Innovatieve Digital Out Of Home creatives

Met de groeiende Digital Out Of Home (ook wel DOOH genoemd) markt wordt het steeds belangrijker om op te vallen met kwalitatieve, intelligente en innovatieve video inzet.

Wat is Digital Out Of Home?

Digital Out Of Home is buitenreclame met digitale beelschermen. Iedereen kent ze inmiddels wel; de schermen in steden, op stations en bij de snelweg. Deze Out Of Home reclame is in snel tempo aan het digitaliseren en waar voorheen vaak papieren posters hingen staan er nu digitale schermen, Digital Out Of Home. Naast dat posters veranderen in video gaat de techniek tegenwoordig nog verder met DOOH5, Digital Out Of Home met HTML5, wat zorgt dat video gecombineerd kan worden met dynamische content, interactie en nog veel meer!

Onze video experts maken kwalitatieve en opvallende DOOH video’s, maar door dit te combineren met HTML5 kunnen we écht los gaan en impact maken op jouw doelgroep. Veel van de huidige video producenten voor Digital Out Of Home advertising hebben natuurlijk veel ervaring met video, maar vaak niet met HTML5 en dat is precies de combinatie waar onze expertise ligt.

Digital Out Of Home video en animatie

Veel bedrijven denken dat Digital Out of Home niet voor hen is bedoeld, omdat ze zelf geen video beeldmateriaal hebben. Echter kan een DOOH creatie ook totaal worden opgebouwd uit animatie. Wij kunnen van je artwork een gave animatie maken en deze converteren naar het juiste format voor DOOH.

Wie wel een bestaande video heeft kunnen wij helpen door deze op een mooie manier in te korten en op maat te maken voor, maar we kunnen ook video’s combineren of aanpassen als er specifieke eisen zijn. Wil je geschoten beelden combineren met animaties? Dat is ook geen probleem! We bedenken samen een gaaf concept en ontwikkelen een video die jullie kunnen inzetten. Voor een film release kunnen we bijvoorbeeld een trailer bewerken en combineren met artwork voor een perfecte DOOH toepasbaarheid.

Skinned DOOH video’s met ondertiteling

Veel Digital Out Of Home schermen staan op plekken waar de doelgroep voorbij loopt en je dus maar een korte tijd hebt om je boodschap over te brengen. Wij raden het daarom altijd aan om je DOOH video een skin te geven die op elk moment van de video de belangrijkste boodschap laat zien. Op die manier maakt het niet uit of iemand het einde van de video niet ziet, want de boodschap kan al overgebracht zijn. Daarnaast kan ondertiteling een toevoeging zijn wanneer je werkt met beelden met personen die spreken. Er zijn namelijk maar weinig schermen die audio toestaan.

DOOH5: Digital Out Of Home HTML5

Dé plek met alle input die je nodig hebt voor een next-level Digital Out Of Home HTML5 campagne die de status-quo doorbreekt. Van adverteerder tot exploitant: DOOH5 helpt je niet alleen alles uit de bestaande technische en visuele (HTML5) mogelijkheden te halen.

DOOH5 helpt je verder kijken, verder in de toekomst van DOOH-advertising.

Digital Out Of Home creatives - DigitalOutofHome DOOH5

Dynamische data driven DOOH5

Maak pas echt impact met een intelligente Digital Out Of Home campagne! Of je nou in wil spelen op het weer, de exacte locatie, het tijdstip of zelfs de uitslag van een (voetbal) wedstrijd: op basis van beschikbare data kan de invulling van een Digital Out Of Home video zo up-to-date, relevant en live mogelijk zijn. Uiteraard ook met data van eigen kanalen en websites. Zo kun je je doelgroep verrassen en val je op tussen alle (honderden) andere digitale out of home video’s die een persoon per dag voorgeschoteld krijgt.

Responsive DOOH5 video

Geen probleem dat het ene DOOH-scherm het andere niet is. Met een responsive DOOH advertentie in HTML5 kun je lekker breed en programmatic adverteren, omdat de ad zich aanpast aan het scherm dat de ad zal hosten. Op deze manier kun je een consistente campagne erg breed draaien. Let er wel op dat deze schaalbare advertenties over het algemeen duurder zijn om te ontwikkelen, omdat we eigenlijk verschillende formaten in één advertentie verwerken. Hoe dichter de verhoudingen bij elkaar liggen hoe eenvoudiger we het responsive kunnen maken en hoe goedkoper de investering zal zijn.

Interactieve DOOH5

Ook met Digital Out Of Home kan je de interactie met je doelgroep aangaan en niet alleen via een fysieke aanraking van het DOOH scherm. Zo kan je de transitie maken van offline naar online door QR-codes en/of herkenbare linkjes. De doelgroep kan zelfs invloed hebben op dat wat op de schermen getoond wordt. Deze personalisatie kan ads extra relevant maken. En vergeet niet: een moment van doen is meetbaar en wordt simpelweg beter onthouden dan zien. Stay top of mind!

Augmented reality DOOH5 video

Middels AR (Augmented Reality afkorting) kun je niet alleen inspelen op de omgeving maar deze er ook bij betrekken. De beleving die hiermee gecreëerd kan worden, kan dermate veel indruk maken dat je boodschap flink blijft hangen. Voeg hier interactie aan toe en je hebt campagne die echt extreem goed blijft hangen. En wat dacht je van de free publicity wanneer mensen je campagne gaan delen op socials? Sterk middel voor zowel sales performance als brand awareness.

Snelweg Digital Out Of Home

De regels zijn streng als het aankomt op snelwegreclame aangezien een bestuurder van een auto niet teveel afgeleid mag worden tijdens het rijden. Wij zoeken graag de sweetspot op tussen wat mag, wat veilig is en wat toch opvalt en indruk maakt. Zo maken we snelweg Digital Out Of Home met subtiele animaties of door deze te koppelen aan data API’s maken we de dynamische content altijd relevant waardoor deze extra opvalt.

Interessant? Voel je vrij om ons vrijblijvend om een concept te vragen om met jouw campagnemateriaal toch een opvallende snelweg Digital Out Of Home creatie te maken.

QR codes in een OOH campagne

QR codes zijn steeds breder geaccepteerd en de meeste (nieuwe) smartphones hebben inmiddels standaard een QR code scanner in de camera app zitten. Deze QR codes kunnen perfect werken voor Out Of Home reclame. Het kan zo simpel zijn als een landingspagina URL koppelen, maar doordat je geen URL over hoeft te type kan hier een lange exit click achter hangen met bijvoorbeeld UTM tags en trackers. Zo kun je opeens traffic mee meten uit een DOOH campagne! Met HTML5 kun je zelfs de QR code on the fly genereren op basis van locatie data van het scherm waardoor je kan mee meten op welke locatie de kijker naar de landingspagina is gegaan.

Digital Out Of Home creatives - DigitalOutofHome QRcodes
Digital Out Of Home creatives - DigitalOutofHome Landingspagina

Digital Out Of Home landingspagina’s

Ook al draait DOOH vaak om awareness is het toch belangrijk om een landingspagina te hebben waar de kijker meer informatie op kan vinden. Een landingspagina kan veel meer zijn dan een plek voor informatie. Je kunt je DOOH campagne een vervolg geven waar de kijker op de website verder kan gaan. Van een locatiezoeker tot een prijsvraag tot een mini game die gespeeld kan worden. We kunnen zelfs nog een stap verder gaan en van de landingspagina een interactief interface maken waarmee je op een DOOH scherm een interactie kan uitvoeren!

Ieder formaat, ieder type scherm en ieder systeem

Bij ons kun je Digital Out Of Home video’s laten maken in elke vorm en in elk bestandstype. Laat ons weten wat de specificaties zijn en wij zorgen dat het in orde komt. Ook ieder type HTML5 DOOH creatie kunnen wij ontwikkelen met de gewenste content. Het is voor ons dan ook geen probleem om te werken met bestaande assets en daar de perfecte out of home reclame mee te maken. Als onafhankelijke advertentie studio kunnen wij binnen 1 opdracht creatives maken voor verschillende exploitanten en netwerken.

Interessant, right?

Wil je meer info, een inspiratie sessie of zin in een gratis kop koffie? Contacteer me via dit formulier of bel (+31) 085 303 7178.
Dan kijken we samen hoe we dé kans die je krijgt om je doelgroep te overtuigen met advertising perfect kunnen benutten.

Bosse Zaal
Product Expert

Schrijf je in voor de inspiratie updates!

Ontvang leuke inspiratie updates met vernieuwende cases en slimme tips, maar blijft ook op de hoogte van onze acties.

Cookie instellingen

Wie optimaal van onze website gebruik wil kunnen maken moet onze cookies accepteren. Je kunt hieronder instellen wat je wel en niet wil accepteren:

Wie wil er nou niet meer van de meest interessante content? Met Analytics weten wij hoeveel bezoekers we hebben en waar de interesses liggen om je in de toekomst nog beter te helpen met juiste content.
We maken gebruik van partnertools om onze website optimaal te laten presteren in het belang van jou als bezoeker.
required
 
 
Wie lust er nou geen cookies? Zelfs je browser heeft ooit honger dus laat hem ons voeden met wat lekkers :)