Wat zijn Social media banners?
Je hebt social media banners én je hebt social media banners! Steeds meer social media platformen krijgen uitgebreide advertentiemogelijkheden waarmee je met meer dan alleen een afbeelding of video kan adverteren. Hieronder bespreken we eerst de mogelijkheden van het adverteren met banners op social media platformen en daarna bespreken we ook de mogelijkheid om social content in een online banner te laten zien (dus de andere kant op). Ook kunnen wij helpen bestaande campagne materialen om te bouwen naar gave (video) creatives voor op social. Denk bijvoorbeeld aan het maken van een verkorte staande video (portrait) vanuit een video die je al hebt waarmee je met een story ad kan adverteren.
Op zoek naar video advertenties voor op Social Media, kijk dan hier op onze social media video ads pagina.
Youtube display & Masthead banners
Naast video advertenties kun je op Youtube ook display ads inzetten in verschillende soorten en maten. Zo heb je de Display ad 300×250 en 300×60 banners wat in feite IAB banners zijn met de specificaties van Google Ads. Ook heb je Overlay Ads in de maten 468×69 en 728×90 die aan de onderkant over een video heen liggen.
Maar wil je écht uitpakken dan raden wij de Youtube Masthead banner aan die lijkt op een groot Billboard waarin veel Rich Media content mogelijk is. Door de optie om video en interactie te gebruiken in een Youtube Masthead valt je advertentie extreem goed op binnen het Youtube platform wat weer zorgt voor uitstekende resultaten!
Voorbeeld van een Youtube Masthead Rich Media banner
Facebook social media banners
Naast de reguliere foto en video post ads kun je op Facebook ook adverteren met een Carousel (meerdere afbeeldingen of video’s achter elkaar), met video Stories, met een slideshow en met Playables. Deze laatste is speciaal om mobiele apps te promoten door middel van een portrait fullscreen HTML5 demo. Dit werkt natuurlijk geweldig als je een betaalde app hebt en zo mensen kunt laten zien dat het het waard is. Tevens zijn de meeste appstores zo overspoeld met apps dat je app daar onder de aandacht brengen moeilijk is. Dit is daarom een geweldig alternatief! Natuurlijk kunnen we je ook helpen met video ads voor Facebook zoals hier te lezen:
Instagram social media banners
Instagram advertising heeft geen HTML5 advertentie mogelijkheden, maar we kunnen wel statische afbeeldingen opmaken in alle gewenste formaten. Daarnaast kunnen we video posts en video story ads ontwikkelen op basis van bestaand videomateriaal (dat we bijvoorbeeld op maat maken voor een story), maar ook als je nog geen video hebt kunnen wij met je huisstijl of campagne assets een video animatie maken. Video valt nu eenmaal veel beter op dan statische afbeeldingen.
Ook als je geen verticale video hebt kunnen wij deze maken van een normale video
Val op met video animaties in je LinkedIn link advertentie
LinkedIn banners
Ook voor LinkedIn kun je naast de reguliere foto en video posts adverteren met display ads, maar dan via LinkedIn’s programmatic oplossing. Het gaat hier om een 300×250 banner die altijd boven de fold en maximaal 1 per LinkedIn pagina wordt getoond. Hierdoor is de viewability rate wel 80% en hoger! De kosten voor deze display advertenties liggen wat hoger dan bijvoorbeeld adverteren via Google Ads maar je krijgt er perfecte targeting en een speciale doelgroep voor terug. Juist met LinkedIn display campagnes is een sterke banner cruciaal om je campagne efficiënt te maken en daar kunnen wij je zeker bij helpen. Natuurlijk kunnen we je ook helpen met video ads voor LinkedIn zoals hier te lezen:
TikTok social media ads
TikTok ondersteund geen HTML5 advertenties, maar wel videoadvertenties. Bekijk de mogelijkheden hiervoor op onze social media video ads pagina:
Wij maken van jouw liggende video een vertical video voor o.a. TikTok
Social media content in online banners
Dat je kan adverteren op social media is relatief “normaal” geworden en er zijn mogelijkheden genoeg zoals hierboven beschreven. Echter kan het ook worden omgedraaid en kan er social media content ook in display advertenties getoond worden (of Digital Out Of Home ads). Partijen als Polar maken dit al mogelijk, maar voor een zeer select netwerk en Polar maakt het ook maar beschikbaar voor 1 netwerk per land. Daarbij moet gemeld worden dat de mogelijkheden gelimiteerd zijn, omdat het gemaakt is voor “de leek” om alles op te zetten en in te stellen.
Wij van DSlab weten dat wij hier vele specialere toepassingen van kunnen maken en dat het technisch mogelijk is. Ga jij met ons de uitdaging samen aan om dit ook voor jouw campagne mogelijk te maken? Ben jij die pionier? Let us know!