Sterke Spotify advertenties laten maken

Het nummer 1 platform om muziek te luisteren, ontdekken en te delen met je vrienden. Wij zorgen dat jouw Spotify advertenties opvallen tussen alle muziek en album-covers. Ons creatief bureau staat klaar om het maximale uit de beschikbare advertentie ruimte te halen.

Waarom adverteren op Spotify

Audio én visueel
Bij Spotify denk je misschien dat je alleen audio advertenties kan draaien. Maar niets is minder waar. Spotify adverteren kent veel verschillende formaten, met statische afbeeldingen, video ads, en zelfs Rich Media en HTML5 banners. Ons creatief bureau heeft veel ervaring met het ontwikkelen van de beste Spotify advertenties van video tot statische uitingen tot HTML5 banners.

Specifiek targeten
Op Spotify kun je net als veel andere social apps targeten op leeftijd, geslacht en platform. Daarnaast kun je jouw Spotify advertenties ook targeten op de favoriete genres, artiesten, podcasts of interesses van gebruikers. Adverteer je bijvoorbeeld een spannende serie dan kun je targeten op gebruikers die mysterie podcasts luisteren.

Uniek
Veel merken hebben de kracht en diversiteit van adverteren op Spotify nog niet ontdekt. Bereik nieuwe doelgroepen door op Spotify te adverteren. Er zijn veel manieren om op Spotify te adverteren, zowel met display ads als audio reclames. Wij kunnen deze unieke advertenties op een impactvolle manier invullen!

Spotify Advertenties zoals de static 640x640

Doelstelling Spotify advertenties

Het unieke aan Spotify audio advertenties, is dat ze je doelgroep bereiken op plekken waar andere visuele ads dat niet kunnen doen. Interactie is aanwezig in de Spotify Homepage Takeover Ad, maar is in overige formaten in mindere mate te vinden. Spotify display ads bestaan verder uit video of statische ads, en zijn uiterst geschikt voor awareness, branding en traffic.

90/100
Awareness & branding
80/100
Traffic & conversie
60/100
Interactie & engagement

Voor welke doelgroep zijn Spotify advertenties?

Steeds meer mensen, jong en oud, slaan de radio over om naar meer gepersonaliseerde muziek te luisteren op Spotify. Spotify heeft dus een erg breed publiek om bijvoorbeeld Spotify video advertenties of static ads in te zetten. Het is binnen Spotify mogelijk om specifieke targeting-opties te selecteren, waardoor je jouw specifieke doelgroep bereikt. Je kan betalen voor Spotify, maar ook zonder abonnement kun je muziek luisteren. Iedereen die geen Spotify abonnement heeft krijgt Spotify advertenties te zien. Daarnaast draaien Spotify audio advertenties ook soms tijdens podcasts voor betalende gebruikers.

Spotify Advertentie formaten

Spotify homepage takeover ad

Dit formaat maakt gebruik van HTML. Het bestaat uit een brede achtergrond afbeelding. Daarbovenop ligt een smaller gebied waarbij je HTML kan gebruiken om assets te laten animeren. In dit gebied kan ook een videospot geplaatst worden, die de gebruiker met behulp van de knoppen kan vergroten of herhalen.

Spotify Overlay advertentie voorbeeld

Spotify overlay advertentie

Er zijn drie onderdelen nodig voor een Spotify Overlay. Een 800×435 afbeelding, een 728×90 afbeelding of gif, en een mobile overlay van 630×920. In de eerste twee onderdelen mag je een call to action zetten, maar in de mobile overlay niet. Hier moet je onder in de image een safezone openlaten, waar Spotify een button met tekst naar keuze in plaats.

Spotify advertenties zoals de video takeover

Spotify video takeover reclame

Een video takeover bestaat uit een 15 of 30 seconden video en een vierkante display banner static ad. Afhankelijk van hoe de takeover wordt ingezet, zijn de verhoudingen van de video 16×9 of 9×16. Op desktop wordt de video groot in beeld getoond, en zie je de display afbeelding waar normaal de albumcover te zien is.

Spotify sponsored session

Gebruikers kunnen ervoor kiezen om een Sponsored Session advertentie te bekijken om vervolgens 30 minuten zonder reclames muziek te luisteren. Dit is een video met een verhouding van 16×9 of 9×16. Bij 9×16 zal de video op mobiel fullscreen zijn en krijg je te maken met safezones waar alle belangrijke content in moet staan. Daarnaast is een vierkante Branded End Card nodig.

Spotify advertenteis zoals de audio ads

Spotify audio ads

Deze audio ads duren 15 of 30 seconden en gaan gepaard met een vierkante Companion Display Ad. Wanneer gebruikers op de Spotify app kijken zullen ze de Companion Ad zien. Zelfs als ze niet op de app kijken en alleen maar aan het luisteren zijn, zullen ze de audio ad meekrijgen. Het is voor verstaanbaarheid aanbevolen om maximaal 70 woorden te gebruiken voor een audio-advertentie van 30 seconden.

Spotify Leaderboard advertentie voorbeeld

Spotify leaderboard ad

Dit is een afbeelding, gif of zelfs HTML, die gedurende 30 seconden onder in beeld verschijnt in de Spotify desktop app. De advertentie wordt alleen maar geserveerd aan gebruikers wanneer ze de app open hebben staan.

Spotify advertentie content mogelijkheden

Maak maximale impact met je Spotify advertenties, door een unieke creative in te zetten. Het doel van een Spotify-ad is om op te vallen, zowel auditief als visueel, tussen alle gepersonaliseerde muziek en album-covers. Als creatief bureau zetten we ons in om altijd nét die extra stap te zetten, datgene toe te voegen waardoor jouw campagne uitsteekt tussen alle andere content.

Impactvolle Spotify video ad intro

Denk bijvoorbeeld aan een impactvolle intro, waarmee je de kijker verrast en aanspoort om verder te kijken. IJs dat breekt, een intro kaart die opgaat in vlammen en de rest van de banner onthult, een cadeautje dat zich opent… genoeg te bedenken! Laten we samen kijken welke unieke invulling past bij jouw campagne.

Tips om een goede Spotify advertentie te maken

Communicatie

Bij een groot deel van de Spotify advertenties heb je maar een korte tijd, meestal 15-30 seconden, om je boodschap duidelijk over te brengen. Het is aanbevolen om niet meer dan 70 woorden te gebruiken in een audio ad van 30 seconden. Als creatief bureau zorgen we er verder voor dat visuele belangrijke informatie, zoals het logo en de boodschap van de campagne, snel en duidelijk in beeld is binnen dit tijdsbestek.

Formaten

Op Spotify zijn er veel verschillende formaten, met elk erg uiteenlopende specificaties. Bij veel formaten heb je ook meerdere soorten assets nodig, van audio tot video-uitingen en van HTML tot statische ads, waar wij pro-actief van op de hoogte zijn én blijven.

Waar goed op te letten bij het maken van een Spotify ad

Geluid in Spotify advertenties

Als je muziek wilt luisteren, kom je naar Spotify. Logischerwijs heeft iedereen die een beetje wil genieten van Spotify zijn geluid aan staan. Audio speelt daarom een grote rol bij Spotify ads. Geluid is zelfs verplicht bij Spotify Audio Ads, Spotify Sponsored Session en Spotify Video Takeover. Bij een Spotify Homepage Takeover kunnen we ook werken met geluid voor extra impact, bijvoorbeeld door het toevoegen van een trailer of videospot.

Spotify ads specificaties en afmetingen

Op Spotify adverteren kan met veel verschillende formaten, met elk een andere afmeting en specificaties. De kans bestaat dat het materiaal dat je tot je beschikking hebt nog niet perfect past bij deze afmetingen. Wij kunnen statisch materiaal, videobeeld en audiofragmenten zo snijden dat ze perfect passen binnen alle formaten van Spotify advertising.

Betrek influencers in Spotify ads.

Naast vrienden en familie volgen veel social media gebruikers ook influencers. Grote kans dus als je een campagne draait met een influencer, dat gebruikers deze persoon in je Spotify advertenties gaan herkennen. Wij kunnen beelden van influencers zo bewerken dat ze perfect geschikt zijn voor de afmetingen van alle verschillende formaten die Spotify advertenties aanbieden.

Spotify advertentie safe zones

Bij een Spotify Homepage Takeover en bij een 9×16 Spotify Video heb je te maken met safezones. In deze safezones moet alle content te zien zijn, want alles wat buiten deze zones staat zal niet voor iedereen goed te zien zijn. Wij zetten alle belangrijke content in de safezones. Zo zorgen we ervoor dat elke Spotify advertentie perfect in te zetten is.

Creatief bureau voor spotify advertenties en campagne creatie

  • Voor alle formaten van Spotify kunnen wij pixelperfect advertenties ontwikkelen. Elk formaat, elke lengte, elke invulling. Daarna kunnen wij efficiënt en met lage kosten elk formaat doorvertalen naar andere Spotify formaten of andere social media advertenties

  • Spotify en andere social media blijven continu veranderen. Het is van ons van belang dat wij onze kennis hiervan goed up-to-date houden, om zo jou de beste Spotify reclames te kunnen leveren die perfect passen binnen de huidige specs.

  • Wij zijn van ontzettend veel markten thuis, van social advertenties tot digital out of home en van (elk formaat) online banner tot campagne landingspagina’s. Hierdoor zorgen wij ervoor dat alle onderdelen van je campagne consistent in dezelfde stijl worden neergezet.

  • Op Spotify zijn ook formaten in te zetten waarbij je video kan gebruiken. Dit zorgt voor grote impact wanneer gebruikers in de app aan het kijken zijn. Heb je geen videomateriaal en wil je toch extra impact maken? Wij kunnen zelfs zonder videomateriaal een video ad maken. Dit doen we door statische onderdelen te animeren.

Spotify advertenties - spotify kingsman

Welke assets heb ik nodig voor Spotify advertenties?

Er is een kans dat de formaten van de advertenties die je op Spotify wilt inzetten, niet helemaal overeenkomen met het formaat materiaal dat je beschikbaar hebt. Je hebt bijvoorbeeld alleen verticaal materiaal, maar wilt een horizontaal formaat inzetten. Dat is geen probleem, wij kunnen elk formaat materiaal omzetten naar elk formaat advertentie. Ook als je geen videomateriaal hebt kunnen wij er video van maken door statische onderdelen te laten animeren. Hierbij houden wij ook rekening met de safe zones van elke social media zodat jouw belangrijke content altijd goed in beeld is. Het is wel zo dat de kwaliteit van de Spotify advertenties kan toenemen naarmate de kwaliteit en hoeveelheid aangeleverde materiaal toeneemt.

Wat kost een Spotify advertentie laten maken?

Een Spotify video advertentie laten maken kost je gemiddeld tussen de € 240,00 en € 840,00 geheel afhankelijk van de lengte van de video, wat voor type video jullie willen en welk materiaal jullie aanleveren. Wanneer we een reeds bestaande video van dezelfde lengte moeten ombouwen naar een Spotify variant met een overlay van communicatie en een eindkaart kost dat natuurlijk minder productietijd dan dat we zelf de gehele video (animatie) moeten ontwikkelen. Natuurlijk kunnen we je ook helpen met statische afbeeldingen en HTML creatives.
Weet dat hoe completer het materiaal of hoe dichterbij het aangeleverde materiaal al bij het eindresultaat komt hoe lager de prijs zal zijn. Daarnaast krijgt iedere nieuwe klant een welkomstkorting.

Hoe lang duurt het om Spotify advertenties te maken?

Spotify advertenties laten maken kost gemiddeld 5 werkdagen (in spoedsituaties kan het soms zelfs in 2 werkdagen) vanaf het moment dat de offerte getekend is, de materialen bij ons binnen zijn en de briefing helder is. Bij statische advertenties kan het vaak sneller dan 5 werkdagen. De exacte duur hangt o.a. af van welke materialen wij vanuit jullie ontvangen en wat ons team van specialisten moet maken. We werken met een design/conceptfase met tussentijdse goedkeuring en uitwerkfase waarin we de definitieve creative(s) bouwen.

Bosse Zaal account manager bij creatief bureau DSlab

Bosse Zaal
Product expert & Account Manager

Brainstorm of offerte?

Laat ons als creatief bureau helpen jouw product of merk met impact aan je doelgroep te laten zien. Wil je samen sparren over een mogelijke opdracht, heb je een dosis inspiratie nodig of wil je direct een offerte? Bosse helpt je graag op de manier die het fijnste werkt voor jou. Een video call, fysieke afspraak, mailconversatie of telefoontje zijn allemaal goed!

Schrijf je in voor de inspiratie updates mailing!

Ontvang enkele keren per kwartaal een innoverende inspiratie update per email met gave cases, nieuwe technieken/formaten, slimme tips en nog veel meer!