Interactieve 3D elementen in 3D Rich Media banners

Interactieve 3D elementen in 3D Rich Media banners

Interactieve 3D elementen in 3D Rich Media banners 1200 800 DSlab

3D elementen verwerken in 3D Rich Media banners?  Dat kan zeker!

Wat ontwikkelt de techniek zich toch snel. Waar een banner voorheen slechts een stilstaand plaatje was, is er tegenwoordig zoveel meer mogelijk. Video, animatie en interactie waren we al heer en meester, maar nu hebben we ons ook verdiept in de toevoeging van 3D-toepassingen wat zorgt voor te gekke 3D Rich Media Banners. Hiermee openen we een deur naar next level mogelijkheden om jouw product nog tastbaarder te maken. Het is uniek en het ontwerp springt er letterlijk uit in het online banner landschap. Daarnaast creëer je met deze 360 graden interactieve banners, extra interactie waardoor engagement met het merk sterk zal stijgen.

Laat je hieronder inspireren over drie mogelijkheden waar wij onlangs al mee hebben gewerkt.

360 view van een product

Een mooie mijlpaal! We waren al aan het pionieren met deze techniek, maar we hebben hem onlangs ook al mogen inzetten voor een campagne voor Mline. Deze 360 graden interactieve banners zijn groot favoriet.

Hoe werkt het?

  • Gebruik je muis of vinger om het product van alle kanten te bekijken
  • Creëer de ultieme online shopping-experience door het product uit de banner te laten komen en de bezoeker het te laten bekijken net zoals in de winkel
  • Zoom in en uit om het product nóg beter te bekijken
  • Extra leuk is wanneer een product meerdere kleuren heeft en ook hiertussen geschakeld kan worden, zoals in dit geval bij de matrassen

Maar hoe zit dat dan met de maximale bestandsgrootte, dat haal je toch nooit?
In tegendeel! Doordat we werken met interactie, worden de andere formaten en kleuren pas geladen wanneer de kijker deze selecteert. Hiermee kunnen we (bij Weborama) de maximale bestandsgrootte verlengen tot maar liefst 25MB!
Ook bij Google DV360 is het mogelijk deze interactie toe te voegen, voor GDN Google banners met een maximaal geheugen van 150kb kunnen we werken met 1 object die op 360 graden te bewonderen is. Deze 3D online HTML5 banners zijn helemaal geen slecht idee dus!

Digitale objecten in de werkelijke wereld met Augmented Reality

AR maakt het mogelijk om jouw product of dienst te showen in real life. Door via de 3D Rich Media banners je smartphone-camera te openen en hier vervolgens mee te richten op de juiste aanrakingspunten kan je letterlijk om het product heen lopen en het zo van alle kanten bekijken. Hoe gaaf is dat!

360 graden view van een ruimte of omgeving

Soms wil je de kijker vanaf zijn PC of mobiel meenemen en de echte wereld laten ontdekken. Met deze techniek in de 3D online HTML5 banners, neemt de kijker een duik in de realiteit die jij hem of haar wilt laten zien. Het werkt heel simpel: 

  • Gebruik je muis of vinger om rond te kijken in de 3D rich media banners
  • We kunnen de omgeving uitbreiden met hotspots die extra informatie geven over bepaalde elementen
  • Naast hotspots kunnen we deze opzet natuurlijk ook gebruiken als een advergame; de nieuwsgierigheid van de kijker wordt uitgedaagd echt op zoek te gaan naar bijvoorbeeld verstopte elementen in de ruimte

Naast een 3D object tentoon te stellen kun je je doelgroep dus ook meenemen in een omgeving naar keuze. Perfect voor het showen van een interieur, het tentoonstellingen van objecten in jouw eigen omgeving, of een nieuwe wereld in een attractiepark.  360 graden interactieve banners zijn ontzettend breed inzetbaar.

Bosse Zaal
Product expert & Account Manager

Brainstorm of inspiratiesessie?

Wil je samen sparren over een mogelijke opdracht, heb je een dosis inspiratie nodig of heb je een vraag? We helpen je graag op de manier die het fijnste werkt voor jou. Een video call, fysieke afspraak, mailconversatie of telefoontje zijn allemaal goed!

Weet je al wat je wil? Neem dan contact op om een offerte op te vragen! Als nieuwe klant krijg je bij ons altijd een welkomstkorting, omdat wij overtuigd zijn dat wij na de eerste succesvolle campagne samen blijven werken!

Brainstorm of inspiratiesessie?

Wil je samen sparren over een mogelijke opdracht, heb je een dosis inspiratie nodig of heb je een vraag? We helpen je graag op de manier die het fijnste werkt voor jou. Een video call, fysieke afspraak, mailconversatie of telefoontje zijn allemaal goed!

Weet je al wat je wil? Neem dan contact op om een offerte op te vragen! Als nieuwe klant krijg je bij ons altijd een welkomstkorting, omdat wij overtuigd zijn dat wij na de eerste succesvolle campagne samen blijven werken!

Bosse Zaal
Product expert & Account Manager

Of schrijf je in voor de inspiratie updates!

Ontvang 1 of 2 keer per maand een leuke inspiratie update per email met inspirerende cases, nieuwe technieken/formaten, slimme tips en blijf op de hoogte van onze acties..

    Cookie instellingen

    Wie optimaal van onze website gebruik wil kunnen maken moet onze cookies accepteren. Je kunt hieronder instellen wat je wel en niet wil accepteren:

    Wie wil er nou niet meer van de meest interessante content? Met Analytics weten wij hoeveel bezoekers we hebben en waar de interesses liggen om je in de toekomst nog beter te helpen met juiste content.
    We maken gebruik van partnertools om onze website optimaal te laten presteren in het belang van jou als bezoeker.
    required
     
     
    Wie lust er nou geen cookies? Zelfs je browser heeft ooit honger dus laat hem ons voeden met wat lekkers :)