Voordelen van adverteren op Twitter
Interactie
Een ad op twitter kan door gebruikers geretweet worden, waardoor de ad weer bij hun volgers op de tijdlijn komt te staan en zo meer mensen bereikt. Twitter biedt je daarnaast de keuze als adverteerder uit verschillende interactie opties, zoals een poll of een of conversation buttons.
Breed bereik
Twitter heeft veel actieve gebruikers in Nederland. Door middel van de gerichte targeting kan je specifiek jouw doelgroep bereiken op Twitter. Daarnaast biedt Twitter verschillende tools om de resultaten van je campagne te meten waar je je volgende campagne weer op kan afstellen.
Ideaal voor storytelling
Gebruikers van Twitter lezen de teksten die bij advertenties staan, meer dan op andere social media. Hierdoor heb je beter de mogelijkheid om je visual te ondersteunen met een overtuigende tekst die echt gelezen wordt, en zo de meest impactvolle Twitter ad neer te zetten.
Doelstelling Twitter ads
Twitter biedt een aantal verschillende advertentieformaten, die volgens Twitter elk het beste geschikt zijn voor verschillende doelstellingen. Het toevoegen van een app-button bijvoorbeeld stimuleert traffic en conversie. Twitter adverteren biedt daarnaast een aantal creatieve interactie features, zoals polls, waarmee we unieke advertenties kunnen neerzetten. In combinatie met een impactvolle creative kun je zo de perfecte ad neerzetten voor jouw specifieke doelstelling.
Awareness & branding
Traffic & conversie
Interactie & engagement
Voor welke doelgroep zijn Twitter reclames?
Op Twitter vind je veel mensen die graag up-to-date blijven van het laatste nieuws, politiek, sport of entertainment. Het heeft dus nut om hier op in te spelen met je campagne. Denk bijvoorbeeld aan het showcasen van nieuwe producten of diensten, of het promoten van nieuwe programma’s of films. Door de verschillende targeting opties die Twitter biedt kan je met je campagne inspelen op jouw specifieke doelgroep.
Twitter advertentie formaten
Twitter image reclames
Met een foto til je jouw Twitter tekst advertentie naar een hoger niveau. Met een afbeelding kun je snel een boodschap overbrengen, en met de tekst kun je vervolgens diepgang geven. De verhoudingen van de afbeelding zijn 1.91×1 of 1×1. Afhankelijk van bepaalde interactieve elementen, is alleen 1.91×1 mogelijk.
Twitter video ads
Op Twitter kan je met video adverteren in een tekstuele tweet. Je kan daarnaast ook adverteren met een Twitter Amplify pre-roll. Deze video advertentie staat op zichzelf, zonder tekst, en zal voorafgaand aan video’s van bepaalde publishers afspelen. De verhoudingen van een video zijn 16×9 of 1×1. Bij pre-rolls heb je te maken met safezones.
Twitter carrousel advertenties
Een Twitter carrousel bestaat uit maximaal 6 afbeeldingen waar je horizontaal doorheen kan swipen. Hiermee kan je bijvoorbeeld verschillende producten of diensten uitlichten. De verhoudingen van afbeeldingen en video zijn gelijk aan standaard Twitter video en image advertenties.
Creatieve Twitter ad content mogelijkheden
Ons creatie team zit vol met unieke ideeën om jouw Twitter video of static advertentie naar een volgend niveau te tillen. Naast deze standaard ads heeft Twitter ook de optie om polls toe te voegen, waarmee we in combinatie met de juiste creative nog een level van interactie toe kunnen voegen.
Twitter polls
Een Twitter poll geeft je als adverteerder de mogelijkheid om een vraag te stellen aan je doelgroep. Je geeft hierbij je doelgroep de keuze uit 2 tot 4 antwoordopties die ze kunnen aanklikken. Boven een Twitter poll kun je een afbeelding of video plaatsen. Je maakt hiermee maximale impact door een opvallende visual te maken van deze static of video die goed afgestemd is op de poll. Een voorbeeld is het tonen van verschillende producten, en de vraag stellen “Welke zet jij op je wishlist?” of een video tonen van verschillende karakters van een film tonen en de vraag stellen “Op wie lijk jij het meest?”. Dit zijn natuurlijk een paar algemene voorbeelden, maar laten we samen kijken welk creatief concept aansluit bij jouw brand!
Tips om een goede Twitter advertentie te maken
Timing van communicatie in Twitter video’s
Gebruikers van Twitter zijn snel in het beslissen of iets relevant is voor ze of niet. De aandachtsboog van de gemiddelde social media gebruiker is erg kort. Daarom zorgen we er altijd voor dat belangrijke communicatie, zoals het logo en CTA, snel in beeld staat.
Audio in Twitter video advertenties
Geluid is een effectief middel om je doelgroep nog meer aan te spreken, waardoor we aanraden om geluid toe te voegen in Twitter video’s als je audio tot je beschikking hebt. Daarnaast raden wij ook altijd aan om ondertiteling toe te voegen als je audio gebruikmaakt van dialoog. Zo krijgt iedereen de belangrijke boodschap van je audio mee!
Tekst en visuals versterken elkaar
Zowel tekst als afbeeldingen en video’s zijn belangrijk op Twitter. We raden daarom aan om een interessante tekst te gebruiken die goed aansluit bij de campagne, en daarnaast een impactvolle afbeelding of video te gebruiken. Laten we samen kijken hoe we de meest impactvolle advertentie kunnen maken voor jouw campagne.
Twitter ads afmetingen, safe zones en specificaties
Om voor elke Twitter ad een optimale creatie te ontwikkelen is het van belang om goed te weten welke afmetingen en specificaties je moet hanteren. Een voorbeeld hiervan is bijvoorbeeld dat een Twitter image ad de verhoudingen 1.91×1 of 1×1 kan hebben, maar door het toevoegen van bepaalde interactieve onderdelen aan de ad is alleen 1.91×1 of alleen 1×1 mogelijk. Daarnaast is er bij sommige formaten sprake van safezones waar we alle belangrijke info in zetten, zoals bij een Twitter amplify pre-roll. Doordat we onze kennis over de Twitter specificaties altijd up-to-date houden zorgen we ervoor dat we altijd Twitter advertenties leveren met maximale impact.
De toekomst van Twitter adverteren
Veel nieuwe Twitter feature updates
Twitter is steeds bezig met het testen en vernieuwen van hun advertentie features en mogelijkheden voor merken op Twitter. Zo zijn ze bijvoorbeeld bezig met het implementeren van interactie in tekst ads en het showcasen van 3D producten in advertenties. Recentelijk hebben ze de mogelijkheid toegevoegd voor merken om de locatie van het bedrijf uit te lichten op hun profiel, de zogenaamde ‘location spotlight’. Twitter adverteren blijft vernieuwen, en wij zijn benieuwd welke unieke advertentie mogelijkheden er in de toekomst liggen!
Ben als eerste op de hoogte van nieuwe ontwikkelingen, schrijf je in voor onze inspiratie update!
Twitter advertenties laten maken door reclamebureau en creatie studio DSlab
Elk social media platform en elke ad size
We kunnen voor Twitter en elk ander social media platform advertenties maken. Elk formaat, elke lengte, elke invulling. Vervolgens kunnen wij efficiënt en met lage kosten elk formaat doorvertalen naar andere Twitter formaten of andere social-media formaten (16×9, 1×1, etc.).
Social media kennis
Twitter blijft zichzelf verbeteren en veranderen, net als andere social media platforms. Het gevolg hiervan is dat er ook soms veranderingen ontstaan in bijvoorbeeld formaten of safe zones. Het is van ons van belang dat wij onze social media kennis altijd up-to-date houden, om zo de beste Twitter reclames te kunnen leveren die perfect passen binnen de huidige specs
Consistente campagnes
Wij zijn van ontzettend veel markten thuis, van social advertenties tot digital out of home en van (elk formaat) online banner tot campagne landingspagina’s. Hierdoor zorgen wij ervoor dat alle onderdelen van je campagne consistent in dezelfde stijl worden neergezet.
Video, zelfs zonder videomateriaal
Een perfecte manier om extra impact te maken is met video. Wij kunnen zelfs zonder videomateriaal een video ad maken. Dit doen we door statische onderdelen te animeren.
Welke assets heb ik nodig voor een Twitter ad?
Sluit het formaat materiaal dat je ter beschikking hebt niet aan op het formaat advertentie dat je wilt inzetten? Geen zorgen! Wij kunnen elk formaat materiaal omzetten naar elk formaat advertentie, rekening houdend met de afmetingen en safe zones van elk formaat. Het beschikbare materiaal kunnen we zo verwerken dat het perfect geschikt is voor het formaat dat je wilt inzetten, zowel video als statisch. Zelfs als je geen videomateriaal beschikbaar hebt kunnen we statische onderdelen animeren en er een video van maken. Het is wel zo dat de kwaliteit van de Twitter reclames kan toenemen naarmate de kwaliteit en hoeveelheid aangeleverde materiaal toeneemt.
Wat kost een Twitter advertentie laten maken?
Een Twitter video advertentie laten maken kost je gemiddeld tussen de € 240,00 en € 840,00 geheel afhankelijk van de lengte van de video, wat voor type video jullie willen en welk materiaal jullie aanleveren. Wanneer we een reeds bestaande video van dezelfde lengte moeten ombouwen naar een Twitter variant met een overlay van communicatie en een eindkaart kost dat natuurlijk minder productietijd dan dat we zelf de gehele video (animatie) moeten ontwikkelen. Natuurlijk kunnen we je ook helpen met statische afbeeldingen of bijvoorbeeld caroussel images. Hiervan liggen de prijzen natuurlijk een stuk lager dan bij video creaties.
Weet dat hoe completer het materiaal of hoe dichterbij het aangeleverde materiaal al bij het eindresultaat komt hoe lager de prijs zal zijn. Daarnaast krijgt iedere nieuwe klant een welkomstkorting.
Hoe lang duurt het om een Twitter ad te maken?
Een Twitter video advertentie laten maken kost gemiddeld 5 werkdagen (in spoedsituaties kan het soms zelfs in 2 werkdagen) vanaf het moment dat de offerte getekend is, de materialen bij ons binnen zijn en de briefing helder is. Bij statische advertenties kan het vaak sneller dan 5 werkdagen. De exacte duur hangt o.a. af van welke materialen wij vanuit jullie ontvangen en wat ons team van specialisten moet maken. We werken met een design/conceptfase met tussentijdse goedkeuring en uitwerkfase waarin we de definitieve creative(s) bouwen.
Bosse Zaal
Product expert & Account Manager
Brainstorm of offerte?
Laat ons helpen jouw product of merk met impact aan je doelgroep te laten zien. Wil je samen sparren over een mogelijke opdracht, heb je een dosis inspiratie nodig of wil je direct een offerte? Bosse helpt je graag op de manier die het fijnste werkt voor jou. Een video call, fysieke afspraak, mailconversatie of telefoontje zijn allemaal goed!