Disney – Wish

Info & formaten

Creatie voor: Disney
Project: Wish
Formaten: HPTO, Spotify Homepage Takeover, DOOH, Rich Media, IAB Banner, Tiktok video, Skinned Video

Opdrachtomschrijving
Voor deze nieuwe animatiefilm van Disney hebben wij een flinke set aan banners en creaties op mogen maken. Met een aantal karakteristieke figuren in de hoofdrol wisten wij er een toffe set van te maken die zeker uitnodigt tot het kijken van deze bioscoopfilm.

De campagne beslaat een breed scala aan formaten, waaronder een HPTO, verschillende DOOH formaten en video creatives. We maken volop gebruik van alpha video materiaal, oftewel, video beelden met een transparante achtergrond. Hierdoor creëren we een opvallend effect waarbij de verschillende karakters echt de banners in springen of door de banners heen bewegen.

In de HPTO hebben we deze beelden over laten lopen in de skins waardoor het een doorlopende video is geworden. Hierna volgt de eindkaart waarbij de slechterik van de film centraal in het billboard is geplaatst. Bij mouse-over effecten ontstaat een glow die doorloopt in de skins, wat voor een extra sensatie zorgt.

De DOOH-uitingen zijn veelzijdig en tonen hetzelfde videomateriaal als de banners. Ook hebben we een speciale Ziggo Dome creatie opgemaakt die tevens fragmenten uit de film vertoont. In de IAB Banners komt de geanimeerde keyart tot leven, met verschillende invullingen afhankelijk van het formaat.

Op TikTok bieden we een interactieve ervaring met een zogeheten Story selection, hierin kunnen gebruikers het vervolg van de video kiezen. Dit zorgt voor meer betrokkenheid vanuit de doelgroep.

Wil jij ook zo’n grote en betoverende campagne? Neem dan met ons contact op!

Bosse Zaal account manager bij creative studio DSlab

Bosse Zaal
Product expert & Account Manager

Brainstorm of inspiratiesessie?

Wil je samen sparren over een mogelijke opdracht, heb je een dosis inspiratie nodig of heb je een vraag? We helpen je als creative studio graag op de manier die het fijnste werkt voor jou. Een video call, fysieke afspraak, mailconversatie of telefoontje zijn allemaal goed! Interesse in een uitgebreide inspiratiesessie? Lees dan hier verder.

Weet je al wat je wil? Neem dan contact op om een offerte op te vragen! Als nieuwe klant krijg je bij ons altijd een welkomstkorting, omdat wij overtuigd zijn dat wij na de eerste succesvolle campagne samen blijven werken!

Schrijf je in voor de inspiratie updates mailing!

Ontvang enkele keren per kwartaal een innoverende inspiratie update per email met gave cases, nieuwe technieken/formaten, slimme tips en nog veel meer!