Haal het maximale uit je campagne budget
Als creatief bureau helpt DSlab marketeers, bureaus en mediabedrijven, die meerdere digitale campagnes per jaar draaien, om het maximale uit hun campagnebudget te halen. Dit doen we door de beste campagne ideeën, concepten en beelden door te vertalen naar impactvolle digitale creatives.
We leren jullie om in mogelijkheden te denken door te inspireren en adviseren. Naast onze website met 500+ inspirerende voorbeelden, laten we jullie in mogelijkheden denken door het geven van gratis inspiratiesessies, brainstorms en het sturen van inspiratie mailings.
Hierdoor bedenken jullie en/of wij samen nóg betere campagne concepten waar wij (eventueel met jullie designers) de beste creatives voor ontwikkelen. Creatives waarvan wij als specialistisch creatief bureau het maximale uit de beschikbare ruimte weten te halen.
“Zie een campagne als een Formule 1 wedstrijd tegen je concurrenten waarbij het advertentiebudget de auto is en de creatives de banden. Je kan nóg zoveel geld uitgeven aan de auto, maar als je deze laat rijden op fietsbanden ga je de race nooit winnen.”
Van concept tot html5 banners tot video ads
Van kwalitatieve designs tot spannende interactiviteit en van gepersonaliseerde dynamische content tot indrukwekkende (video) animaties. Als gespecialiseerd creatief bureau vertalen we ieder campagne concept door naar alle type creatieve, innovatieve en kwalitatieve digitale uitingen zoals html5 banners (zoals Display banners, Rich Media, Advergames) en video creatives (zoals Digital Out Of Home, Social media creatives, Online video advertising).
Zo brengen we samen jouw droom campagnes tot leven. Campagnes waar we allemaal trots op mogen zijn!
Dus ben jij op zoek naar een gezellig, betrouwbaar en ervaren creatief bureau om samen het maximale uit jouw campagnes te halen? Neem dan snel contact op.
Wat ons onderscheid als creatief bureau
Zoals je hierboven al hebt kunnen lezen, laten we je in mogelijkheden denken door je te inspireren en met je mee te denken. Verder onderscheiden we ons als creatief bureau door:
Grote productiecapaciteit
Met een team van creatievelingen die de volledige focus hebben op de ontwikkeling van campagne creatives hebben we een grote productiecapaciteit. Zo kunnen we je met iedere campagne helpen wanneer jij ons nodig hebt.
Bijna al onze klanten rekenen dan ook volledig en alleen op onze capaciteit. Je hebt dus geen extra creatief bureau (meer) nodig als backup.
Zeer hoog kennisniveau
We helpen je met zowel eenvoudige animerende uitingen als met de meest uitgebreide interactieve/video creaties. Geen campagneconcept is ons te gek en we worden dan ook graag uitgedaagd.
Op ons als creatie partner kun je bouwen, ook in de toekomst. Switchen naar een ander creatief bureau, omdat wij de kennis niet hebben, zal niet nodig zijn.
Begeleiding, advies en ondersteuning
Wanneer nodig begeleiden onze accountmanagers en projectmanagers je gedurende het campagne creatieproces. We inspireren, adviseren en ondersteunen zowel in de conceptfase, designfase als uitwerkfase. Zo komen we samen tot de allerbeste campagnes. We doen dit geheel kosteloos, als onderdeel van ons hoge service level.
Beste verhouding prijs/kwaliteit/service
Ons creatief bureau is niet de goedkoopste, maar ook zeker niet de duurste. We bieden echter wel de beste prijs/kwaliteit/service verhouding. We gaan veel verder dan alleen het produceren van kwalitatieve creatives.
Transparante en eerlijke prijzen
We werken o.b.v. vooraf afgesproken prijzen volgens onze jaarlijks vastgestelde tarieven. Je komt bij ons dan ook niet voor verrassingen te staan. Ook als je aanvraag tussentijds verandert zullen we je eerst informeren over de mogelijke financiële gevolgen.
Geen maximum aantal feedback rondes
Wij doen niet aan een maximaal aantal correctierondes zoals menig ander creatief bureau wel doet. Wij willen tenslotte dat jij tevreden bent. In de meeste gevallen hebben onze projecten 2 à 3 feedbackmomenten.
Onze focus op samen-werken
De term “samenwerken” klinkt nogal vanzelfsprekend, maar toch is niet elke samenwerking een echte samenwerking.
Samenwerken moet leuk zijn!
Wij werken samen van mens tot mens en niet alleen van bedrijf tot bedrijf. Als een samenwerking niet leuk is, niet lekker loopt of niet twee kanten op werkt, dan behaal je nooit het beste resultaat. Relaties (zakelijke vriendschappen) opbouwen en toffe samenwerkingen opzetten vinden we als Brabanders dan ook erg belangrijk.
Samenwerken gaat twee kanten op
Een samenwerken die begripvol en respectvol is, houdt het langste stand én kan het meeste bereiken. Zowel in ons eigen team als met onze klanten willen we dat alles altijd bespreekbaar moet kunnen zijn. Ben je het ergens niet mee eens? Bespreek het! Vind je dat iets beter kan? Bespreek het! Gaat er iets fout? Bespreek hoe we dit in de toekomst kunnen voorkomen. Juist door met elkaar te communiceren komen we tot de beste oplossingen en daarmee een nog sterkere samenwerking.
Goede communicatie
Heldere en snelle communicatie is essentieel voor een fijne en efficiënte samenwerking. We communiceren graag op de manier die het fijnste werkt voor jou. Een video call, alles via de mail (hier zijn we razendsnel in en krijgen daar vaak complimenten over) of telefonisch iets doorspreken, het kan en mag allemaal. Met sommige van onze klanten hebben we zelfs wekelijkse, twee wekelijks of maandelijks vaste contactmomenten (vaak video calls) om te zorgen dat we allemaal op één lijn blijven en iedereen weet hoe de komende periode eruit gaat zien.
Samen maak je de mooiste dingen
Het woord “samen” in “samenwerken” wordt weleens vergeten terwijl je samen de mooiste en creatiefste dingen kunt realiseren. We werken dan ook graag samen met jullie (interne) designers, marketeers of strategen. Dus zowel op campagnestrategie niveau als op creatie niveau (co-creatie waarbij we echt samen uitingen maken) werken we graag samen om next level creatives te ontwikkelen!
Voordelen van langdurige samenwerking
We vinden langdurige en transparante relaties enorm belangrijk zodat we het maximale uit samenwerkingen kunnen halen. Wie elkaar leert kennen gaat efficiënter en prettiger samenwerken. Ook kan er sneller gewerkt worden, wat positief is voor korte deadlines.
We helpen bureaus met meer sales
Daarnaast helpen wij om meer omzet te genereren voor tussenpartijen (bureaus, publishers, netwerken, etc.) door proactief mee te denken voor komende campagnes met creatieve concepten en mockups. Meerdere bureaus hebben zelfs meegemaakt dat door ons creatieve concept het campagnebudget van hun klant verdubbeld of zelfs verdrievoudigd werd, omdat ze het concept zo graag groots wilden laten zien aan de doelgroep!
Op ons kun je rekenen
Een betrouwbare en eerlijke partner is wat je nodig hebt in deze razendsnelle wereld van advertising.
We begrijpen het belang van deadlines
De advertentiewereld opereert op een razendsnel tempo en daar zijn onze werkprocessen en bedrijfsstructuur dan ook helemaal op geoptimaliseerd. Daarnaast vindt onze productie volledig plaats op eigen bodem waardoor we niet alleen snel produceren en communiceren, maar we ook flexibel zijn tijdens het creatieproces.
Als creatief bureau zijn we ons er ook zeker van bewust dat wij één schakel zijn in de keten van een campagne. Wanneer wij onze deadlines missen, kan dit gevolgen hebben voor de gehele campagne. We doen er dan ook altijd alles aan om te zorgen dat jij je creatives tijdig opgeleverd krijgt.
Eerlijkheid duurt het langst
Als creatief bureau zijn we graag eerlijk en geven óók advies op momenten die misschien niet leuk zijn. Stel je hebt je campagne helemaal uitgedacht en legt de uitgewerkte briefing bij ons neer. Je weet al hoe de creatives eruit moeten en dan komen wij opeens met feedback op een van je creatie ideeën… Misschien niet het leukste om te horen, maar mogelijk wel nuttig. Wij willen tenslotte dat jij een succesvolle campagne gaat draaien. Natuurlijk blijft de keuze aan jou om naar ons advies te luisteren of toch je eigen keuze te maken.
We adviseren klanten soms zelfs om minder creatives te laten maken als dat niet nodig is (ook al snijden we dan in onze eigen vingers):
- Als een bepaald creatie concept niet werkt in een bepaald bannerformaat overleggen we dit en adviseren we dit formaat niet te laten maken. Dit bespaart jou creatie kosten en je kan meer advertentiebudget richten op de creatives die wel goed gaan werken.
- Meer formaten is niet altijd beter. Soms krijgen we aanvragen voor een IAB bannerset van 12 formaten, maar is dat wel echt noodzakelijk voor een succesvolle campagne? Of laat je ze alleen maken omdat je ergens gelezen hebt dat dit slim is of omdat je denkt dat je alle mogelijke formaten tegelijk moet inzetten?
- Is je campagnebudget beperkt? Ga dan voor kwaliteit boven kwantiteit en laat, mits het past in je campagneplan, een of meerdere (soortgelijke) creatives achterwege.
Daarnaast betaal je bij ons nooit de volle mep bij een doorvertaling van een creatie naar bijvoorbeeld een andere taal, andere releasedatum, copy of andere button tekst. We bekijken per geval hoeveel tijd het kost om de doorvertaling te maken en alleen daar betaal je voor.
Onafhankelijk creatief bureau
We zijn een onafhankelijk creatief bureau die met net zoveel liefde werkt voor individuele merken als voor marketing- en mediabureaus en publishers en netwerken. Daarnaast houden wij alles strikt gescheiden waardoor zelfs concurrenten in dezelfde branche met ons samen kunnen werken. We kijken altijd per klant wat het beste voor hen werkt en zorgen juist voor diversiteit. Ook ontwikkelen we creatives voor ieder gewenst platform, maar we hebben wel voorkeuren. Zo werken we voor Rich Media creatives het liefste met Weborama.
Onze service gaat ook door na oplevering
We helpen je ook met vragen, advies of problemen nádat een project is afgerond. Misschien hebben wij wel een foutje gemaakt (we zijn ook maar mensen 😉) of klopte de door jou gestuurde specificaties toch niet waardoor je creatives niet ingezet kunnen worden (jij bent ook maar een mens 😉). We zorgen er dan samen voor dat dit wordt opgelost en jij alsnog snel live kan.
Wat klanten over ons zeggen
Ontmoet het DSlab team
Ontmoet de experts binnen ons creatief bureau die je inspireren, adviseren, met je meedenken en de gaafste creatives bedenken, ontwerpen en ontwikkelen! Stuk voor stuk leuke mensen (en hond) om mee samen te werken.
Bosse
Product Expert & Account Manager
Wil je meer weten over (creatieve) mogelijkheden van digitale creaties? Gewoon babbelen over wat we doen, wie we zijn en wat onze prijzen zijn? Als creative account manager help ik je graag. Voor het opzetten van strategische partnerships tot het organiseren van inspiratie sessies tot het simpelweg meedenken over die aanstaande campagne. Je kan met iedere vraag bij me terecht, maar voor de extreem technische vragen haak ik wel een van onze tech experts aan.
Timo
Creative Designer / Developer
Jannick
Technical Creative Developer
Daan
Account Manager
Je mag mij voor alle vraagstukken aanspreken, ik haal namelijk energie uit goede gesprekken en leer graag nieuwe mensen kennen. Ook ondersteun ik Linda met project management werkzaamheden in drukke periodes of bij haar afwezigheid. Spreek je snel! 🙂
Linda
Digital Creative Manager
Wanneer het offerte traject rond is draagt Bosse of Daan het stokje over aan mij. Ik zorg ervoor dat de creatie productie in goede banen wordt geleid en zal vanaf hier het vaste aanspreekpunt zijn tijdens het gehele creatie proces. Van kick off of brainstorm aan de start van de campagne tot de tussentijdse feedback rondes tot aan het daadwerkelijk aanleveren van de creaties; ik zorg ervoor dat alle creatives naar wens én op tijd worden aangeleverd. En mocht je bij het aanleveren ergens niet uit komen? Sta ik natuurlijk ook voor je klaar!
Tim
Creative Designer / Developer
Willem
Creatieve Eindbaas
Inge
Creative Designer / Developer
Anne
Creative Designer / Developer
Jac
Multimedia & Marketing
Chantal
Office Manager & Administratie
Jelle
Creative Designer / Developer
Mango
Strategic Knuffelbaas
Onze werkwijze in een stappenplan
Je weet nu wat we doen, hoe we dat doen, waar we voor staan en welke experts je helpen. Nu is het tijd om te ontdekken hoe onze werkwijze als creatief bureau in elkaar steekt. Op onze werkwijze pagina leggen we je stap voor stap hoe we van aanvraag tot oplevering gaan. De pagina is misschien wat lang en uitgebreid, maar zo weet jij wel goed waar je aan toe bent. Duidelijkheid en transparantie is zowel fijn voor jou als voor ons.