De DSlab standaard vs Basic banners
Wie het maximale uit zijn campagne wil halen raden we altijd te gaan voor onze premium standaard, maar wanneer er een keer weinig tijd of budget beschikbaar kunnen we ook basic banners ontwikkelen tegen een scherper tarief. Basic banners betekend echter ook dat er gelimiteerde invulling mogelijk is zoals hieronder te zien is in de vergelijkingstabel:
Basic banners | DSlab standaard banners |
Zeer korte animatie duur | Langere animatie duur = je valt langer op |
Basic animaties | Uitgebreide (video) animaties = het kwaliteitsgevoel van je banners gaat omhoog |
Maximaal 1 scene of een fading slideshow | Meerdere scenes = een uitgebreidere boodschap is mogelijk |
Uitgebreide mouseover animaties = extra opvallend wanneer de kijker (per ongeluk) over de ad beweegt | |
Automatische ongoing animaties = zo blijft de ad ook na langere tijd opvallen en om aandacht vragen | |
Interactie mogelijk = maximale engagement met je doelgroep | |
Opvallende custom intro animatie mogelijk = direct de aandacht van de doelgroep pakken |
Hieronder vind je een aantal voorbeelden van basic banners en de DSlab standaard banners, om de verschillen visueel te laten zien.
Basic banner
DSlab standaard
Basic banner
DSlab standaard
De DSlab standaard vs Basic banners
Zie een goede set banners als het type autoband onder je Ferrari. Met een dunne en goedkope band kun je nooit het maximale uit je Ferrari halen. De investering in kwalitatieve banners zorgt hiermee dat je volledige campagne budget meer waard wordt.
We zien regelmatig een totaal verkeerde verhouding in creatie budget en advertentiebudget. Vaak wordt kortzichtig gedacht; we moeten zoveel mogelijk advertentiebudget hebben dus creatie houden we zo goedkoop mogelijk, maar dat noemen wij “de plank mis slaan”! Een investering in goede banners zorgt niet alleen dat je merk/product/dienst de professionele en kwalitatieve uitstraling krijgt die het verdient, maar over het algemeen is het resultaat ook beter wat zorgt dat je gehele advertentiebudget al snel meer waard wordt!
Hieronder een rekenvoorbeeld:
Campagne budget | Creatie budget | Advertentie budget | Impressies | Engagement | CTR | Clicks |
---|---|---|---|---|---|---|
€ 5.000 | € 250 | € 4.750 | 475.000 | 5% | 1,00 % | 4750 |
€ 5.000 | € 500 | € 4.500 | 450.000 | 7% | 1,20 % | 5400 |
Op mobiel? Scroll de tabel ook naar rechts 🙂