Opvallende X advertenties laten maken

X, dé plek om up to date te blijven van al je interesses. Tekst staat op X voorop, en een bijpassende foto of video kan hierbij niet ontbreken om maximaal op te vallen. Als creatief bureau ontwerpen en ontwikkelen we krachtige X advertenties waarmee je jouw doelgroep aanspreekt.

Voordelen van X advertenties

Interactie
X advertenties kunnen door gebruikers geretweet worden, waardoor de ad weer bij hun volgers op de tijdlijn komt te staan en zo meer mensen bereikt. X biedt je daarnaast de keuze als adverteerder uit verschillende interactie opties, zoals een poll of een of conversation buttons.

Breed bereik
X heeft veel actieve gebruikers in Nederland. Door middel van de gerichte targeting kan je specifiek jouw doelgroep bereiken op X. Daarnaast biedt X verschillende tools om de resultaten van je campagne te meten waar je je volgende campagne weer op kan afstellen.

Ideaal voor storytelling
Gebruikers van X lezen de teksten die bij advertenties staan, meer dan op andere social media. Hierdoor heb je beter de mogelijkheid om je visual te ondersteunen met een overtuigende tekst die echt gelezen wordt, en zo de meest impactvolle X advertenties neer te zetten.

Doelstelling X advertenties

X biedt een aantal verschillende advertentieformaten, die volgens X elk het beste geschikt zijn voor verschillende doelstellingen. Het toevoegen van een app-button bijvoorbeeld stimuleert traffic en conversie. Adverteren op X biedt daarnaast een aantal creatieve interactie features, zoals polls, waarmee we unieke advertenties kunnen neerzetten. In combinatie met een impactvolle creative kun je zo de perfecte ad neerzetten voor jouw specifieke doelstelling.

70/100
Awareness & branding
85/100
Traffic & conversie
85/100
Interactie & engagement

Voor welke doelgroep zijn X advertenties?

Op X vind je veel mensen die graag up-to-date blijven van het laatste nieuws, politiek, sport of entertainment. Het heeft dus nut om hier op in te spelen met je campagne. Denk bijvoorbeeld aan het showcasen van nieuwe producten of diensten, of het promoten van nieuwe programma’s of films. Door de verschillende targeting opties die X biedt kan je met je campagne inspelen op jouw specifieke doelgroep.

X advertentie formaten

X advertenties zoals het X image voorbeeld

X image advertenties

Met een foto til je jouw X tekst advertentie naar een hoger niveau. Met een afbeelding kun je snel een boodschap overbrengen, en met de tekst kun je vervolgens diepgang geven. De verhoudingen van de afbeelding zijn 1.91×1 of 1×1. Afhankelijk van bepaalde interactieve elementen, is alleen 1.91×1 mogelijk.

X video advertenties

Op X kan je met video adverteren in een tekstuele tweet. Je kan daarnaast ook adverteren met een X Amplify pre-roll. Deze video advertentie staat op zichzelf, zonder tekst, en zal voorafgaand aan video’s van bepaalde publishers afspelen. De verhoudingen van een video zijn 16×9 of 1×1. Bij pre-rolls heb je te maken met safezones.

X carrousel advertenties

Een X carrousel advertentie bestaat uit maximaal 6 afbeeldingen waar je horizontaal doorheen kan swipen. Hiermee kan je bijvoorbeeld verschillende producten of diensten uitlichten. De verhoudingen van afbeeldingen en video zijn gelijk aan standaard X video en image advertenties.

Creatieve X advertentie content mogelijkheden

Ons creatief bureau zit vol met unieke ideeën om jouw X advertenties naar een volgend niveau te tillen. Naast deze standaard ads heeft X ook de optie om polls toe te voegen, waarmee we in combinatie met de juiste creative nog een level van interactie toe kunnen voegen.

X poll advertentie

Een X poll advertentie geeft je als adverteerder de mogelijkheid om een vraag te stellen aan je doelgroep. Je geeft hierbij je doelgroep de keuze uit 2 tot 4 antwoordopties die ze kunnen aanklikken. Boven een X poll kun je een afbeelding of video plaatsen. Je maakt hiermee maximale impact door een opvallende visual te maken van deze static of video die goed afgestemd is op de poll. Een voorbeeld is het tonen van verschillende producten, en de vraag stellen “Welke zet jij op je wishlist?” of een video tonen van verschillende karakters van een film tonen en de vraag stellen “Op wie lijk jij het meest?”. Dit zijn natuurlijk een paar algemene voorbeelden, maar laten we samen kijken welk creatief concept aansluit bij jouw brand!

X advertenties zoals een X poll

Tips om een goede X advertentie te maken

Timing van communicatie in X video ads

Gebruikers van X zijn snel in het beslissen of iets relevant is voor ze of niet. De aandachtsboog van de gemiddelde social media gebruiker is erg kort. Daarom zorgen we er altijd voor dat belangrijke communicatie, zoals het logo en CTA, snel in beeld staat.

Audio in X video advertenties

Geluid is een effectief middel om je doelgroep nog meer aan te spreken, waardoor we aanraden om geluid toe te voegen in X video’s als je audio tot je beschikking hebt. Daarnaast raden wij ook altijd aan om ondertiteling toe te voegen als je audio gebruikmaakt van dialoog. Zo krijgt iedereen de belangrijke boodschap van je audio mee!

Tekst en visuals versterken elkaar

Zowel tekst als afbeeldingen en video’s zijn belangrijk op X. We raden daarom aan om een interessante tekst te gebruiken die goed aansluit bij de campagne, en daarnaast een impactvolle afbeelding of video te gebruiken. Laten we samen kijken hoe we de meest impactvolle advertentie kunnen maken voor jouw campagne.

X ads afmetingen, safe zones en specificaties

Om voor elke X ad een optimale creatie te ontwikkelen is het van belang om goed te weten welke afmetingen en specificaties je moet hanteren. Een voorbeeld hiervan is bijvoorbeeld dat een X image ad de verhoudingen 1.91×1 of 1×1 kan hebben, maar door het toevoegen van bepaalde interactieve onderdelen aan de ad is alleen 1.91×1 of alleen 1×1 mogelijk. Daarnaast is er bij sommige formaten sprake van safezones waar we alle belangrijke info in zetten, zoals bij een X amplify pre-roll. Doordat we onze kennis over de X specificaties altijd up-to-date houden zorgen we ervoor dat we altijd X advertenties leveren met maximale impact.

De toekomst van X advertenties

Veel nieuwe X feature updates

X is continu bezig met het testen en vernieuwen van hun advertentie features en mogelijkheden voor merken op X. Zo zijn ze bijvoorbeeld bezig met het implementeren van interactie in tekst ads en het showcasen van 3D producten in advertenties. Recentelijk hebben ze de mogelijkheid toegevoegd voor merken om de locatie van het bedrijf uit te lichten op hun profiel, de zogenaamde ‘location spotlight’. X advertenties blijven vernieuwen, en wij zijn als creatief bureau benieuwd welke unieke advertentie mogelijkheden er in de toekomst liggen!

Ben als eerste op de hoogte van nieuwe ontwikkelingen, schrijf je in voor onze inspiratie update!

Creatief bureau voor X advertenties en campagne creatie

  • We kunnen voor X en elk ander platform social media advertenties maken. Elk formaat, elke lengte, elke invulling. Vervolgens kunnen wij efficiënt en met lage kosten elk formaat doorvertalen naar andere X formaten of andere social-media formaten (16×9, 1×1, etc.).

  • Twitter blijft zichzelf verbeteren en veranderen, net als andere social media platforms. Het gevolg hiervan is dat er ook soms veranderingen ontstaan in bijvoorbeeld formaten of safe zones. Het is van ons van belang dat wij onze social media kennis altijd up-to-date houden, om zo de beste Twitter reclames te kunnen leveren die perfect passen binnen de huidige specs

  • Wij zijn van ontzettend veel markten thuis, van social advertenties tot digital out of home en van (elk formaat) online banner tot campagne landingspagina’s. Hierdoor zorgen wij ervoor dat alle onderdelen van je campagne consistent in dezelfde stijl worden neergezet.

  • Een perfecte manier om extra impact te maken is met video. Wij kunnen zelfs zonder videomateriaal een video ad maken. Dit doen we door statische onderdelen te animeren.

Welke assets heb ik nodig voor X advertenties?

Sluit het formaat materiaal dat je ter beschikking hebt niet aan op het formaat advertentie dat je wilt inzetten? Geen zorgen! Wij kunnen elk formaat materiaal omzetten naar elk formaat advertentie, rekening houdend met de afmetingen en safe zones van elk formaat. Het beschikbare materiaal kunnen we zo verwerken dat het perfect geschikt is voor het formaat dat je wilt inzetten, zowel video als statisch. Zelfs als je geen videomateriaal beschikbaar hebt kunnen we statische onderdelen animeren en er een video van maken. Het is wel zo dat de kwaliteit van de X advertenties kan toenemen naarmate de kwaliteit en hoeveelheid aangeleverde materiaal toeneemt.

Wat kosten X advertenties laten maken?

X advertenties laten maken kost je gemiddeld tussen de € 240,00 en € 840,00 geheel afhankelijk van de lengte van de video, wat voor type video jullie willen en welk materiaal jullie aanleveren. Wanneer we een reeds bestaande video van dezelfde lengte moeten ombouwen naar een X variant met een overlay van communicatie en een eindkaart kost dat natuurlijk minder productietijd dan dat we zelf de gehele video (animatie) moeten ontwikkelen. Natuurlijk kunnen we je ook helpen met statische afbeeldingen of bijvoorbeeld carrousel X advertenties. Hiervan liggen de prijzen natuurlijk een stuk lager dan bij video X advertenties.
Weet dat hoe completer het materiaal of hoe dichterbij het aangeleverde materiaal al bij het eindresultaat komt hoe lager de prijs zal zijn. Daarnaast krijgt iedere nieuwe klant een welkomstkorting.

Hoe lang duurt het om X advertenties te maken?

X advertenties (in video) laten maken kost gemiddeld 5 werkdagen (in spoedsituaties kan het soms zelfs in 2 werkdagen) vanaf het moment dat de offerte getekend is, de materialen bij ons binnen zijn en de briefing helder is. Bij statische advertenties kan het vaak sneller dan 5 werkdagen. De exacte duur hangt o.a. af van welke materialen wij vanuit jullie ontvangen en wat ons team van specialisten moet maken. We werken met een design/conceptfase met tussentijdse goedkeuring en uitwerkfase waarin we de definitieve creative(s) bouwen.

Bosse Zaal account manager bij creatief bureau DSlab

Bosse Zaal
Product expert & Account Manager

Brainstorm of offerte?

Laat ons helpen jouw product of merk met impact aan je doelgroep te laten zien. Wil je samen sparren over een mogelijke opdracht, heb je een dosis inspiratie nodig of wil je direct een offerte? Bosse helpt je graag op de manier die het fijnste werkt voor jou. Een video call, fysieke afspraak, mailconversatie of telefoontje zijn allemaal goed!

Schrijf je in voor de inspiratie updates mailing!

Ontvang enkele keren per kwartaal een innoverende inspiratie update per email met gave cases, nieuwe technieken/formaten, slimme tips en nog veel meer!