Info & formaten
Creatie voor: NPO
Project: FUNX Dixte
Formaten: IAB Bannerset, Page Takeover
Opdrachtomschrijving:
FunX is dé radiozender voor jongeren, van HipHop tot Dance en van R&B tot Reggae, er is voor iedereen wel wat. In de vroege zomermaanden staat de zender altijd in het teken de DiXte 1000, een programma waarin luisteraars kunnen stemmen op hun favoriete artiest.
Hiervoor hebben wij diverse Rich Media banners opgemaakt, verdeeld over twee fases. Voor beide fases zijn twee Mobile Banners en een HPTO opgemaakt. In de eerste fase wordt de bezoeker actief uitgedaagd om te stemmen op zijn favoriete artiest. Dit kan door te klikken of tikken op een van de video’s.
In de tweede fase is een Live Radio tracker ingebouwd zodat de bezoeker in de banner kan zien wat er op dit moment op de radio te horen is. Deze techniek zorgt ervoor dat er altijd, real-time, de juiste info in de banner verschijnt zonder dat daar zelf nog iets aan gedaan hoeft te worden. Een hele gave en vooral handige techniek die op veel verschillende manieren toe te passen is.
Alle creaties zijn opgemaakt in de herkenbare huisstijl van FunX met veel roze en paars. Door de opvallende knoppen wordt er veel traffic naar de landingspagina gegenereerd. De verschillende (mouse-over) animaties maken het dynamische bannerset die goed opvalt tussen de rest!
Wil jij ook zo’n vette Rich Media set? Neem dan contact met ons op!