De tijd vliegt voorbij dit jaar en zo hebben we alweer de laatste inspiratie update van 2022 klaar staan. Ditmaal met een zeer gevarieerd aanbod aan mooie cases zoals een interactieve 3D HTML5 banner voor Mline, een prachtige multivideo ad voor National Geographic en een Duo-case met een doeltreffende Campage landingspagina voor de Energietrainer.
360 interactive 3D banner Mline
Voor een heerlijke nachtrust!
Mline had de wens om een nieuwe customizable boxspring lijn op een interactieve manier aan het licht te brengen. We besloten een 3d banner te maken waar je de boxspring en verschillende opties van alle kanten kunt bekijken. Zo wordt de gebruiker geprikkeld door de interactie om een bed samen te stellen met de uitgebreide mogelijkheden. Door de bezoeker al een aantal keuzes te laten maken geven we unieke prefill exit clicks mee zodat je perfect op de site landt.
Op dit moment zie je het bed in 3D, maar een logische volgende stap zou kunnen zijn om AR functionaliteit in te bouwen in combinatie met je smartphone. Hiermee zou je het bed in je eigen kamer kunnen plaatsen en bekijken.
National Geographic Multivideo ad
Bekijk Europa vanaf boven!
Deze toffe Multivideo creatie bestaat uit 4 video highlights. Normaal is dit lastig met gelimiteerde bestandsgroottes van banner formats en moet je water bij de wijn doen op kwaliteit of aantal video’s. Door het gebruik van de slider die werkt op een klik kunnen we echter om het datalimiet heen en 4 video’s scherp in één banner verwerken.
Na interactie met de ads zijn ook mooie cinematische geluiden mogelijk om nóg net dat extra beetje impact te maken.
Verder is de kracht hier dat we prachtige beelden van NatGeo kunnen aanvullen door een banner te maken die hierbij past en optimaal inspeelt op de emoties van de NatGeo kijker.
Jimmy’s Case: Minions the Rise of Gru
Vooral veel interactie met Minions!
Deze InApp / Interstitial creative trekt de aandacht met het felle artwork van de Minions. De gebruiker kan tegelijkertijd de video bekijken en door de interactieve carrousel met karakters swipen. Doordat deze InApp is in te zetten op video plekken valt deze ad extra goed op.
We hadden hiervoor beperkt materiaal, namelijk alleen de achtergrond en een grote collectie minion karakter afbeeldingen. Deze hebben we hier ingericht in een gelaagde carrousel zodat het lijkt op een groep minions. In combinatie met een Campage landingspagina zou je door kunnen pakken op meer informatie over de karakters waarmee je de aandacht nog langer vasthoudt.
Het is een unieke Interstitial geworden die zeker weten impact maakt. Met de felle kleuren en aandoenlijke karakters kan je niet anders dan even blijven hangen!
De Energietrainer Landingspagina & HPTO – Duo-case
Verduurzamen middels een gave campagne!
In samenwerking met bovengenoemde partijen hebben we deze toffe campagne mogen ontwikkelen, bestaande uit een HPTO en een Campage landingspagina. Met een duidelijk doel voor ogen; namelijk het aanvragen van een afspraak met de Clubexpert om je huis of je voetbalclub te verduurzamen.
Middels een dynamische HPTO worden bezoekers naar de perfect matchende Campage getrokken waar ze verdere informatie over de Energietrainer krijgen. Ook is hier een unieke Flow ingebouwd waarin je in enkele stappen een afspraak kunt maken om te kijken wat verduurzaming voor jou privé of jouw voetbalclub kan betekenen!
Met voetballiefhebber John Williams als ‘De Energietrainer’ zetten we een sterke branding neer waarmee de doelgroep op de juiste manier wordt aangesproken. De Campage landingspagina is gebouwd op de toekomst en zal voor langere tijd zichtbaar zijn waarmee we zoveel mogelijk mensen willen helpen te verduurzamen.