdt! Innovatie vinden we belangrijk omdat het ons pusht constant op zoek te blijven naar vernieuwende digitale creatives. En daar profiteert iedereen van! Bedankt voor het lezen van deze inspiratie update. Hopelijk hebben we je kunnen inspireren! Heb je vragen, aanvullingen, tips of tops: laat vooral van je horen!

Wil je samen sparren over een mogelijke opdracht, een inspiratiesessie aanvragen of heb je een andere vraag? We helpen je als creative studio graag op de manier die het fijnste werkt voor jou. Een video call, fysieke afspraak, mailconversatie of telefoontje zijn allemaal goed! Interesse in een uitgebreide inspiratiesessie? Lees dan hier verder.

Bekijk andere inspiratie updates

Schrijf je in voor de inspiratie updates mailing!

Ontvang enkele keren per kwartaal een innoverende inspiratie update per email met gave cases, nieuwe technieken/formaten, slimme tips en nog veel meer!