3D elementen verwerken in 3D Rich Media banners? Dat kan zeker!
Wat ontwikkelt de techniek zich toch snel. Waar een banner voorheen slechts een stilstaand plaatje was, is er tegenwoordig zoveel meer mogelijk. Video, animatie en interactie waren we al heer en meester, maar nu hebben we ons ook verdiept in de toevoeging van 3D-toepassingen wat zorgt voor te gekke 3D Rich Media Banners. Hiermee openen we een deur naar next level mogelijkheden om jouw product nog tastbaarder te maken. Het is uniek en het ontwerp springt er letterlijk uit in het online banner landschap. Daarnaast creëer je met deze 360 graden interactieve banners, extra interactie waardoor engagement met het merk sterk zal stijgen.
Laat je hieronder inspireren over drie mogelijkheden waar wij onlangs al mee hebben gewerkt.
360 view van een product
Een mooie mijlpaal! We waren al aan het pionieren met deze techniek, maar we hebben hem onlangs ook al mogen inzetten voor een campagne voor Mline. Deze 360 graden interactieve banners zijn groot favoriet.
Hoe werkt het?
- Gebruik je muis of vinger om het product van alle kanten te bekijken
- Creëer de ultieme online shopping-experience door het product uit de banner te laten komen en de bezoeker het te laten bekijken net zoals in de winkel
- Zoom in en uit om het product nóg beter te bekijken
- Extra leuk is wanneer een product meerdere kleuren heeft en ook hiertussen geschakeld kan worden, zoals in dit geval bij de matrassen
Maar hoe zit dat dan met de maximale bestandsgrootte, dat haal je toch nooit?
In tegendeel! Doordat we werken met interactie, worden de andere formaten en kleuren pas geladen wanneer de kijker deze selecteert. Hiermee kunnen we (bij Weborama) de maximale bestandsgrootte verlengen tot maar liefst 25MB!
Ook bij Google DV360 is het mogelijk deze interactie toe te voegen, voor GDN Google banners met een maximaal geheugen van 150kb kunnen we werken met 1 object die op 360 graden te bewonderen is. Deze 3D online HTML5 banners zijn helemaal geen slecht idee dus!
3D objecten met Augmented Reality in 3D banners
AR maakt het mogelijk om jouw product of dienst te showen in real life. Door via de 3D Rich Media banners je smartphone-camera te openen en hier vervolgens mee te richten op de juiste aanrakingspunten kan je letterlijk om het product heen lopen en het zo van alle kanten bekijken. Hoe gaaf is dat!
360 banners: rondkijken in een 3D omgeving
Soms wil je de kijker vanaf zijn PC of mobiel meenemen en de echte wereld laten ontdekken. Met deze techniek in de 3D online HTML5 banners, neemt de kijker een duik in de realiteit die jij hem of haar wilt laten zien. Het werkt heel simpel:
- Gebruik je muis of vinger om rond te kijken in de 3D rich media banners
- We kunnen de omgeving uitbreiden met hotspots die extra informatie geven over bepaalde elementen
- Naast hotspots kunnen we deze opzet natuurlijk ook gebruiken als een advergame; de nieuwsgierigheid van de kijker wordt uitgedaagd echt op zoek te gaan naar bijvoorbeeld verstopte elementen in de ruimte
Naast een 3D object tentoon te stellen kun je je doelgroep dus ook meenemen in een omgeving naar keuze. Perfect voor het showen van een interieur, het tentoonstellingen van objecten in jouw eigen omgeving, of een nieuwe wereld in een attractiepark. 360 graden interactieve banners zijn ontzettend breed inzetbaar.