Nu het jaar aan zijn einde begint te lopen en we ons allemaal langzaam voorbereiden op de welverdiende rust van de feestdagen, is het tijd voor de allerlaatste inspiratie update van het jaar. Dus pak er een lekkere kop warme chocolademelk bij en ga er eens goed voor zitten want we hebben weer veel te vertellen! ☕
In deze inspiratie update bespreken we weer een aantal leuke onderwerpen. We inspireren je met nieuwe Weborama Rich media banners, en we kijken naar de kracht van interactie en video gebundeld. Daarnaast delen we een paar mooie cases die helemaal bij de tijd van het jaar passen, namelijk de leukste sint- of kerstcadeaus voor de kids! En natuurlijk sluiten we het jaar én deze update in stijl af. 🥂
Dus ben je klaar om helemaal geïnspireerd en vol ideeën het nieuwe jaar in te gaan? Lees dan snel verder 👇
Weborama IAB banners en Rich Media banners
Als je een beetje bekend bent binnen de online advertising branche, zul je ongetwijfeld eens van Weborama hebben gehoord. Kort samengevat is Weborama dé partner voor adverteren bij premium publishers in Nederland en België. Met hun eigen Rich Media technologie breng jij online adverteren naar een nog hoger niveau!
DSlab mag zichzelf een van de grote onafhankelijke bedrijven noemen, die gespecialiseerd is in de productie van Weborama banners. Onze relatie met Weborama is zeer goed, wat voor zowel ons, als voor onze klanten voor veel voordelen zorgt. We hebben erg korte lijntjes lopen waardoor we snel kunnen leveren, problemen binnen no-time zijn opgelost en wij altijd de juiste contactpersonen voor je hebben.
Het zal je dan ook niks verbazen dat wij al ontelbaar veel Weborama creaties hebben ontwikkeld. Van de bekende IAB sets tot unieke formaten zoals een Cross Device Takeover, Mobile Portrait of Framescroller. En met sommige creaties hebben wij zelfs al hele mooie Weborama awards gewonnen, zo wonnen we in 2021 nog de Creative Agency of the Year award! 🏆
Ben je benieuwd wat voor gave Weborama banners wij allemaal al hebben gemaakt? Of wil je graag meer weten over onze samenwerking met Weborama? Op deze nieuwe expertise pagina vind je alle informatie die je nodig hebt! 👇
Interactieve video ads
Interaction does the job! Je geeft de doelgroep het idee dat zij in controle zijn terwijl ze eigenlijk gewoon bezig zijn met jouw product of merk. En dat is precies hoe goed adverteren werkt. 😁
Dus waarom combineren we die interactie niet met andere impactvolle content zoals video? Een video ad met interactieve mogelijkheden, een formaat met dubbele voordelen als je het ons vraagt. Want reken maar dat deze creatie opvalt, je engagement verhoogt en zorgt voor een hogere conversie!
Interacties in een video advertentie kunnen zo groot of klein zijn als je zelf wilt. Er kan gewerkt worden met een cliffhanger moment of laat je doelgroep het vervolg van de video bepalen door ze meerdere keuzeopties voor te leggen. Waar je ook voor gaat, je laat de doelgroep beslissen en dat werkt.
Bij DSlab ontwikkelen we heel veel verschillende soorten interactieve video advertenties. We werken met verschillende technieken, afhankelijk van het platform waarop jouw ad gaat draaien. Denk aan een VPAID of SIDIM video, maar ook Rich Media banners of Social Media ads kunnen worden opgemaakt als interactieve videoformaten.
Op onze vernieuwde website pagina gaan we dieper in op deze verschillende formaten, wat ze zijn en wat er allemaal mogelijk is. Ook laten we je uiteraard een aantal mooie voorbeelden zien uit ons portfolio!
Unieke Rich Media bannersets voor Ravensburger
Het is dé tijd voor speelgoed ads, en dat hebben we gemerkt! Voor Ravensburger hebben we een groot aantal mooie Rich Media banners mogen opmaken voor puzzels, speelgoed en creatieve schildersets. Hieronder lichten we twee creaties uit die goed opvallen omdat we er een unieke twist aan hebben meegegeven! 🤩
Rich Media banners met uniek 3D effect
Deze banner is een prachtig voorbeeld van hoe je op een speelse en interactieve manier een video-intro kunt starten. Met de soepele overgang van intro naar eindkaart, springt deze advertentie er echt uit! 🌟
In deze advertentie wordt de controle volledig bij de gebruiker gelegd, en dat heeft heel veel voordelen! Als eerste wordt er uitgelokt om de interactie aan te gaan, waardoor het engagement omhoog gaat. De actieve betrokkenheid zorgt, zoals hierboven al benoemd, voor een hogere conversie!
Ten tweede start de video echt pas op het moment dat de gebruiker er klaar voor is. Zo weet je zeker dat er niks van de video gemist wordt omdat de gebruiker bijvoorbeeld (nog) niet aan het opletten was. Je kunt er volledig vanuit gaan dat de gebruiker na een druk op de knop, de volle aandacht bij de advertentie heeft liggen.
En uiteraard past het allemaal perfect binnen de jungle-huisstijl van het merk en komen alle belangrijke elementen erin terug. Zowel de knikkers als de houten bouwblokken zijn terug te zien in de video. Opg 🏗
En dat maakt hem uniek in zijn soort, een interactieve set met veel bewegend beeld, video en een prachtige presentatie van het product. Opvallen doet ‘ie dus zeker. 😎
Rich Media Ad met opvallende onthulling
De tweede bannerset die we voor Ravensburger hebben opgemaakt is deze voor CreArt. Een creatieve verfset met heel veel kleur! We hebben het product weten te promoten met een opvallend onthullingseffect. 🎨
De banners openen met het beeld van een nog niet ingekleurde kleurplaat. Door met de muis (oftewel, de kwast) over de kleurplaat heen te bewegen, krijgt hij langzaam kleur. Een mooi effect dat reageert op muisbeweging en waardoor de controle wederom bij de gebruiker komt te liggen. Dit type Rich Media advertentie schalen we tussen een interactieve banner en een advergame.
Een onthullings techniek zoals deze is er eentje die in heel veel banner creaties ingezet kan worden. Heb je bijvoorbeeld een product of dienst met een duidelijke voor en na, dan kan een onthullingseffect dat heel mooi overbrengen.
In combinatie met video is het een hele sterke ad. De interactie zorgt voor betrokkenheid terwijl de video meer toelichting geeft op het product en zorgt dat de banner goed opvalt.
Al met al, weer een gave creatie die zeker een plekje in ons portfolio verdient. Vooral omdat het effect op zoveel verschillende manieren toegepast kan worden. 😁
Wist je dat…? Wij al meer dan 1000 campagnes hebben gevuld?
Dat we de tel zo lang hebben bijgehouden verbaasd ons ook, maar het is toch echt waar! We hebben al meer dan 1000 campagnes voorzien van de meest impactvolle, creatieve en innovatieve creatives! 🥳
Dat is toch een prachtig getal om 2023 mee af te sluiten?
We zijn super trots dat we de afgelopen jaren zo ontzettend veel gave creaties hebben mogen bedenken, ontwerpen en uitwerken voor al onze klanten. En elke dag komen er nog meer leuke projecten, klanten en nieuwe formaten en ontwikkelingen bij.
Op naar nog veel meer te gekke campagnes! 😁
En nu op naar 2024!
Nog maar even en dan knallen we het nieuwe jaar alweer in. 2024, wat vliegt de tijd! 🎇
Namens het hele team van DSlab wensen wij je fantastische feestdagen en heel gelukkig, inspirerend en creatief 2024 toe! We willen je bedanken voor de fijne samenwerking van het afgelopen jaar en de mooie projecten die we (samen) hebben mogen opzetten.
Wij hebben in 2023 weer veel geleerd en ons ontwikkeld in verschillende nieuwe technieken en innovatieve ideeën. Want met de massale en publieke opkomst van AI, nieuwe regels en wetgevingen rondom adverteren en het wegvallen en opkomen van verschillende bannerformaten, hebben wij wel geleerd om snel te schakelen en anticiperen!
Fijne dagen en ook in 2024 staan wij weer frisse energie voor jullie klaar om mee te helpen met nieuwe campagnes 🥂
Jouw impactvolle campagne door DSlab laten maken?
Benieuwd wat wij voor je kunnen betekenen? Of op zoek naar écht persoonlijk advies voor jouw HTML5 banners campagne?
Plan een gratis (online) inspiratie sessie in, dan brainstormen we samen verder over de vele mogelijkheden van impactvol adverteren!
En dat was hem dan alweer voor vandaag. Het was weer een flinke bak informatie en inspiratie! Wij hopen je weer wat frisse ideeën mee te hebben gegeven voor jouw volgende campagne. En wie weet vind je jouw unieke advertentie de volgende keer terug in onze inspiratie update. 😁
Tot snel 👋