Basic Banner vs de DSlab standaard

Basic Banner vs de DSlab standaard

Basic Banner vs de DSlab standaard 1200 630 DSlab

De DSlab standaard vs Basic banners

Wie het maximale uit zijn campagne wil halen raden we altijd te gaan voor onze premium standaard, maar wanneer er een keer weinig tijd of budget beschikbaar kunnen we ook basic banners ontwikkelen tegen een scherper tarief. Basic banners betekend echter ook dat er gelimiteerde invulling mogelijk is zoals hieronder te zien is in de vergelijkingstabel:
Basic banners
DSlab standaard banners
Zeer korte animatie duur
Langere animatie duur = je valt langer op
Basic animaties
Uitgebreide (video) animaties = het kwaliteitsgevoel van je banners gaat omhoog
Maximaal 1 scene of een fading slideshow
Meerdere scenes = een uitgebreidere boodschap is mogelijk
Uitgebreide mouseover animaties = extra opvallend wanneer de kijker (per ongeluk) over de ad beweegt
Automatische ongoing animaties = zo blijft de ad ook na langere tijd opvallen en om aandacht vragen
Interactie mogelijk = maximale engagement met je doelgroep
Opvallende custom intro animatie mogelijk = direct de aandacht van de doelgroep pakken
Hieronder vind je een aantal voorbeelden van basic banners en de DSlab standaard banners, om de verschillen visueel te laten zien.

Basic banner

DSlab standaard

Basic banner

DSlab standaard

De DSlab standaard vs Basic banners

Zie een goede set banners als het type autoband onder je Ferrari. Met een dunne en goedkope band kun je nooit het maximale uit je Ferrari halen. De investering in kwalitatieve banners zorgt hiermee dat je volledige campagne budget meer waard wordt.

We zien regelmatig een totaal verkeerde verhouding in creatie budget en advertentiebudget. Vaak wordt kortzichtig gedacht; we moeten zoveel mogelijk advertentiebudget hebben dus creatie houden we zo goedkoop mogelijk, maar dat noemen wij “de plank mis slaan”! Een investering in goede banners zorgt niet alleen dat je merk/product/dienst de professionele en kwalitatieve uitstraling krijgt die het verdient, maar over het algemeen is het resultaat ook beter wat zorgt dat je gehele advertentiebudget al snel meer waard wordt!

Hieronder een rekenvoorbeeld:

Campagne budgetCreatie budgetAdvertentie budgetImpressiesEngagementCTRClicks
€ 5.000€ 250€ 4.750475.0005%1,00 %4750
€ 5.000€ 500€ 4.500450.0007%1,20 %5400

Op mobiel? Scroll de tabel ook naar rechts 🙂

Linda Mellink
Digital Creative Manager

Meer vragen of kunnen we je ergens mee helpen?

We helpen je graag met vragen, maar ook om te sparren over je volgende campagne! We helpen je als creative studio graag op de manier die het fijnste werkt voor jou. Een video call, fysieke afspraak, mailconversatie of telefoontje zijn allemaal goed!

Weet je al wat je wil? Neem dan contact op om een offerte op te vragen! Als nieuwe partner krijg je bij ons altijd een welkomstkorting, omdat wij overtuigd zijn dat wij na de eerste succesvolle campagne samen blijven werken!

Schrijf je in voor de inspiratie updates mailing!

Ontvang enkele keren per kwartaal een innoverende inspiratie update per email met gave cases, nieuwe technieken/formaten, slimme tips en nog veel meer!