Professionele LinkedIn advertenties laten maken

Als je professionele contacten wilt leggen dan ben je hoogstwaarschijnlijk te vinden op LinkedIn. Het is de plek om zakelijke contacten te leggen of personeel te werven. Als creatief bureau snappen we hoe belangrijk het is om op te vallen tussen alle advertenties en helpen je daarom graag met het creëren van effectieve LinkedIn advertenties.

Voordelen van adverteren op LinkedIn

Professionele doelgroep
LinkedIn is een platform waar vooral content gedeeld wordt over professionele zaken en diensten. Als je met jouw Linkedin advertenties campagne een professionele doelgroep wil bereiken, bijvoorbeeld om een vacature, event of professionele dienst te promoten, is LinkedIn uiterst geschikt.

Specifiek targeten
LinkedIn biedt verschillende opties om binnen het professionele gebied je doelgroep nog meer toe te spitsen. Hierdoor kan je er als adverteerder voor zorgen dat je investering in de LinkedIn advertenties ook echt tot zijn recht komt bij de juiste gebruikers.

Visueel versterken
Een perfecte manier om je advertentie uit te laten springen tussen alle andere ads is om je tekstuele ad te versterken met een krachtige visual. We helpen je graag met het ontwikkelen hiervan. Dit kan zowel statisch als video zijn.

Doelstelling LinkedIn advertenties

Er zijn bij LinkedIn advertenties verschillende mogelijkheden om jouw specifieke doelstelling te versterken. Een LinkedIn video advertentie waarin je jouw brand highlight is bijvoorbeeld uiterst geschikt voor awareness en branding. Wil je meer focussen op traffic en conversie, ga dan voor een creative die meer focust op het showcasen van wat jouw merk of product te bieden heeft, en maak de ad helemaal af door gebruik te maken van een custom LinkedIn button.

85/100
Awareness & branding
80/100
Traffic & conversie
70/100
Interactie & engagement

Voor welke doelgroep zijn LinkedIn advertenties?

LinkedIn is een sociaal netwerk dat gericht is op professionals en zakelijke gebruikers. Dit maakt LinkedIn geschikt voor bedrijven die zich richten op professionals in bepaalde branches. Denk bijvoorbeeld aan bedrijven die zoeken naar nieuw personeel of bedrijven die hun professionele dienst willen aanbieden aan personeel van bepaalde branches. LinkedIn biedt daarnaast genoeg advertentie mogelijkheden om een specifieke branche of doelgroep te targeten.

Als je je met jouw campagne meer wilt richten op de consumentenbranche, raden wij aan om te kijken naar de andere social media advertenties die wij als creatief bureau ontwikkelen.

LinkedIn advertentie formaten en creatieve mogelijkheden

Een LinkedIn gebruiker ziet op het platform talloze verschillende posts langskomen. Hoe val je daar tussen op? Ons creatie team staat voor je klaar om de best mogelijke creaties te ontwikkelen voor jouw volgende campagne, voor extra impact. Hierbij kunnen we invulling geven aan elk formaat dat LinkedIn biedt.

Linked advertenties voorbeeld (static post image)

LinkedIn image advertenties

Op LinkedIn kun je met een afbeelding adverteren met de verhoudingen 1.91×1 of 1×1. De verhouding 1×1.91 is ook mogelijk, maar alleen op mobiel, dus houd daar rekening mee. Wanneer een advertentie op een organische manier wordt gedeeld, worden vierkante afbeeldingen soms bijgesneden.

LinkedIn video advertenties

Video is een impactvolle manier om te adverteren op LinkedIn. Het kan de verhouding 1×1, 9×16 of 16×9 hebben. Bij een video kan je ook een custom thumbnail gebruiken, en we raden aan om dat ook te doen. Zo weet je zeker dat de thumbnail die je doelgroep ziet al meteen aanspreekt.

LinkedIn advertenties carrousel ad voorbeeld

LinkedIn carrousel advertenties

Bij dit type LinkedIn advertenties maak je gebruik van twee tot tien carrousel kaarten. Deze kaarten kunnen op dit moment alleen afbeeldingen zijn, video’s zijn dus helaas nog niet mogelijk bij dit advertentietype. Bij elke afbeelding kan een andere exit URL geplaatst worden.

Tips om een goede LinkedIn advertentie te maken

Timing van communicatie in LinkedIn video’s

De social media wereld beweegt snel, en de aandachtsboog van gebruikers is korter dan ooit tevoren. Het is daarom van groot belang om de belangrijkste informatie in LinkedIn advertenties snel en duidelijk te communiceren. Of het nu gaat om LinkedIn-gebruikers of gebruikers van andere social media platforms, we zorgen er altijd voor dat alle belangrijke elementen, zoals het logo en CTA, snel in beeld zijn. Zo kunnen we er zeker van zijn dat de kernboodschap over wordt gebracht, ongeacht hoe snel gebruikers door de content heen scrollen.

Audio in LinkedIn video advertenties

Geluid en beeld vormen samen een krachtige combinatie om je boodschap over te brengen aan je doelgroep. Daarom raden we aan om audio toe te voegen aan je Linkedin video’s, als er audio beschikbaar is. Om er zeker van te zijn dat je boodschap bij iedereen van je doelgroep aankomt, raden wij ook altijd aan om ondertiteling toe te voegen als er gesproken tekst in je audio voorkomt.

LinkedIn ads afmetingen, safe zones en specificaties

Je kunt op LinkedIn kiezen uit verschillende advertentie types, zoals video of image ads, elk met eigen afmetingen en specificaties. Sommige advertenties worden bij bepaalde omstandigheden een stukje afgesneden, waardoor we soms ook te maken hebben met safezones. We zorgen ervoor dat we altijd op de hoogte zijn van de laatste veranderingen rondom LinkedIn advertenties, zodat we altijd optimale advertenties kunnen maken van de formaten die jij wilt inzetten.

Creatief bureau voor LinkedIn advertenties en campagne creatie

Wat je van DSlab kan verwachten

  • Bij ons kun je terecht voor het bedenken, ontwerpen en ontwikkelen van LinkedIn advertenties voor alle andere social media advertenties. Onze ontwerpers zijn experts in het creëren van advertenties in elk formaat, elke lengte en met elke invulling. Of je nu statische of videoadvertenties wilt, wij zorgen ervoor dat jouw boodschap optimaal wordt overgebracht naar je doelgroep.

  • De social media wereld is continu aan het veranderen, met regelmatig veranderende formaten en safe zones als gevolg. Onze social media experts zijn altijd op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen op het gebied van social media, waardoor wij in staat zijn om altijd effectieve en optimale social ads te creëren.

  • Heb je een campagne die bestaat uit meerdere soorten creatives? Wij beschikken over de kennis en ervaring op veel verschillende platforms. Van social advertenties tot digital out of home en van (elk formaat) online banner tot campagne landingspagina’s. Hierdoor zorgen wij ervoor dat alle onderdelen van je campagne consistent in dezelfde stijl worden neergezet.

  • Als je echt wilt opvallen op LinkedIn dan ga je voor een video advertentie. Heb je geen videomateriaal tot je beschikking? Geen probleem! Zelfs zonder videomateriaal kun je bij ons een video laten maken, omdat wij ervaring hebben in het animeren van statische onderdelen om zo een video te ontwikkelen.

Welke assets heb ik nodig voor LinkedIn advertenties?

Er is een kans dat de afmetingen van de LinkedIn advertenties waarmee je wilt adverteren, niet overeenkomen met de afmetingen van het materiaal dat je beschikbaar hebt. Wij zijn ervaren in het omzetten van elk formaat materiaal naar elk soort advertentie. Zelfs als je een LinkedIn video ad wilt inzetten, maar je hebt geen videomateriaal, kunnen wij dit voor je regelen door statische onderdelen te animeren. Hierbij zorgen we er altijd voor dat onze creaties overeenkomen met de laatste specificaties van de advertenties. Het is wel zo dat de kwaliteit van de LinkedIn advertenties kan toenemen afhankelijk van de kwaliteit en hoeveelheid materiaal dat aangeleverd wordt.

Wat kost een LinkedIn advertentie laten maken?

Een LinkedIn video advertentie laten maken kost je gemiddeld tussen de € 240,00 en € 840,00 geheel afhankelijk van de lengte van de video, wat voor type video jullie willen en welk materiaal jullie aanleveren. Wanneer we een reeds bestaande video van dezelfde lengte moeten ombouwen naar een LinkedIn variant met een overlay van communicatie en een eindkaart kost dat natuurlijk minder productietijd dan dat we zelf de gehele video (animatie) moeten ontwikkelen. Natuurlijk kunnen we je ook helpen met statische afbeeldingen of bijvoorbeeld caroussel images. Hiervan liggen de prijzen natuurlijk een stuk lager dan bij video creaties.
Weet dat hoe completer het materiaal of hoe dichterbij het aangeleverde materiaal al bij het eindresultaat komt hoe lager de prijs zal zijn. Daarnaast krijgt iedere nieuwe klant een welkomstkorting.

Hoe lang duurt het om LinkedIn advertenties te maken?

LinkedIn advertenties laten maken kost gemiddeld 5 werkdagen (in spoedsituaties kan het soms zelfs in 2 werkdagen) vanaf het moment dat de offerte getekend is, de materialen bij ons binnen zijn en de briefing helder is. Bij statische advertenties kan het vaak sneller dan 5 werkdagen. De exacte duur hangt o.a. af van welke materialen wij vanuit jullie ontvangen en wat ons team van specialisten moet maken. We werken met een design/conceptfase met tussentijdse goedkeuring en uitwerkfase waarin we de definitieve creative(s) bouwen.

Bosse Zaal account manager bij creatief bureau DSlab

Bosse Zaal
Product expert & Account Manager

Brainstorm of offerte?

Laat ons creatief bureau helpen jouw product of merk met impact aan je doelgroep te laten zien. Wil je samen sparren over een mogelijke opdracht, heb je een dosis inspiratie nodig of wil je direct een offerte? Bosse helpt je graag op de manier die het fijnste werkt voor jou. Een video call, fysieke afspraak, mailconversatie of telefoontje zijn allemaal goed!

Schrijf je in voor de inspiratie updates mailing!

Ontvang enkele keren per kwartaal een innoverende inspiratie update per email met gave cases, nieuwe technieken/formaten, slimme tips en nog veel meer!