Info & formaten
Creatie voor: Lidl
Project: UEFA
Formaten: Interactieve inapp
Opdrachtomschrijving:
Voor de voetbalfans was het weer het hoogtepunt van het jaar, het EK 2024. De Lidl was hoofdsponsor dit keer en dat mocht natuurlijk op een unieke en vette manier gepromoot worden. Daarom zijn wij ingeschakeld om de Lidl en het EK samen te brengen in een toffe advergame.
In deze playable ad moet de gebruiker de bal hooghouden en mag deze de grond niet raken. Door met de muis of vinger de mascotte te verplaatsen van links naar rechts en terug, kan de bal worden opgevangen. De game is volledig schaalbaar waardoor hij te spelen is op elk device, portrait en landscape.
Verder is de gehele ad opgemaakt in de Lidl huisstijl en zijn er leuke extraatjes aan toegevoegd om het geheel nog wat beweeglijker te maken. Zo springt de mascotte telkens wanneer je de balt raakt en beweegt de bal heel realistisch door het scherm heen.
Wil jij ook zo’n gave advergame? Neem dan met ons contact op!