Wat is een Cinemagraph video advertentie?
Een Cinemagraph video advertentie is een video ad gemaakt door een video te schieten vanuit een vast punt waarna je een deel van de image vastzet en een ander deel met video afspeelt. Edit dit vervolgens tot een perfecte loop en je hebt een afbeelding die oneindig subtiel beweegt en daarmee extreem opvalt. Combineer dit met je campagne boodschap en je hebt een erg sterke video advertentie voor op bijvoorbeeld social media.
Voor het behoud van kwaliteit en een kleine bestandsgroottes raden we altijd MP4 video aan in plaats van het oude GIF format. GIF is vaak enorm zwaar en slecht van kwaliteit terwijl video veel lichter is én beter van kwaliteit, zelfs onder hoge compressie. Voor de perfecte cinemagraph heb je video materiaal nodig wat er bewust voor gemaakt is, maar met onze edit skills krijgen we vaak ook iets unieks gemaakt als dat niet het geval is. Wij helpen natuurlijk graag mee om (samen met onze partners) het perfecte materiaal te schieten. Vraag ons dan ook gerust om tips!
Cinemagraph social media video
Social media is de perfecte plek om je cinemagraph als advertentie in te zetten. Je kunt namelijk eenvoudig video inzetten, deze mag loopen en je ziet bij autoplay geen video controls. Naast de technische voordelen is een cinemagraph ad op social media ook uiterst effectief omdat de kijker vooral statische afbeeldingen of volledige video’s gewend is. Als deze door de tijdlijn scrollt en opeens iets ziet bewegen binnen een statisch lijkende afbeelding heb je meteen de aandacht te pakken. Lees hier welke social media advertenties we allemaal nog meer kunnen maken.
Cinemagraph Rich Media banners
Ook in Rich Media Video banners kan cinemagraph goed werken, omdat je de aandacht van een lezen op een pagina op subtiele wijze kan pakken zonder irritant te zijn door de cinemagraph animaties. Je kunt de cinemagraph ook als lokker gebruiken waarna de gebruiker na interactie een volledige video of animatie kan bekijken met meer uitleg. De belangrijkste eis voor deze html5 banners is dat .mp4 als bestandstype is toegestaan. Zelfs als de max banner size maar 150kb is kunnen we met video een korte cinemagraph maken.
Cinemagraph content marketing
Natuurlijk is een Cinemagraph ook geschikt als plaatsing bij een artikel (of deze nu betaald is of niet). Zo is het ook geschikt om met in-article of contentmarketing toch op te vallen in de content zonder zich meteen te profileren als advertentie. Een hele goede middenweg dus.