Wat zijn Programmatic banners?
Rich Media is een verzamelnaam voor een bepaald type content in een HTML5 banner. Waar IAB banners vaak alleen afbeeldingen, teksten en animaties mogen hebben kun je met Rich Media interactie toevoegen, video(s) afspelen, dynamische content laten zien en nog veel meer. De veel gemaakte fout dat IAB banners nooit Rich Media kunnen zijn zien we vaak. Met systemen van bijvoorbeeld Weborama, Adform, Google DV360 kun je Rich Media content verwerken in IAB bannerformaten. Zie Rich Media dus meer als specificaties voor een bannerformaat die ruimer zijn dan de standaard.
Door onze liefde voor interactie en video gecombineerd met onze jarenlange ervaring in banner productie ontwikkelen wij Rich Media banners als geen ander met de perfecte prijs kwaliteit verhouding. Welk formaat je ook nodig hebt en welke Rich Media technieken gebruikt moeten worden, wij kunnen deze banner(sets) voor je ontwikkelen. Bekijk hieronder al enkele gave mogelijkheden.
Programmatic Rich Media en IAB banners
Programmatic banners saai en basic? Zeker niet! Ook programmatic IAB banners en Rich Media banners kunnen wij opvallend, innovatief en effectief maken. Ook onder de 150kb kan DSlab unieke en creatieve banners maken waarin meer mogelijk is dan je denkt! Door veel ervaring en creatief denken weten we altijd iets gaafs neer te zetten voor jouw volgende campagne.
Programmatic adverteren kan tegenwoordig met elk type banner. Bekijk deze case!
Zelfs interactie, video en dynamische content is mogelijk met programmatic campagnes
Video, interactie en dynamische Programmatic banners
Vaak wordt gedacht dat je via programmatic buying alleen maar statische of basic animerende banners kan inzetten maar dat is niet het geval! Steeds mee DSP’s staan Rich Media toe en daarmee ook video, interactie en dynamische content. Met deze features geef je jouw programmatic campagnes een flinke boost in resultaat door de grotere impact, personalisatie en mogelijkheid tot engagement.
Programmatic Page TakeOvers
Tot grote blijdschap van DSlab komen er steeds meer partijen die programmatic Page Takeovers of skins aanbieden. Hiermee wordt het inzetten van een takeover vele malen aantrekkelijker, omdat je deze niet meer direct bij een publisher of netwerk hoeft in te kopen. De investering om een page takeover te laten ontwikkelen wordt interessanter en de inzet van de takeovers is vaak ook nog goedkoper! Double win!
Het stopt ook nog eens niet bij statische takeovers. Nee je kunt vaak animerende en soms zelf interactieve en video takeovers programmatic inkopen.
Je leest het goed! Zelfs takeovers zijn programmatic in te zetten!
Programmatic banner formaten 2024
Net als bij dynamische en interactieve banners zijn er geen specifieke formaten voor programmatic banners. Zoals bovenaan de pagina al beschreven gaat het bij programmatic advertising vooral om de manier van het inkopen van advertentieruimte. In feite zijn alle IAB formaten in te zetten en ook op steeds meer plekken Rich Media banners en zelfs Page Takeovers zoals de Automated Page Takeover oplossing van Weborama via IMPACT.
Bespaar niet op programmatic banners
Dat je via programmatic marketing je CPA (Cost Per Acquisition) flink omlaag kan halen wil niet zeggen dat je display banners ook goedkoper moeten zijn. Waar programmatic zorgt voor scherpe tarieven voor de inzet kun je met goede banners óók nog eens een hogere CTR / conversie behalen = win win.
Zie een goede set programmatic banners als het type autoband onder je Ferrari. Met een dunne en goedkope band kun je nooit het maximale uit je Ferrari halen. De investering in goede banners zorgt ervoor dat je volledige campagne investering meer waard wordt.
Online banners voor iedere DSP
Wij kunnen online display banners ontwikkelen voor iedere DSP zowel nationaal als internationaal die jij gebruikt. Per systeem zijn de specificaties soms anders dus mocht je meerdere systemen gebruiken geef dat dan wel vooraf aan zodat we verschillende versies van jouw banners kunnen opleveren.