Inspiratie update #12: 3D Banners, Multivideo Ads en een gave Campage landingspagina!

Inspiratie update #12: 3D Banners, Multivideo Ads en een gave Campage landingspagina!

Inspiratie update #12: 3D Banners, Multivideo Ads en een gave Campage landingspagina! 1200 700 DSlab

De tijd vliegt voorbij dit jaar en zo hebben we alweer de laatste inspiratie update van 2022 klaar staan. Ditmaal met een zeer gevarieerd aanbod aan mooie cases zoals een interactieve 3D HTML5 banner voor Mline, een prachtige multivideo ad voor National Geographic en een Duo-case met een doeltreffende Campage landingspagina voor de Energietrainer.

360 interactive 3D banner Mline

Voor een heerlijke nachtrust!

Mline had de wens om een nieuwe customizable boxspring lijn op een interactieve manier aan het licht te brengen. We besloten een 3d banner te maken waar je de boxspring en verschillende opties van alle kanten kunt bekijken. Zo wordt de gebruiker geprikkeld door de interactie om een bed samen te stellen met de uitgebreide mogelijkheden. Door de bezoeker al een aantal keuzes te laten maken geven we unieke prefill exit clicks mee zodat je perfect op de site landt.

Op dit moment zie je het bed in 3D, maar een logische volgende stap zou kunnen zijn om AR functionaliteit in te bouwen in combinatie met je smartphone. Hiermee zou je het bed in je eigen kamer kunnen plaatsen en bekijken.

Bekijk de case!

National Geographic Multivideo ad

Bekijk Europa vanaf boven!

Deze toffe Multivideo creatie bestaat uit 4 video highlights. Normaal is dit lastig met gelimiteerde bestandsgroottes van banner formats en moet je water bij de wijn doen op kwaliteit of aantal video’s. Door het gebruik van de slider die werkt op een klik kunnen we echter om het datalimiet heen en 4 video’s scherp in één banner verwerken.

Na interactie met de ads zijn ook mooie cinematische geluiden mogelijk om nóg net dat extra beetje impact te maken.

Verder is de kracht hier dat we prachtige beelden van NatGeo kunnen aanvullen door een banner te maken die hierbij past en optimaal inspeelt op de emoties van de NatGeo kijker.

Bekijk de case!

Jimmy’s Case: Minions the Rise of Gru

Vooral veel interactie met Minions!

Deze InApp / Interstitial creative trekt de aandacht met het felle artwork van de Minions. De gebruiker kan tegelijkertijd de video bekijken en door de interactieve carrousel met karakters swipen. Doordat deze InApp is in te zetten op video plekken valt deze ad extra goed op.

We hadden hiervoor beperkt materiaal, namelijk alleen de achtergrond en een grote collectie minion karakter afbeeldingen. Deze hebben we hier ingericht in een gelaagde carrousel zodat het lijkt op een groep minions. In combinatie met een Campage landingspagina zou je door kunnen pakken op meer informatie over de karakters waarmee je de aandacht nog langer vasthoudt.

Het is een unieke Interstitial geworden die zeker weten impact maakt. Met de felle kleuren en aandoenlijke karakters kan je niet anders dan even blijven hangen!

Bekijk de case!

De Energietrainer Landingspagina & HPTO – Duo-case

Verduurzamen middels een gave campagne!

In samenwerking met bovengenoemde partijen hebben we deze toffe campagne mogen ontwikkelen, bestaande uit een HPTO en een Campage landingspagina. Met een duidelijk doel voor ogen; namelijk het aanvragen van een afspraak met de Clubexpert om je huis of je voetbalclub te verduurzamen.

Middels een dynamische HPTO worden bezoekers naar de perfect matchende Campage getrokken waar ze verdere informatie over de Energietrainer krijgen. Ook is hier een unieke Flow ingebouwd waarin je in enkele stappen een afspraak kunt maken om te kijken wat verduurzaming voor jou privé of jouw voetbalclub kan betekenen!

Met voetballiefhebber John Williams als ‘De Energietrainer’ zetten we een sterke branding neer waarmee de doelgroep op de juiste manier wordt aangesproken. De Campage landingspagina is gebouwd op de toekomst en zal voor langere tijd zichtbaar zijn waarmee we zoveel mogelijk mensen willen helpen te verduurzamen.

Bekijk de case!

Meer inspiratie nodig?

Voortdurend op zoek zijn naar de laatste technieken en digitale innovaties. Dat is wat ons bij DSlab en Campage on top of our game houdt! Innovatie vinden we belangrijk omdat het ons pusht constant op zoek te blijven naar vernieuwende digitale creatives. En daar profiteert iedereen van! Bedankt voor het lezen van deze inspiratie update. Hopelijk hebben we je kunnen inspireren! Heb je vragen, aanvullingen, tips of tops: laat vooral van je horen!

Wil je samen sparren over een mogelijke opdracht, een inspiratiesessie aanvragen of heb je een andere vraag? We helpen je als creative studio graag op de manier die het fijnste werkt voor jou. Een video call, fysieke afspraak, mailconversatie of telefoontje zijn allemaal goed! Interesse in een uitgebreide inspiratiesessie? Lees dan hier verder.

Bekijk andere inspiratie updates

Schrijf je in voor de inspiratie updates mailing!

Ontvang enkele keren per kwartaal een innoverende inspiratie update per email met gave cases, nieuwe technieken/formaten, slimme tips en nog veel meer!