Innovatieve Video banner voorbeelden
Outstream video advertising wordt steeds populairder en daardoor bestaat er steeds meer video content. Deze content kan ook perfect in display banners verwerkt worden zodat je een nog bredere online campagne kan draaien met dezelfde video’s.

In-banner video player

Een van de meest simpele, maar toch doeltreffende mogelijkheden binnen een banner met video is er een met een HTML5 video player waarin je een bestaande video (TV commercial, Trailer, Bedrijfsvideo, Explainer video, etc) gewoonweg afspeelt in een display banner. Vaak heb je rondom de video nog ruimte voor extra content zoals het logo, uitleg, een duidelijk Call To Action (CTA) en een knop om traffic te genereren.
Video is niet altijd toegestaan vanwege de bestandsgrootte. Een video van 30 seconden kan al snel over de 2000kb heen gaan terwijl een banner binnen bijvoorbeeld Google Ads in totaal maar 150kb mag hebben. Wil je toch video op het Google Display Netwerk dan moet je gebruik maken van Google’s Display & Video 360 (opvolger van DoubleClick).

Stijlvolle verwerking van een video in een banner formaat. Bekijk deze case!

Video kan ook als animatie worden gebruikt waarbij we bestaand video materiaal nog kunnen upgraden. Bekijk deze case!

Video als animatie

Doordat DSlab video specialisme in huis heeft kunnen wij veel meer doen met je video dan deze in een standaard video speler stoppen. Ga voor een kwalitatieve uitstraling en gebruik jouw video als animatie door bijvoorbeeld het hele banner canvas te vullen met je video terwijl er met artwork/huisstijlelementen een skin omheen wordt gemaakt. Wij kijken per banner formaat (verhoudingen van banners verschillen nogal) welke uitsneden we het beste kunnen gebruiken per video scene en waar nodig passen we videobeelden aan zodat de belangrijkste content altijd goed in beeld staat. Laat DSlab jouw campagne logo, CTA en button mooi over de video content heen leggen en ga voor maximaal resultaat.

Mobile (vertical) video banners en interstitials

Ja zeker! Je kunt ook op mobiele devices werken met in-banner video. Deze mag bij sommige netwerken zelfs automatisch starten, maar dan wel zonder audio en met een beperkt bestandsformaat. Op deze manier kun je naast een video player ook voor mobiele banners video gebruiken als animatie (bijvoorbeeld fullscreen als intro).

We krijgen steeds vaker aanvragen voor een Vertical of Portrait video (staand video formaat) en terecht, want dit formaat werkt op een mobiele telefoon enorm goed! Met onze video expertise kunnen we tegenwoordig ook een verticale video maken ook als jij hier niet over beschikt! We kijken dan per scène van je bestaande video hoe we deze het beste in een verticaal bannerformaat kunnen plaatsen.

Ook als je geen verticale video hebt kunnen wij deze maken van een normale video

DSlab kan een video als geen ander interactief maken. Bekijk deze case!

Interactieve video banner

Video is hot! Interactie is hot! Wij kunnen dit combineren als de beste tot interactieve video banners. Hieronder beschrijven we enkele voorbeelden van interactieve video banner concepten:

  • Pauzeer een bestaande video op een spannend (cliffhanger) moment en vraag de kijker interactie uit te voeren om verder te gaan. Vanaf dat moment is er user interaction en mag ook het geluid automatisch aan worden gezet. Op deze manier komt de boodschap nog beter over en is de kijker echt actief bezig met je campagne boodschap en zal deze beter onthouden worden.
  • Pauzeer een video op een keuzemoment en laat de kijker beslissen welke keuze deze maakt. Aan de hand van de keuze kun je naar een landingspagina gaan, maar ook een specifieke vervolg video of animatie laten zien.
  • Een ander voorbeeld van interactieve video is in een catalogus video touchpoints te tonen bij producten die je in de video ziet. Ga je hier met je muis overheen dan pauzeert de video en krijg je in de banner meer informatie over het product.

Multi video banners

Wist je dat je zelfs meerdere video’s in één advertentie kunt laten zien? Dit kan in-banner in praktisch iedere Rich Media banner die video toestaat, maar het kan ook via de nieuwste VPAID of VAST technieken die zorgen dat je interactiviteit (en daarmee multivideo) kan verwerken in een outstream video en in bijvoorbeeld een page pre-roll.
Heb je een product met meerdere uitvoeringen en is er overal een video van beschikbaar? Heeft je product meerdere features die in video worden uitgelegd? Ga voor de ultieme video ad en verwerk ze er allemaal tegelijk in.

Houd er rekening mee dat dit niet bij elk netwerk is toegestaan en dat je i.v.m. bestandsgroottes soms grote compressie moet toepassen of alleen previews van video’s kunt laten zien als deze erg lang zijn.

Ook als je meerdere video’s in één banner aan je doelgroep wil laten zien is dat mogelijk

Video banner formaten 2021

Eigenlijk is video een manier van content integratie en niet perse een bannerformaat, maar diverse partijen hebben templates gemaakt speciaal voor video in display banners. Hieronder enkele van deze formaten:

  • (Mobile) Video Rectangle
  • Mobile Portrait Video ad
  • Billboard met video (eventueel full screen intro)
  • VPAID HTML5
  • Medium Rectangle Video
  • Video Lightbox
  • OVX Header
  • Halfpage video ad

En zo zijn er nog veel formaten per publisher of netwerk die eigen formaten hanteren.

Cookie instellingen

Wie optimaal van onze website gebruik wil kunnen maken moet onze cookies accepteren. Je kunt hieronder instellen wat je wel en niet wil accepteren:

Wie wil er nou niet meer van de meest interessante content? Met Analytics weten wij hoeveel bezoekers we hebben en waar de interesses liggen om je in de toekomst nog beter te helpen met juiste content.
We maken gebruik van partnertools om onze website optimaal te laten presteren in het belang van jou als bezoeker.
required
 
 
Wie lust er nou geen cookies? Zelfs je browser heeft ooit honger dus laat hem ons voeden met wat lekkers :)