Info & formaten
Creatie voor: Essent
Project: Emobility
Formaten: Playable APTO, Page Takeover advergame, gamification
Opdrachtomschrijving
Hier hebben we weer een ontzettend gave, award-winning case voor de Emobility campagne van Essent. In deze campagne wordt gefocust op elektrisch rijden en hoe Essent hieraan bijdraagt. Deze Page Takeover brengt op een speelse manier de laadpassen van Essent onder de aandacht door gebruik te maken van een advergame.
In deze playable APTO bestuurt de gebruiker zelf de Essent bus met de pijltjestoetsen. Het is de bedoeling dat er zoveel mogelijk laadpassen worden verzameld om de accu opgeladen te houden. Wanneer er over slecht wegdek wordt gereden, vertraagd de bus en loopt de accu sneller leeg. Het is een eenvoudig spelletje maar dat maakt hem zeker niet minder leuk om te spelen. Omdat de score wordt bijgehouden in het billboard wil je als gebruiker steeds opnieuw spelen om je eigen high-score te verbeteren.
De HPTO en advergame zijn volledig schaalbaar, schuiven mee op scroll en vallen enorm op door de felle kleuren en unieke animaties.
Zelf spelen? Hier vind je de live-previewlink.
Wil jij ook zo’n vette playable Page Takeover? Neem dan met ons contact op!