Wat leuk dat je een kijkje neemt op deze inspiratie pagina! De Barabassen van de creatie-afdeling hebben me voorzien van een aantal opvallende cases die hopelijk je creativiteit zullen prikkelen. Doel van deze pagina: zorgen dat jij op de hoogte bent van de mogelijkheden binnen de wereld van display zodat we samen de doelgroep kunnen blijven triggeren en alles uit je budget kunnen halen. Opvallen zit ‘m vaak in de details, die wij graag met je maken of bedenken!
360° engagement ad voorbeeld
Je kan content veel opvallender, innovatiever en interactiever aan de kijker voorschotelen dan in bijvoorbeeld een traditionele slider. Met deze banner heb je een 360° canvas waarin interactie mogelijk is, zo groot als 2 rectangles boven elkaar! Dit formaat zou als vervanger van de layer gezien kunnen worden. Gecreëerd met een 360° afbeelding of met verschillende afbeeldingen die we aan elkaar maken voor je. Met een opvallend intro en sterke eindkaart (met passende CTA’s) is deze banner helemaal af. Inzetbaar voor zowel desktop als mobile. Op mobile is deze ad zelfs te koppelen aan de gyrometer!
Mogelijke toepassingen
- nieuwe productlijn communiceren met meerdere producten in 1 banner
- 3D beleving mogelijk
- gebruik het 360° materiaal dat toch al gemaakt is, van bijvoorbeeld een interieur van een hotelkamer tot nieuwe auto.
- met interactieve/animerende elementen kunnen wij vervolgens bepaalde onderdelen van het 360° canvas extra laten opvallen.
- ook andere vormen dan een 360° cirkel mogelijk. Een drie- of vijfhoek is geen enkel probleem.
Met ons een 360° video ad maken? Wij gaan de uitdaging graag aan!
De perfecte mouse-over maakt je banner!
Verras je doelgroep met een relevant mouse-over effect dat perfect matched met je boodschap. Ter illustratie heb ik een werkende preview bijgevoegd van een video-banner die we voor de film Flatliners gemaakt hebben. Wanneer de eindkaart in beeld komt wordt het mouse-over effect actief dat de banner er echt uit laat springen wanneer de muis de banner raakt (see for yourself!) Leuk weetje: dit effect blijft ‘oneindig’ actief en is niet gebonden aan een maximum aantal loops of seconden. Deze functionaliteit vergroot dus de tijd waarin de banner meer impact kan maken op de kijker en de aandacht kan grijpen.
Mogelijke toepassingen
- Effect kan voor de gehele banner gelden maar is ook standaard te maken voor een zeer specifiek gebied, bijvoorbeeld je logo (mogelijk als onderdeel van een ‘banner-huisstijl’ die wij voor je kunnen ontwikkelen)
- CTA met korting kan optellen naar het gewenste % korting
- countdown kan aftellen naar gewenste aantal dagen dat nog over is
- mogelijkheid om een extra boodschap in de banner te schieten.
- outline van je banner kan shrinken/vervormen om het ritme van de bass aan te geven die onder de video zit die nog gemute is.
Vervorm de inhoud van je banner en val (relevant) op!
Deze campagne voor Antman and the Wasp valt op door het slim (en relevant) toepassen van een vervorm effect van de banner-inhoud (in dit geval verkleinen). Vervorming middels animatie kan simpelweg je boodschap extreem versterken, begrijpelijk maken en visueel maken voor de kijker. Een uitleg middels woorden of afbeeldingen heeft simpelweg minder impact dan wanneer animatie gebruikt wordt.
Vervorming kan zowel voor de gehele banner als voor specifieke elementen in de banner ingezet worden. Zowel op basis van interactie als automatisch in de banner in te bouwen.
Mogelijke toepassingen
- Before and after effect. In een banner voor een wasmachine kan de CTA bijvoorbeeld middels een draaikolk vervormen van visueel “smerig” naar een extreem schone boodschap.
- Interieur/exterieur van een auto dat aanpast bij keuze voor een extra pakket.
- Kies je hoeveelheid calorieën die maximaal in een flesje drinken mag zitten het het flesje vervormd naar de perfecte soort voor jou.
- Foto’s met of zonder “die nieuwe lens” waardoor het beeld net wat scherper wordt, of hetzelfde principe toepassen op de nieuwe collectie brillen.
- de nieuwe Swiffer: vieze laag ligt over de banner en door interactie is die hele laag van de banner te halen.
Animated HPTO met marginaal materiaal
Wil je echt impact maken, ga dan voor de Animated HPTO! Een gebrek aan materiaal hoeft in ieder geval geen excuus zijn. Zoals je aan het voorbeeld kan zien heeft onze creatie afdeling aan een logo, lettertype en kwalitatieve afbeelding vaak al genoeg om een opvallende en scalable HPTO te maken met mouse-over elementen. De HPTO zal geen prijzen winnen maar zo hoef je lang niet altijd fors te investeren in de ontwikkeling van premium assets. Een Animated HPTO is dus eerder mogelijk dan je misschien zou denken waardoor het maken van meer visuele impact eerder mogelijk is.
Mogelijke toepassingen
- ook in andere formaten dan een HPTO uit te werken
- trek subtiel de aandacht van de kijker middels animatie, beweging trekt de aandacht
- perfect als eerste stap richting adverteren middels Rich Media.
- verras een klant of manager met een next level creatie met dezelfde assets.