Voordelen van adverteren op Snapchat?
Creatief.
Bijna elke Snapchat gebruiker gebruikt de app om foto’s en video’s naar vrienden te sturen. Snapchat biedt hierbij een hoop manieren voor gebruikers om daar iets creatiefs mee te doen, zoals filters, tekenen en stickers. Snapchat gebruikers vinden het dus goed om ook in de advertenties iets creatiefs tegen te komen. Daarnaast is er de mogelijkheid om als merk ‘Branded Snapchat filters’ of ‘Branded Snapchat lenses’ in te zetten, waarmee je de doelgroep op een creatieve manier interactie aan laat gaan met je product. Als creative studio kijken wij voortdurend op een creatieve manier naar het Snapchat en het social media landschap om zo steeds ads te ontwikkelen die maximaal uitspringen tussen alle andere advertenties.
Persoonlijk.
Het platform Snapchat is meer dan andere sociale media vooral gefocust op de interactie tussen vrienden, waardoor het platform als erg persoonlijk wordt ervaren. Je kunt hier als brand op een creatieve manier inspelen door bijvoorbeeld interactieve ‘tik en houd vast’ Snapchat advertenties neer te zetten. Hierbij stel je bijvoorbeeld de vraag “welke film kijk jij vanavond?” terwijl posters van films snel achter elkaar in beeld komen. Wanneer de gebruiker tikt en vasthoudt zal de video stoppen op een van de films, en zo een persoonlijke aanbeveling doen. We zitten bomvol met allerlei creatieve Snapchat advertentie mogelijkheden, neem contact op om te kijken wat we voor jouw brand kunnen betekenen.
Focus op content.
Snapchat advertenties spelen fullscreen af in beeld, waardoor er een grote focus is op de content zelf. Omdat Snapchat en haar gebruikers zo focussen op de content is het belangrijk om visueel beeld te maken en gebruiken die er meteen uitspringt. Je moet je doelgroep op de eerste plaats grijpen met beelden. Ons team van designers staat klaar om met jouw assets aan de slag te gaan om unieke en impactvolle Snapchat advertenties te ontwikkelen.
Doelstelling Snapchat ads
Snapchat is een platform waar voor elk campagnedoel een plek te vinden is, maar interactie is vooral veel te vinden op het platform. Interactie vindt plaats tussen vrienden door het delen van foto’s, maar waar Snapchat bekend om is, zijn de Snapchat Branded Lenzen. Je kunt als merk deze Branded Lenses inzetten om je doelgroep interactie aan te laten gaan met je product. Denk bijvoorbeeld aan het testen van AR make-up of kleding op je eigen lichaam. Wij zijn daarnaast ervaren met het creëren van interactive story ads, iets wat met Snapchat advertising mogelijk is. Hiermee kun je met je Snap advertenties toch interactie hebben van je doelgroep met de content.
Awareness & branding
Traffic & conversie
Interactie & engagement
Voor welke doelgroep zijn Snapchat advertenties?
Een groot deel van de mensen die Snapchat gebruikt is niet zo jong als je misschien op het eerste oog zou zeggen. De meeste gebruikers zijn in de leeftijdsgroep van in de dertig of jonger. Ben dus niet bang dat je op Snapchat alleen de aller jongste doelgroep aanspreekt, want een oudere doelgroep sluit je zeker niet buiten. Hoe je jouw doelgroep beeldend aanspreekt via Snapchat advertenties? Onze creatieve social media experts zijn ervaren om jouw campagne perfect door te vertalen naar Snapchat statics of Snapchat videos.
Snapchat advertentie formaten
Snapchat Static en Video Reclames
Snapchat advertenties zijn fullscreen 9×16 video’s of static images. Dit kan 1 video of afbeelding zijn, tot maximaal 20. Omdat de ads full-screen zijn heb je te maken met Snapchat interface die direct over de content ligt. Vandaar dat je altijd rekening moet houden met de safezones.
Snapchat Filter advertenties
Wanneer je een foto hebt gemaakt in Snapchat kun je over deze foto een filter heen schuiven. In deze branded filter kun je als merk van alles laten zien, zoals tekst, logo’s of grafische elementen. De foto van de gebruiker blijft een groot deel zichtbaar achter de filter.
Snapchat Commercial advertenties
Een Snapchat commercial kan je pas skippen na 6 seconden. Het kan net als een standaard Snapchat ad een video of afbeelding zijn. Na de 6 seconden wordt de ad skippable. Je weet dus zeker dat je doelgroep de ad bekijkt, maar zorg dat je deze seconden goed benut met een goede creatieve inhoud.
Creatieve Snapchat advertentie mogelijkheden
Snapchat advertenties zijn erg persoonlijk, en spelen in op de interesses van de gebruikers en jouw doelgroep. Grote kans dus dat jouw ad terechtkomt bij iemand wiens interesses aansluiten bij jouw brand. Belangrijk dus om deze personen op een impactvolle manier aan te spreken, en als creative studio weten wij precies hoe we dat moeten doen.
Interactive Snapchat Story ads
Bij Snapchat reclames kunnen we gebruik maken van het Snapchat formaat waarbij je meerdere slides achter elkaar kunt zetten waar je doorheen kan tikken. Hierdoor ontstaat bij de gebruiker het gevoel alsof ze zorgen voor de interactie op het scherm, terwijl ze eigenlijk alleen door de story slides heen tikken. Op de eerste slide tonen we bijvoorbeeld de tekst “tik om het cadeau te openen” of “tik om te transformeren”. Na het tikken kom je dan op de tweede slide waar het cadeau opent, of het personage transformeert. Het is voor ons mogelijk om zelfs met een minimale hoeveelheid materiaal een interactieve video ad te creëren. Grote kans dus dat ook het materiaal van jouw campagne geschikt is voor een vette interactive social ad. Al eerder maakten we met een enkele video al een interactieve story ad voor Disney’s Lightyear. Zelfs met enkel statisch materiaal kunnen we deze assets zo animeren dat ze geschikt zijn. Er is voor ons dus niet veel materiaal nodig om impactvolle interactieve Snapchat advertenties neer te zetten!
Wist je dat we ook interactieve html5 banners kunnen ontwikkelen? Check onze interactieve banners pagina.
Impactvolle Snapchat Video Ad intro
Gebruikers van Snapchat zien veel reclames tijdens het tikken en scrollen, en hoe val je dan nog op? Dan ga je voor een impactvolle of onverwachte intro. Trek écht de aandacht van je doelgroep, vanaf de eerste seconde. We hebben veel ideeën om met een unieke intro op te vallen met Snapchat advertenties, laten we samen kijken wat er past bij jouw brand en campagne.
Tips om een Snapchat advertentie te maken
Formaten.
De foto’s en video’s die gestuurd worden naar je vrienden en door je vrienden op Snapchat zijn fullscreen 9×16. Om echt impact te maken met Snapchat advertenties maken wij dus je Snapchat ads altijd 9×16. Of het nou static Snap creaties of video Snapchat advertenties zijn, al je belangrijke content zetten wij zo in beeld dat elke gebruiker het goed te zien zal krijgen.
Influencers.
Op het internet kun je niet om social media influencers heen. De kans is groot dat je doelgroep deze influencers kent, en daarom is het impactvol om deze te gebruiken in je ad. Als creative studio kunnen wij beelden van influencers zo bewerken dat ze perfect geschikt zijn voor de afmetingen van Snapchat en alle verschillende formaten op social media.
Timing van communicatie in video.
Bij social media tikken of scrollen mensen snel weer naar de volgende content. Dit is al helemaal het geval bij Snapchat waar mensen soms na een halve seconde alweer naar de volgende foto tikken. Daarom zorgen wij ervoor dat alle belangrijke content van elke campagne meteen in beeld komt te staan, zodat zelfs als er snel weggetikt wordt, de gebruiker nog heeft gezien waar de Snap ad over gaat.
Interactie.
Bij ons kun je Snapchat advertenties laten ontwikkelen waarbij de gebruiker interactie aan kan gaan met de content. Dit kunnen wij bijvoorbeeld bij Snapchat advertenties waarbij je meerdere slides kan gebruiken, branded filters of branded lenzen.
Snapchat Reclames Afmetingen
De meeste content van Snapchat video advertentieskomt het beste tot zijn recht in 9×16. Naast het omzetten van elk formaat materiaal naar elk gewenst formaat Snapchat creatie, zijn wij ook ervaren in het omzetten van bestaande video naar een korter formaat. Heb je bijvoorbeeld een spot van een aantal minuten, maar wil je die omzetten naar een aantal seconden? Wij bekijken zorgvuldig elke scène en zorgen dat we de meest impactvolle beelden gebruiken.
Snapchat Ads Safezones
Omdat de content fullscreen in beeld komt is het wel zo dat een deel van de video ad of static ad bedekt wordt met onderdelen zoals de username. Daarom houden wij boven en onderin altijd rekening met genoeg pixels waar wij belangrijke content nooit inzetten. Wanneer je videomateriaal aanlevert is het voor ons daarom ook het efficiëntst als wij dit aangeleverd krijgen zonder logo of ondertiteling. Dan kunnen wij zelf de belangrijke informatie toevoegen binnen de safe zones.
De toekomst van Snapchat Adverteren
Net als elk ander platform is Snapchat continu aan het veranderen en verbeteren. Een tijdje geleden hebben ze bijvoorbeeld de manier waarop je door de content heen swipet veranderd. Voorheen was dat van links naar rechts en nu van boven naar beneden. Ons creative studio blijft continu up to date van de veranderingen op elk social media platform om steeds op een unieke manier op elk platform in te kunnen spelen.
Ben als eerste op de hoogte van nieuwe ontwikkelingen, schrijf je in voor onze inspiratie update!
Creative studio voor Snapchat advertenties en creatie
Wat je van DSlab kan verwachten:
Elk social media platform
Wij kunnen statische en video Snapchat advertenties ontwikkelen en advertenties voor elk ander social media platform. Elk formaat, elke lengte, elke invulling. Het mooie is ook dat wij efficiënt en met minimale kosten elk formaat kunnen doorvertalen naar andere social-media formaten (16×9, 1×1, etc.).
Elke ad size
Zelfs als je geen verticaal materiaal beschikbaar hebt, kunnen wij het omzetten naar verticaal formaat zodat het ideaal kan presteren op Snapchat. Verder kunnen we elk formaat materiaal omzetten naar ieder ander formaat die benodigd is voor andere social media.
Interactie in social ads
Voor elk social media platform en voor elk formaat kijken wij hoe we het maximale eruit kunnen halen. Sommige Snapchat formaten, zoals de uitingen waarbij je meerdere slides achter elkaar kunt zetten, lenen zich perfect voor een interactieve story waarbij je gebruik maakt van het kunnen doorklikken naar de volgende slide.
Social media kennis
De Snapchat wereld staat nooit stil, het platform is altijd aan het verbeteren en veranderen. Onze social media experts houden een oogje uit voor dit soort veranderingen en daarmee zorgen we dat we altijd inspelen op de nieuwste veranderingen.
Consistente campagnes
Heb je een campagne die bestaat uit meerdere soorten creatives? Wij beschikken over de kennis en ervaring op veel verschillende platforms. Van social advertenties tot digital out of home en van (elk formaat) online banner tot campagne landingspagina’s. Hierdoor zorgen wij ervoor dat alle onderdelen van je campagne consistent in dezelfde stijl worden neergezet.
Video, zelfs zonder videomateriaal
Ook als je geen videomateriaal hebt kunnen we impactvolle Snapchat video ads neerzetten door statische assets te animeren.
Welke assets heb ik nodig voor Snapchat advertenties?
Als je beschikbare materiaal niet in dezelfde verhoudingen is als de creaties die je wilt inzetten, kunnen wij het materiaal zo bijsnijden dat elke creatie perfect geschikt is voor het formaat dat je wilt inzetten. Het is erg effectief om een video in te zetten, en zelfs als je geen videomateriaal hebt kunnen wij dit voor je fixen. Statisch materiaal kunnen wij zo animeren dat we een impactvolle video creëren. We houden bij elk social media formaat rekening met de safe zones en zorgen dat alle belangrijke informatie binnen deze zones staat. Wel is het zo, als er beter en meer materiaal beschikbaar is, de advertentie mogelijk ook beter kan worden.
Wat kost Snapchat advertenties laten maken?
Snapchat advertenties laten maken kost je gemiddeld tussen de € 240,00 en € 840,00 geheel afhankelijk van de lengte van de video, wat voor type video jullie willen en welk materiaal jullie aanleveren. Wanneer we een reeds bestaande video van dezelfde lengte moeten ombouwen naar een Snapchat variant met een overlay van communicatie en een eindkaart kost dat natuurlijk minder productietijd dan dat we zelf de gehele video (animatie) moeten ontwikkelen.
Weet dat hoe completer het materiaal of hoe dichterbij het aangeleverde materiaal al bij het eindresultaat komt hoe lager de prijs zal zijn. Daarnaast krijgt iedere nieuwe klant een welkomstkorting.
Hoe lang duurt het om een Snapchat ad te maken?
Een Snapchat video advertentie maken kost gemiddeld 5 werkdagen. (in spoedsituaties kan het soms zelfs in 2 werkdagen) vanaf het moment dat de offerte getekend is, de materialen bij ons binnen zijn en de briefing helder is. Bij statische advertenties kan het vaak sneller dan 5 werkdagen, maar bij uitgebreidere formaten kan het natuurlijk langer duren. De exacte duur hangt o.a. af van welke materialen wij vanuit jullie ontvangen en wat ons team van specialisten moet maken. We werken met een design/conceptfase met tussentijdse goedkeuring en uitwerkfase waarin we de definitieve creative(s) bouwen.
Linda Mellink
Digital Creative Manager
Neem contact op
Laat ons helpen jouw product of merk met impact aan je doelgroep te laten zien. Wil je samen sparren over een mogelijke opdracht, heb je een dosis inspiratie nodig of wil je direct een offerte? We helpen je graag op de manier die het fijnste werkt voor jou. Een video call, fysieke afspraak, mailconversatie of telefoontje zijn allemaal goed!